2024-01-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tycker att det är dags för en spontan applåd hur väl Tegnell och regeringen tog oss igenom coronakrisen. Lite tur hade de absolut men de gjorde det med en stor portion skicklighet.

Tja, att Tegnell inte visste vad R-talet var som statsepidemiolog kändes fint, eller ja.... Men immunitet och få nedstängningar plus att man kunde dra i sig lite D-vitamin (plus även zink,cvitamin,curcumin/Quercetin) om man ville kändes bättre än att ta super vaxxet.
Citera
2024-01-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Som jag tidigare påpekat måste du för att räkna ut det känna till baseline för den förväntade dödligheten och dessutom utfallet. DÅ kan du räkna ut förändringen på årsbasis.

LÄS mina inlägg så lär du dig vad som gäller:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Du svarar inte på frågan. Föga förvånande.
Citera
2024-01-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Dina försök att låtsas att du visst förstår, att du visst har kontroll, börjar bli rätt pinsamma. Är det inte bättre att starta om med nytt nick. Igen.
Att du inte svarar på frågan förvånar mig inte det minsta.
Citera
2024-01-05, 23:04
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenlogi789
Tja, att Tegnell inte visste vad R-talet var som statsepidemiolog kändes fint, eller ja.... Men immunitet och få nedstängningar plus att man kunde dra i sig lite D-vitamin (plus även zink,cvitamin,curcumin/Quercetin) om man ville kändes bättre än att ta super vaxxet.

D-vitamin 5000 iu om dagen tar jag o frugan fortfarande. Inte en enda dags sjukskrivning hittills på 4 år så tänker inte sluta. Men såklart svårt veta hur mycket d vitaminen påverkar.

Men den där stora långtidsstudien började ju ge utslag för de som var smala ( högre effekt på vitaminet ) med lägre dödlighet i cancer tex. Är nog inte så dumt för immunförsvaret.....

Sen lärde man sig vikten av att sova ordentligt o träna o äta bra mat för immunförsvaret.
Citera
2024-01-05, 23:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det där kommer jag ihåg. FHM såg att de i Täby jobbade hemma, medan de i Rinkeby inte gjorde det och var trångbodda. Inledningsvis var det en satans massa Somalier boende på Järvafältet som blev svårt sjuka. Folk från Täby åkte till Rinkeby för att få vaccin, för där satsades det, men lokalinvånarna förstod väl inte svenska och dök aldrig upp. De låg svårt sjuka på St Görans sjukhus istället.

Pga D-vitaminbrist sannolikt och de äter ju inte den bästa kosten heller tyvärr i fattiga områden plus extrem trångboddhet. De hade redan varit sjuka innan det ens fanns något vaccin, så vaccinet hade nog inte gjort någon större skillnad för dem.
Citera
2024-01-05, 23:07
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ja, det där kommer jag ihåg. FHM såg att de i Täby jobbade hemma, medan de i Rinkeby inte gjorde det och var trångbodda. Inledningsvis var det en satans massa Somalier boende på Järvafältet som blev svårt sjuka. Folk från Täby åkte till Rinkeby för att få vaccin, för där satsades det, men lokalinvånarna förstod väl inte svenska och dök aldrig upp. De låg svårt sjuka på St Görans sjukhus istället.

Folk i förorter såg nog regeringen som nånting som har massvaccinerat förut med skandaler till följd.. som med svininfluensan.

I de rikare områdena har folk ett mycket djupare förtroende för att regeringen aldrig skulle massvaccinera två ggr med skandaler till följd.. och dom har redan glömt förra massvaccineringens skandaler.

Det sägs att om man inte lär sig av historia så tvingas man återupprepa den.. vilket de flesta i Sverige ville lära sig genom covid.. istället för genom svininfluensa skandalen.
Citera
2024-01-05, 23:16
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Jämförelsen var för att göra det extremt tydligt att man inte kan sticka huvudet i sanden och låtsas som det regnar när världen står i brand utanför.

Under år 2020 med Wuhan-varianten och innan det fanns någon utbredd immunitet beräknades dödligheten ligga mellan 0,5-1% av de infekterade och att 5% behövde någon form av sjukhusvård. Det blir en satans masss människor om smittan bränner igenom hela befolkningen på några månader.

Jag har inte skrivit att kollektivtrafiken var tom, men SL tappade enormt med biljettintäkter. Det är fakta.

Hur hög dödlighet tycker du man kan acceptera innan det är dags att stänga ned och skydda sig? 1, 5, 10 eller 50% dödlighet? Vad skulle du själv känna dig bekväm med?

Det man borde stänga ner är labben som mixtrar med fladdermusvirus. Horribla historier från Kina där det säljs försöksdjur på wet markets o man skiter i säkerhet. Tyvärr lär det väl komma fler virus från såna lab framöver.....

Taiwan hade lite annan variant då de vädrade o stängde av AC mm. Vi har dille på att minska på ventilationen i Sverige av kostnadsskäl o det påverkar såklart.

Tegnell ansåg ju att kineserna överdrev o att man inte kunde stänga ner för covid. Man får se det som evulotion att de som genetiskt har problem med covid ändå förr eller senare stryker med. Åtgärder har begränsad verkanstid då folk ändå kommer börja träffas o sprida smitta så känns meningslöst.

Kolla bara Spanien o Italien. Masker o skit dagstid sen pussar o kramar med släkten på kvällen.

Krävs ju diktatur som Kina för att nästan lyckas....
Citera
2024-01-05, 23:21
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Pga D-vitaminbrist sannolikt och de äter ju inte den bästa kosten heller tyvärr i fattiga områden plus extrem trångboddhet. De hade redan varit sjuka innan det ens fanns något vaccin, så vaccinet hade nog inte gjort någon större skillnad för dem.

Ingen demografi som kastar av sig kläderna såfort solen visar sig heller haha

Att det fanns en stor korrelation mellan vitamin d nivå o allvarlig sjukdom visste vi tidigt. Sen finns det tyvärr inga pengar att göra en stor dubbelblind studie. Dessutom vill ju ingen big pharma riskera sina kassakor med ett billigt vitamin d.
Citera
2024-01-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Men snälla imbilden. Varför är du en fullständigt faktaresistent idiot. Artikeln visar klart och tydligt hur dyrt det blev för våra kära grannar och du kontrar med "inte kostat ett skit". En efterbliven förstår att det kostar pengar att stänga ner ett samhälle och egentligen även du som har en ekonomisk utbildning. 130 miljoner per liv, sug på den. Läs för helvete artikeln innan du spyr ur dig skitsnack.

Du är så jävla förblindad av hypokondri och oro att du omedvetet blundar och förkastar precis allt som inte visar att covid är lika med döden.

Den TOTALA överdödligheten t.ex är inte i närheten av 25 000 men du har hört siffran och väljer omedelbart att tro på den.
Ca 16000 totalt på 4 år är min gissning vilket inte är speciellt uppseendeväckande.

Sorry men du är en extrem hypokondriker och jag tycker nästan synd om dig. Covid för alla normala människor är över nu.

Man kan också se det som att Norge ansåg norska liv mer värda än Sverige anser att svenska liv är. Man gjorde helt enkelt allt för att skydda sina medborgare. Om det hade visat sig att dödligheten var större hade norrmännen vunnit än mer. Vi får se vad kostnaden för svensk postcovid blir jämfört med norsk.

När oljeborrplattformen Alexander Kielland sjönk bärgade Norge alla döda kroppar man kunde, 93 av de 123 kropparna. Detta eftersom till och med en död norrman i Norge har ett värde. Eftersom du är räkneglad kan du säkert räkna ut vad det kan ha kostat att bärga varje kropp. Genom att svenskarna tilläts dö gör pensionen som nu inte kommer utbetalas att de svenskar som går i pension de kommande åren får ca 60 kr mer i månaden, det är pensionen för dem man lät dö.

När det gäller att Covid är över så är du ju ute och cyklar eftersom all forskning visar att du kan få långtidscovid varje gång du får Covid. Risken ökar med reinfektion. Enligt en uträkning har du 65 % risk efter att ha varit smittad 10 ggr. Hur många gånger är du uppe i nu?
Senast redigerad av Lamento 2024-01-05 kl. 23:51.
Citera
2024-01-05, 23:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ingen demografi som kastar av sig kläderna såfort solen visar sig heller haha

Att det fanns en stor korrelation mellan vitamin d nivå o allvarlig sjukdom visste vi tidigt. Sen finns det tyvärr inga pengar att göra en stor dubbelblind studie. Dessutom vill ju ingen big pharma riskera sina kassakor med ett billigt vitamin d.

Att just mörkhyade drabbades såg man tydligt i en studie av amerikanska läkare där svarta läkare blev betydligt sjukare än sina vita kollegor om jag inte minns fel. Det har alltså inte bara med socioekonomiska faktorer att göra, utan just vissa etniciteter har farit mer illa än andra.

Och det kan ju ha att göra med att svarta inte får i sig tillräckligt med d-vitamin pga hudfärgen och måste äta långt över den rekommenderade dosen, som livsmedelsverket rekommenderar.
Citera
2024-01-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Mitt fall är extremt.. då jag kände inte igen min egna mor 2 år efter covid vaccinering.. och trodde att jag hade gått in i fel sjukhusrum när hon låg döende med blodproppar och cancer överallt från dessa injektioner. Vem fan är det här , jag måste ha gått fel tänkte jag och frågade en sjuksköterska som visade tbx mig till samma kvinna.

Ser på bilder som hon tog på sig själv innan hon dog, men hon ser ut som en gubbe typ redan ett år efter injektion.. och det såg hon. Måste varit förkrossande att dö på det viset speciellt med en son som mig som sa låt andra testa vaccinen först och vänta tio år minst och då först kan du överväga att vara testkanin.

Nej sa hon, som jobbat i vården i halva sitt liv.. och litade på vården.

Beklagar din sorg. Att du inte kände igen henne 2 år efter vaccineringen gör att jag undrar om hon höll sig undan pga pandemin, annars skulle du ju ha sett henne under de 2 åren. Hon kanske hade mått bra av att gå till läkare långt innan, en del lät bli att gå till läkaren under pandemin av rädsla för Covid och cancer kan sprida sig snabbt, så det var nog många som dog pga att de inte gick till läkaren. Om det skulle visa sig att vaccinet ger cancer så är det många som skulle bli upprörda, men det har inte visats än, trots att en del har gjort allt för att bevisa det: https://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_cancer
Citera
2024-01-05, 23:42
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att just mörkhyade drabbades såg man tydligt i en studie av amerikanska läkare där svarta läkare blev betydligt sjukare än sina vita kollegor om jag inte minns fel. Det har alltså inte bara med socioekonomiska faktorer att göra, utan just vissa etniciteter har farit mer illa än andra.

Och det kan ju ha att göra med att svarta inte får i sig tillräckligt med d-vitamin pga hudfärgen och måste äta långt över den rekommenderade dosen, som livsmedelsverket rekommenderar.

Rekommenderade dosen är ju för att undvika benskörhet bara... Vi är normalviktiga o tar 10 gånger vad livsmedelsverket rekommenderar. Har tagit blodprov o kollat att min nivå är optimal.
Kör med K2 också som påstås påverka var kalcium hamnar.

Som "vit" o frisk o med bra vitamin d nivå så är covid inte nåt större problem nä

"Death rates among Black people between 55-64 years are higher than for white people aged 65-74, and death rates are higher for Blacks aged 65-74 than for whites aged 75-84, and so on. In every age category, Black people are dying from COVID at roughly the same rate as white people more than a decade older. Age-specific death rates for Hispanic/Latino people"

https://www.brookings.edu/articles/race-gaps-in-covid-19-deaths-are-even-bigger-than-they-appear/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in