2024-01-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Jag tycker att det är tvärtom. Som ung när man gick på krogen och kanske inte så framåt så träffade jag kanske några tjejer per år.

Och som singel igen 2018 fram tills för knappt ett år sedan så har det dejtats friskt och hade inte haft som möjligheterna utan dejtingapp.

Upplevde att internet tidigare var en friplats för oss nördar som inte passade in i fysiska sammanhang, och att dejtingtjänsterna inte på samma sätt var översvämmade av "normies". Nu när allt handlar om utseende och presentationstexterna sällan överskrider en mening har jag inte en chans i världen.
Citera
2024-01-05, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Muszyca
Det var betydligt lättare innan swajpapparna iaf.
Sociala medier och smartphones förstörde fan allt. Hatar skiten. Allt var bättre förr.

Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Går väl att likna med modern arbetsmarknad som gått åt liknande håll.
Till viss del rätt. Men samtidigt har ju de flesta svensktalande människor i Sverige jobb som vill jobba. Jag har aldrig haft problem att få jobb vare sig när jag endast hade gymnasieutbildning eller efter jag vidareutbildade mig. Att få jobb är enkelt men att få till en dejt i Sverige är fullständigt omöjligt.
Citera
2024-01-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Åtminstone som man upplever jag att man måste hävda sig något djävulskt för att ha en chans att få en kvinna attraherad. Ibland nästan så att man får vända ut och in på sig själv.

Det finns en hel del män som går in för att vara charmörer och de har säkert läst böcker som "The game" för att förstå hur de ska göra.

På 90-talet var det mer så att man som man inte skulle visa sig vara ute efter sex, för dessa män ansågs vara äckliga. Nu verkar det mer vara så, trots att vi lever i feminismens tidervarv, att som man måste du ta för dig och vara först på bollen, för att ha en chans. Män som visar respekt verkar mer och mer ses som mesiga och "blyga" trots att de kanske går efter den "regelbok" de blivit uppfostrade med.

Det motsägelsefulla är att män fortfarande förväntas visa respekt och inte vara "för på", men om de gör det på "rätt" sätt så är det okej. Vissa män kan bete sig och yttra sig som de vill och känner för i kontakt med kvinnor, medan andra, som gör på samma sätt, kan åka på en smäll eller bli sedda som desperata.

Innan värdesattes egenskaper som respekt och att inte vara för på. Idag är det rätt kluvet vad som gäller. Kvinnor som säger att de vill bli "tagna med storm" och att mannen måste visa ett aktivt intresse för att de ska bli attraherade.

Hur upplever ni konkurrensen? Får den vissa män att inse sin underlägsenhet och är det kanske detta som gör att vissa män blir stämplade som "incels"?

Förutom att den har blivit sjukt mycket värre i o med swipe aparna mm så är det också idag livsfarligt att ha med kvinnor att göra med tanke på samtyckeslagen. Det är stor risk för en man att bli dömd för våldtäkt helt utan bevis och det behöver inte ens vara ett samlag.

Det räcker idag med att en tjej bara SÄGER att hon blivit våldtagen, tafsad på, ångrat sig i efterhand, inte gett samtycke till någon sexuell ställning eller liknande. Att en massa oskyldiga män blir oskyldigt dömda för våldtäkt i Sverige och får sina liv förstört är det ingen som bryr sig om.

För ett tag sedan var det en kvinnlig advokat i något program på tv som råder att killar skulle undvika att ha one night stands just pga detta.
Citera
2024-01-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechme
Sociala medier och smartphones förstörde fan allt. Hatar skiten. Allt var bättre förr.

Till viss del rätt. Men samtidigt har ju de flesta svensktalande människor i Sverige jobb som vill jobba. Jag har aldrig haft problem att få jobb vare sig när jag endast hade gymnasieutbildning eller efter jag vidareutbildade mig. Att få jobb är enkelt men att få till en dejt i Sverige är fullständigt omöjligt.

Träffa tjejer på samma sätt du gjorde innan smartphones då är ju inget krav att använda appar.
Citera
2024-01-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBabian
Förutom att den har blivit sjukt mycket värre i o med swipe aparna mm så är det också idag livsfarligt att ha med kvinnor att göra med tanke på samtyckeslagen. Det är stor risk för en man att bli dömd för våldtäkt helt utan bevis och det behöver inte ens vara ett samlag.

Det räcker idag med att en tjej bara SÄGER att hon blivit våldtagen, tafsad på, ångrat sig i efterhand, inte gett samtycke till någon sexuell ställning eller liknande. Att en massa oskyldiga män blir oskyldigt dömda för våldtäkt i Sverige och får sina liv förstört är det ingen som bryr sig om.

För ett tag sedan var det en kvinnlig advokat i något program på tv som råder att killar skulle undvika att ha one night stands just pga detta.

Känner du till någon som blivit oskyldigt dömd? Jag gör inte det och tycker lagen om samtycke är bra. Självklart kan den missbrukas som så mycket annat.
Citera
2024-01-05, 23:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Träffa tjejer på samma sätt du gjorde innan smartphones då är ju inget krav att använda appar.
Samtidigt är det väl inte omöjligt att många tjejer väljer appar för att hitta de bästa alternativen, alltså de snyggaste och rikaste männen. Så tror inte att det bara är så enkelt som att "återgå" till gamla metoder. Men självklart gynnsamt att utöka sökandet.
Citera
2024-01-06, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leechme

Alla dessa dejtingappar har förstört Sverige och gissa var skiten kommer ifrån? Det "allierade" landet USA. En terrorstat utan historiskt motstycke.
Feminism, energipolitik, vaccinpolitik, multikultur, kärringvälde och andra sjuka idéer är alla från USA som drabbat Sverige. Ju tidigare man återgår till riktiga värderingar och sparkar ut USA desto bättre blir det.
USA tog över Saab, knullade de.
Kina tog över Volvo och bilarna rullar fortfarande.

Tinder är en judeapp, bumble judeapp, hinge judeapp, match judesida och äger alla dessa judeappar. Judar hatar ickejudar och kommer göra allt för att förstöra för oss.
Citera
2024-01-06, 04:06
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabianBabian

Det är vissa kvinnor som gör så, långt ifrån alla skulle jag tro.
Citera
2024-01-06, 05:21
Medlem
Vad som behövs i detta land är en högre andel kvinnor. Det behövs inte så mycket män som det är nu.

Om fler kvinnor så blir det mindre konkurrens.

Är det ett överskott på män så ökar negativa fenomen.

- mentala sjukdomar.

- krig

- kriminalitet av olika former.

- ensamhet.

Finns inget bra med överskott på män förutom att kapitalister kan tjäna några extra kronor. Tyvärr så verkar kapitalisterna styra. Ta makten från kapitalisterna i denna fråga och börja förbättra konkurrens för män.
Citera
2024-01-06, 07:49
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja nej hahaha 🤣 jag ska göra pannlyft sen men det är lite för tidigt men jag brukar dra upp huden och tänka på hur annorlunda jag faktiskt ser ut fast det är samma jag. Sedan är jag lite överviktig också. Inte mycket men tillräckligt för att jag inte är nöjd.

Vi blir inte snyggare med åren, varken män eller kvinnor. Men jag gillar utseendet på dem jag känner. Förövrigt föredrar jag yngre män om det ska vara åtminstone lite attraktivt. Tror det var en svårare omställning för tio år sedan då jag fortfarande såg ung ut men det gjorde inte männen. Män är som snyggast mellan 28-32 men för tio år sedan var det en chock för mig som varit ensam i många år och bara umgåtts med lite yngre kändes det som bär jag gick ut på dejtingsajter och började titta på folk. Men att se bra ut är inte heller samma sak som att vara sexuellt attraktiv. Det är svårt att dras någonstans alls. Man vill inte ha en yngre livskamrat som håller på och gör sitt drama, inte heller en gammal gubbe.

Men jag har faktiskt börjat uppskatta äldre mäns utseende mer med åren. Tror det är lite vana bara. Man måste se människor och inte vara titta på platta profilbilder.

Jag tycker att det är väldigt skönt när man släppt den där dejtingcirkusen och istället fokuserar på människor och skiter i det med relationer. Jag trivs bra ensam för jag vill då verkligen inte stå ut med någon som inte gör mitt liv bättre eller på så vis som jag vill ha det. Jag är väldigt mycket allt eller inget. Att välja bort män har alltid varit enkelt för mig. Den rätta hittar man inte, det är något en människa måste välja att vara för en annan människa och många människor väljer hellre att vara fel..

Jag har dock på senare tid kommit på att mycket av den där "förfulningen" med åldern är något många själva bidrar med. Från tonåren och uppåt så går många av oss in för att se så vuxna ut som möjligt. Man försöker "döda" den där "snorungen" som man inte vill se ut som. Med åren har detta en tendens att förfula oss. Mycket spelar det in vilka människor vi tar efter också. När vi pratar med varandra upprepar vi inte bara saker som andra har sagt, vi härmar utseendet på den som har sagt det till oss också. Och om du mer har tagit efter äldre än yngre personer, så har det en tendens att avspegla sig i ditt yttre. Det är mer psykologi bakom än man kan tro. Det gäller dock att bli medveten om det.
Citera
2024-01-06, 13:49
Medlem
Jag har suttit ett antal veckor och vittjat denna facebook-gruppen: Singelfredag - träffar och aktiviteter för singlar. Det är en öppen grupp så alla kan gå in och kika. Det man ser där är helt bisarrt egentligen, hur det har gått såhär långt är en fråga jag ställer mig.

Länk till gruppen: https://www.facebook.com/groups/singelaktivitet/?locale=sv_SE

Den visar väldigt öppet hur dejting-marknaden ser ut just nu i Sverige. Det som sticker ut är väl att det är en riktigt andrahandsmarknad, jag skulle väl gissa att det är dom som inte passar in på varken tinder eller någon annan dejting-site. Om man skulle göra en överblick så hade det sett ut såhär ungefär:

1. Tinder
2. Badoo
3. Happy Pancake eller någon random skitsida.
4. Singelfredag - träffar och aktiviteter för singlar

Dom flesta har vardagligt utseende, en hel del gubbar som skriver till småtjejer/yngre kvinnor. När det väl dyker upp en tjej med utseende över medel så får hon minst 1000 likes och kanske 250 kommentarer. Oftast är det en ensamstående kvinna i 35-40 årsåldern. Om jag hade fått så många likes på mina bilder så hade jag också blivit kräsen och inte nöjt mig med någon medelmåtta.

Jag vill inte outa någon så jag tänker inte länka till specifika personer men det är ju bara att gå in i gruppen och kika runt.
Citera
2024-01-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag har dock på senare tid kommit på att mycket av den där "förfulningen" med åldern är något många själva bidrar med. Från tonåren och uppåt så går många av oss in för att se så vuxna ut som möjligt. Man försöker "döda" den där "snorungen" som man inte vill se ut som. Med åren har detta en tendens att förfula oss. Mycket spelar det in vilka människor vi tar efter också. När vi pratar med varandra upprepar vi inte bara saker som andra har sagt, vi härmar utseendet på den som har sagt det till oss också. Och om du mer har tagit efter äldre än yngre personer, så har det en tendens att avspegla sig i ditt yttre. Det är mer psykologi bakom än man kan tro. Det gäller dock att bli medveten om det.
Jag vet inte, jag togs för väldigt mycket yngre till jag var några år efter trettio. Visade ID på bolaget senast vid 40 varpå jag blev ställd och kassörskan sa Jag får ursäkta men jag känner inte igen dig då hon avläste min förvåning med att jag kanske tyckte hon skulle komma ihåg mig vilket hade varit svårt då jag är extremt sällan på bolaget så då ska det vara pga något annat man ska känna igen mitt tryne.

Men nu beror inte sådant på att man ser ut som under 20 som många utan verklighetsförankring vill tro utan att man är diffus i åldern och det är meningen att de ska ta leg även om man kanske är en särskilt sliten 25-åring. Det betyder alltså inte att man tas för jätteung.

Vuxna kläder är generellt mycket snyggare än yngre klädsel. Jag klär mig förövrigt efter min generation och det är inte mitt problem att yngre inte har en egen klädsel utan kapade vår (vi födda någonstans som sjuttio till åttiotalister) men feminiserade den med smalare byxben (vilket ju är sådant som var modernt på t.ex 80-talet och några årtionden innan dess).

Var in på H&M nyligen och insåg att skälet till att jag aldrig vill köpa kläder beror på att jag är mer KappAhl, Lindex och Bonprix än ungdom. Jag köper såklart mjukisbyxor och simpla kläder med tryck såsom t-shirts och linnen men jag är inte någon luffare. Jag går givetvis inte ut i samma kläder jag sitter i härhemma.

Så jag som ser mig själv för det mesta i gråa mjukisbyxor, linnen och en massa smink vill hävda att det är åldern mer än annat som är skäl till att man ser sämre ut. Jag vill nog mer säga att avsaknaden av ungdomlig het är en naturlig process i livet. Köpte en massa shaping underkläder nyss då jag prioriterar en frisk, stark kropp framför att jag ska se snygg ut naken. Dock vill jag att kläderna sitter bra när jag gör mig iordning. Jag har alltid klätt mig efter min smak förutom när jag var väldigt fattig då vardagskläderna med hoodies etcetera var mina enda alternativ. Nu skiftar jag en himla massa och köper även det mesta second hand och kör sådant tema somliga dagar

Det här är som man ser ut när man är i min ålder. Och förhoppningsvis får jag bli äldre än så här. Det kommer mer ålderstecken.

https://youtu.be/FLGCGc7sAUw?si=RvSRfR7-YNyZrUY5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in