Citat:
Men snälla imbilden. Varför är du en fullständigt faktaresistent idiot. Artikeln visar klart och tydligt hur dyrt det blev för våra kära grannar och du kontrar med "inte kostat ett skit". En efterbliven förstår att det kostar pengar att stänga ner ett samhälle och egentligen även du som har en ekonomisk utbildning. 130 miljoner per liv, sug på den. Läs för helvete artikeln innan du spyr ur dig skitsnack.
Du är så jävla förblindad av hypokondri och oro att du omedvetet blundar och förkastar precis allt som inte visar att covid är lika med döden.
Den TOTALA överdödligheten t.ex är inte i närheten av 25 000 men du har hört siffran och väljer omedelbart att tro på den.
Ca 16000 totalt på 4 år är min gissning vilket inte är speciellt uppseendeväckande.
Sorry men du är en extrem hypokondriker och jag tycker nästan synd om dig. Covid för alla normala människor är över nu.
Du är så jävla förblindad av hypokondri och oro att du omedvetet blundar och förkastar precis allt som inte visar att covid är lika med döden.
Den TOTALA överdödligheten t.ex är inte i närheten av 25 000 men du har hört siffran och väljer omedelbart att tro på den.
Ca 16000 totalt på 4 år är min gissning vilket inte är speciellt uppseendeväckande.
Sorry men du är en extrem hypokondriker och jag tycker nästan synd om dig. Covid för alla normala människor är över nu.
Du om någon är ju faktaresistent. Att vissa branscher förlorat intäkter är säkert fallet, men andra har ju tjänat på det. Grundläggande i ekonomin är att du som konsument bara kan göra två saker med dina pengar. Konsumera eller spara. Kan du inte bränna dem på krogen, så köper du kanske en ny fiskeutrustning och ett par nya skor, eller beställer mat på nätet. Krogägaren förlorar men mathem.se tjänar flis. Att Norges nedstängning på totalnivå skulle kostat 130 miljoner per sparat liv är ju totalt bullshit. Har man ens räknat på alternativkostnaden? Vet du vad ett enda vårddygn på ett sjukhus kostar, eller en intensivvårdsplats? Att pandemin får negativa konsekvenser på ekonomin är säkert fallet, men problemet är ju viruset, inte de enkla åtgärder som vidtogs för att minska smittspridningen. Du kan ju inte på allvar tro att folk skulle levt som vanligt om inte FHM infört sina råd och rekommendationer. Folk ville ju inte resa. Folk ville jobba hemma. Folk ville inte bli smittade under år 2020. Det var ytterst lite som var förbjudet. Att efterfrågan försvinner är inte konstigt.
Hela ditt case som du tjatat om i 12 000 inlägg dagligen i 4 års tid bygger ju på att Sverige och FHM inte införde några restriktioner att tala om och därmed massmördade sin befolkning. Nu påstår du plötsligt att det inte spelade någon roll att FHM inte införde några större restriktioner för folk stannade hemma ändå för att de inte ville bli smittade