2024-01-05, 23:09
Medlem
vem är denna lågt begåvade föredetting som tingsrätten håller om ryggen ??

Citat:
saxat från hn.se
En tidigare polisanställd i Halland åtalades i somras för våldtäkt. Mannen och kvinnan ska ha träffats via en dejtingsajt. Hemma hos mannen hade de först ett frivilligt samlag. Men därefter ska mannen genomfört analt samlag som kvinnan inte gett samtycke till.

mannen genomfört analt samlag med målsäganden och att detta skett mot hennes vilja. Men för att mannen ska fällas måste det vara styrkt att han haft ”uppsåt till omständigheten att det anala samlaget skedde mot målsägandens vilja”.

.................................................. .....

Delar av citerad text bortredigerad på grund av regel 1.02 om upphovsrättsskyddat material. Återstående text lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av OY 2024-01-06 kl. 09:43.
Citera
2024-01-05, 23:55
Medlem
Ganonitos avatar
Hmm. Vad hände med samtyckeslagen? Eller är det som vanligt? Att lagarna inte gäller för poliser?
Citera
2024-01-06, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hmm. Vad hände med samtyckeslagen? Eller är det som vanligt? Att lagarna inte gäller för poliser?

Man borde utbilda sig till polis. Då kan man till och med komma undan med våldtäkt! Och så tänker många våldtäktsmän och andra sjuka individer uppenbarligen.. Perfekt arbete för få vara ett svin och aldrig åka dit för det.
Citera
2024-01-06, 08:43
Medlem
Dom här nya våldtäcktslagarna tycker jag är rättsosäkerhet
Att man bara påstår att någon har våldtagit en så blir personen dömd, nu blev ju den här personen friad
Men jag hatar våldtäcktsmän men jag är rädd att nån tjej t ex ångrar sig och anmäler för våldtäckt och så sitter man i fängelse sen helt oskyldig
Citera
2024-01-06, 08:53
Medlem
Man kan tolka domen som att analt samlag alltid ingår vid ett vaginalt samlag.
Om kvinnan inte uttryckligen säger att det inte ingår innan samlagets start.
Citera
2024-01-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Att man bara påstår att någon har våldtagit en så blir personen dömd, nu blev ju den här personen friad
Men jag hatar våldtäcktsmän men jag är rädd att nån tjej t ex ångrar sig och anmäler för våldtäckt och så sitter man i fängelse sen helt oskyldig

Jadu lösningen verkar helt enkelt vara att bli polis då kan du ljuga hejvilt vid rättegång och dina ord tas mer eller mindre som sanning.
Citera
2024-01-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Jadu lösningen verkar helt enkelt vara att bli polis då kan du ljuga hejvilt vid rättegång och dina ord tas mer eller mindre som sanning.

Ja men det hade man ju gärna viljat slippa…
Citera
2024-01-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk

Som någon annan påstod så verkar poliser vara undantagna.

I andra fall räcker det att kvinnan ÅNGRAR SIG i efterhand för att mannen ska dömmas.

I det här fallet påstår de att hon måste uttryckligen säga till under sexet att hon inte vill.
Det är första gången jag har hört det i en dom.
Citera
2024-01-06, 09:30
Avstängd
Kattknullarns avatar
Hur fan ger man samtycke till vaginalt men inte analt?? Är man med i leken får man leken tåla.
Citera
2024-01-06, 09:54
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Hur fan ger man samtycke till vaginalt men inte analt?? Är man med i leken får man leken tåla.

Samlag räkans väl vaginalt bara och inte per automatik analt också ? han passade på helt enkelt jävla as
Citera
2024-01-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Man borde utbilda sig till polis. Då kan man till och med komma undan med våldtäkt! Och så tänker många våldtäktsmän och andra sjuka individer uppenbarligen.. Perfekt arbete för få vara ett svin och aldrig åka dit för det.

"Polisanställd", inte polis.
Citera
2024-01-06, 11:17
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
I nte på mig jag är fan ingen bög men på tjejen menar jag
Ställ upp nu gubben

Otippat att han varit polis. Det var nog detta han erövra kvinnan med till en början, sen upptäckte grisen att minidicken var för liten för slappfjöset så han ville ha det tightare.

Hon blev blåst, han blev blåst - end of story
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in