2024-01-04, 11:52
Avslutad
Jodå jag håller med dig att man varken ska eller burde vara med någon som man inte har kemi med eller finner attraktiv.

Men att någon ska matcha ens yttre vet jag inte hur det gå till ?

Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag syftar på åldrandet. Och det är realistiskt att vilja ha någon på sin egen nivå.

Du tar dig en hel del luft du. Jag har alltid fått riktigt snygga män och jag behöver inte matcha dem då de killarna som träffar äldre kan träffa bra mycket äldre än en annan ibland också.

Jag är trött på män överhuvudtaget och det är fullständigt okej att vara det.
Citera
2024-01-04, 12:15
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Vi blir inte yngre. Varken män eller kvinnor är så attraktiva med åldern och sänkta hormoner till på köpet hjälper inte.

Blir du lika intresserad som du blev när du var ung? Som kvinna händer det aldrig att jag finner män intressanta längre.

Finns många män och kvinnor som ser hyfsat bra ut ganska långt upp i åldern, sedan sitter ju skönhet/ snygghet alltid i betraktarens öga.

Jag kan nästan bli mer intresserad nu än som yngre, för att jag själv under tiden utvecklats som människa och ser saker och människor på ett annat sätt nu än då. Och för mig är det ofta så att ju mer jag lär känna en människa och fått en positiv bild av denne, ju mer brukar attraktionen öka. T.ex om jag såg en kvinna som jag upplevde hade alldagligt utseende utan att ha pratat med eller lärt känna henne skulle jag nog avfärdat kvinnan som en tråkig nodody. Jag tror att många upplevt att en människa känns "snyggare" och mer tilldragande när de lärt känna personen ifråga.
Citera
2024-01-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Finns många män och kvinnor som ser hyfsat bra ut ganska långt upp i åldern, sedan sitter ju skönhet/ snygghet alltid i betraktarens öga.

Jag kan nästan bli mer intresserad nu än som yngre, för att jag själv under tiden utvecklats som människa och ser saker och människor på ett annat sätt nu än då. Och för mig är det ofta så att ju mer jag lär känna en människa och fått en positiv bild av denne, ju mer brukar attraktionen öka. T.ex om jag såg en kvinna som jag upplevde hade alldagligt utseende utan att ha pratat med eller lärt känna henne skulle jag nog avfärdat kvinnan som en tråkig nodody. Jag tror att många upplevt att en människa känns "snyggare" och mer tilldragande när de lärt känna personen ifråga.
Jag känner att det är otroligt svårt att bli intresserad. Har lagt ner det med dejting och så då det känns som om jag kämpar för att känna något.

Jag blir inte intresserad av någon jag är ointresserad av men när det kommer till mina relationer så bryr jag mig sällan i början. Har aldrig haft en snubbe som jag egentligen velat ha från början mer än en kille när jag var 19 och det var inte en positiv upplevelse
För min del kommer det med tiden och jag är en känslomänniska så jag känner otroligt starkt när väl jag gör det. Jag kan börja älska en människa på några veckor och då är det inte projiceringar utan för hela partnerns person. Men såklart kan jag få nog av dem ordentligt. Dåliga beteenden gör mig rätt kall till slut.

Jag upplever väl att alla jag känt sedan innan ser bra ut men inte främlingar i min ålder. Mitt utseende är helt halverat men jag är nöjd på ett vis med det att man åtminstone lever. Det finns annat jag ser som mer intressant men jag kommer såklart att fixa mig lite och så senare.

Med åldern blir vi lite mindre kräsna när det kommer till andras utseenden. Man får mindre snäva perspektiv på det med yta.
Citera
2024-01-04, 12:31
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Jag känner att det är otroligt svårt att bli intresserad. Har lagt ner det med dejting och så då det känns som om jag kämpar för att känna något.

Jag blir inte intresserad av någon jag är ointresserad av men när det kommer till mina relationer så bryr jag mig sällan i början. Har aldrig haft en snubbe som jag egentligen velat ha från början mer än en kille när jag var 19 och det var inte en positiv upplevelse
För min del kommer det med tiden och jag är en känslomänniska så jag känner otroligt starkt när väl jag gör det. Jag kan börja älska en människa på några veckor och då är det inte projiceringar utan för hela partnerns person. Men såklart kan jag få nog av dem ordentligt. Dåliga beteenden gör mig rätt kall till slut.

Jag upplever väl att alla jag känt sedan innan ser bra ut men inte främlingar i min ålder. Mitt utseende är helt halverat men jag är nöjd på ett vis med det att man åtminstone lever. Det finns annat jag ser som mer intressant men jag kommer såklart att fixa mig lite och så senare.

Med åldern blir vi lite mindre kräsna när det kommer till andras utseenden. Man får mindre snäva perspektiv på det med yta.

Stämmer nog att vi blir mer kräsna, men jag för min del brukar sällan uppleva kvinnor 40+ (där jag är nu) som så skilda i snygghet mot vad de var för 10 år sedan. Jag har några gamla kvinnliga kompisar från högstadiet och gymnasiet som såg rätt bra ut så och gör fortfarande. Om jag verkligen gillar en kvinna brukar utseendet ofta vara av mindre betydelse, även om det förstås spelar in om hon har ett hyfsat snyggt eller gulligt yttre.

Jag har levt ett skitliv innan men har nu börjat komma igen på flera plan, och ser inte längre på världen och människor med så negativa eller cyniska ögon. Jag har på ett sätt blivit pånyttfödd, kan man säga, och just börjat upptäcka hur fantastiska och intressanta människor kan vara.
Citera
2024-01-04, 12:34
Avslutad
💯 ! Kan bara hålla med

Och många kan också upplever att en människa kan kännas oskön och oattraktiv när man har lärt känna dom.

Citat:

Senast redigerad av Blackrose23 2024-01-04 kl. 12:37.
Citera
2024-01-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Jodå jag håller med dig att man varken ska eller burde vara med någon som man inte har kemi med eller finner attraktiv.

Men att någon ska matcha ens yttre vet jag inte hur det gå till ?
Människor matchar varandra omedvetet. Eller de försöker fånga snyggare än dem själva men landar generellt med någon som ser ut ungefär som dem själva. Såklart finns det väldigt snygga människor som är med mindre fagra. Så var det redan i småskolan nästan. När det gäller män så är män åtminstone när de är yngre otroligt lättsmickrade. De är inte särskilt vana vid att någon öppet berättar för dem att de är snygga och samtidigt inte uppträder som uppvaktande kvinnor alternativt raggar upp dem rakt av. Svårare att ragga upp rakt av tycker jag nog då många karlar blivit skrämda men när man mött olika riktigt snygga killar så har de generellt varit väldigt svaga för att få komplimanger och genuina kommentarer. Jag har gått vidare till mina alldagliga män och de älskar det lika mycket. Jag tycker att det är så himla roligt när man har en partner att strössla honom.

De flesta har partners som befinner sig där de själva gör. Det finns experiment i frågan utöver studier.

https://youtu.be/FB1oMfs8nWY?si=momJXTDtbyI3-TIG
Citera
2024-01-04, 12:41
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
💯 ! Kan bara hålla med

Och många kan också upplever att en människa kan kännas oskön och oattraktiv när man har lärt känna dom.

Ja, det har man också varit med om. Allt är inte guld som glimmar.
Citera
2024-01-04, 13:58
Medlem
Det var betydligt lättare innan swajpapparna iaf.
Citera
2024-01-04, 17:03
Medlem
Citat:
Stämmer nog att vi blir mer kräsna, men jag för min del brukar sällan uppleva kvinnor 40+ (där jag är nu) som så skilda i snygghet mot vad de var för 10 år sedan. Jag har några gamla kvinnliga kompisar från högstadiet och gymnasiet som såg rätt bra ut så och gör fortfarande. Om jag verkligen gillar en kvinna brukar utseendet ofta vara av mindre betydelse, även om det förstås spelar in om hon har ett hyfsat snyggt eller gulligt yttre.

Jag har levt ett skitliv innan men har nu börjat komma igen på flera plan, och ser inte längre på världen och människor med så negativa eller cyniska ögon. Jag har på ett sätt blivit pånyttfödd, kan man säga, och just börjat upptäcka hur fantastiska och intressanta människor kan vara.
Ja nej hahaha 🤣 jag ska göra pannlyft sen men det är lite för tidigt men jag brukar dra upp huden och tänka på hur annorlunda jag faktiskt ser ut fast det är samma jag. Sedan är jag lite överviktig också. Inte mycket men tillräckligt för att jag inte är nöjd.

Vi blir inte snyggare med åren, varken män eller kvinnor. Men jag gillar utseendet på dem jag känner. Förövrigt föredrar jag yngre män om det ska vara åtminstone lite attraktivt. Tror det var en svårare omställning för tio år sedan då jag fortfarande såg ung ut men det gjorde inte männen. Män är som snyggast mellan 28-32 men för tio år sedan var det en chock för mig som varit ensam i många år och bara umgåtts med lite yngre kändes det som bär jag gick ut på dejtingsajter och började titta på folk. Men att se bra ut är inte heller samma sak som att vara sexuellt attraktiv. Det är svårt att dras någonstans alls. Man vill inte ha en yngre livskamrat som håller på och gör sitt drama, inte heller en gammal gubbe.

Men jag har faktiskt börjat uppskatta äldre mäns utseende mer med åren. Tror det är lite vana bara. Man måste se människor och inte vara titta på platta profilbilder.

Jag tycker att det är väldigt skönt när man släppt den där dejtingcirkusen och istället fokuserar på människor och skiter i det med relationer. Jag trivs bra ensam för jag vill då verkligen inte stå ut med någon som inte gör mitt liv bättre eller på så vis som jag vill ha det. Jag är väldigt mycket allt eller inget. Att välja bort män har alltid varit enkelt för mig. Den rätta hittar man inte, det är något en människa måste välja att vara för en annan människa och många människor väljer hellre att vara fel..
Citera
2024-01-04, 19:24
Medlem
TrueDevils avatar
Kvinnor i Sverige har fått för mycket luft under vingarna!
Även de fula tjejerna kan idag få "snygga" killar på exempelvis Tinder och andra ställen.
Även om det bara handlar om sexuella relationer.
Citera
2024-01-04, 19:45
Medlem
Vansterpartiets avatar
Går väl att likna med modern arbetsmarknad som gått åt liknande håll.
Citera
2024-01-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muszyca
Det var betydligt lättare innan swajpapparna iaf.

Jag tycker att det är tvärtom. Som ung när man gick på krogen och kanske inte så framåt så träffade jag kanske några tjejer per år.

Och som singel igen 2018 fram tills för knappt ett år sedan så har det dejtats friskt och hade inte haft som möjligheterna utan dejtingapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in