2024-01-05, 17:32
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Linnea polissnmäldes idag för misshandel och dataintrång.

Jag hinner inte svara pga tidsbrist och att visa svar då leder till varning pga trams och off topic. Så ingen ide att svara på detta inlägg. Hade nivån i tråden varit högre hade man hunnit med mer och ni hade haft fått mer information. Det är destruktivt på alla sätt.

Iaf ringde inte Linnea polis 29e. Hon blev galen på Chrippa när han pratade i telefon med Julia och skrev då saker till en vän som ringde polis. När polis kom några min senare visste inte de två att polis var på väg och det polis kom för kunde direkt dementeras pågick. Det verkar skett fysiskt mellan de 29e men inte på den nivån att vi pratar flera års fängelse. Chrippa är misstänkt för fler brott efter husis men har inget med Linnea att göra och är en skitsak i sammanhanget.

Och nej min PM är full och orkar inte rensa mer. Skulle vilja skriva till några men hinner ej nu.

Linneas skador är "små". Han sitter häktad då polis vill utreda ifred. Tror han är ute i Januari nån gång. Jag försvarar inte våld, det Julia läckt och Anjos video med mera. Ta inga ord ur min mun. Det är oerhört tröttsamt. Jag kan inte svara på om polis imorgon griper Linnea eller lägger ner polissnmälan från idag.

Jag är inte köpt av Jocke och med i nåt drev. Hade han velat hade han kunnat lagt ut mycket mer. Han vill mer få rättvisa för sin bror. Det är Julia och Gustav som läcker.

Har sista dygnen inte ens läst 20 % av inläggen här så vet inte vad som diskuteras och kommit fram. Jag kollar inte storys på IG.

Jag har mina åsikter om Chrippa hur han varit men sanningen hösten 2023 verkar ingen ha misstänkt här. När han kommer ut måste han börja prioritera annorlunda och lägga fokus på rätt saker. Chloe är nummer 1. Linnea skiter jag fullständigt i vad som händer med sen men hon borde straffas för det hon gjort och få hjälp så andra slipper detta.

Kolla vloggar från Fjällen med Jocke hur passiv Linnea är och självmant håller sej i bakgrunden. Olivia vägrar träffa Linnea efter Cypern. Jonna satte ner foten efter Fjällen och vägrade träffa Linnea mer. Då bestämde sej Chrippa att göra slut och gå tillbaka till Julia. Han sänkte garden för första gången mot Julia. Då hackade Linnea sociala medier och sen bröt helvetet löst utåt.

Linnea skickade ett messenger till en polare, detta lede till en urspårad situation med polis kom, gripande, häktning och att massa information kommit fram om Linnea. Linnea räknade inte med detta och tar hos sig ur detta är hon väldigt skicklig.

Nu ska jag gå och fortsätta suga av Jocke och försvara en kvinnoboxare 🙂 Jag har nämnt väldigt lite om Linnea innan så har verkligen inte hatat henne från dag 1.

Har massa mer men det får räcka 🙂
Då borde det finnas ett annat ärendenummer eller vad de heter om han är misstänkt för andra brott eftersom de bara är ett brott med på häktningsprotokollet
Citera
2024-01-05, 17:33
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Vi kastar mest bajs på varandra.

Förutom att Anjo släppte en vidrig video där dom förhör 3 åriga C, tjänat pengar på det och efter att 100 inlägg som skriver att om det är sant så måste det polisanmälas och då säger han att det har anmälts. Och redigerar om videon så delarna med förhöret inte är med.
Anjo är en väldigt sketchy människa som förtjänar sitt rykte, jag hoppas detta blir hans fall han kan ändå inte leva på yt det är uppenbart.
Citera
2024-01-05, 17:33
Medlem
Citat:
Inte David Massi? Joakim säger ju att dom är vänner

Hade jag ingen aning om att dom var. Men ska Ninetone showen rulla vidare så gör det med full kraft.
Citera
2024-01-05, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så det har funnits vuxna som under en tid vetat att barnet farit illa men gjort ett aktivt val att inte ingripa ..
Finner inga ord.
Youtube är deras "jobb"...allt handlar om content.
Att människor far illa är obetydligt och sånt får man räkna med...🙄
Vem trycker upp lämplig hoodie med någonting smaskigt om järngänget?
Citera
2024-01-05, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Vad ska människorna på nätet med en bild till? Varför behöver folk som redan har dömt och klassat henne som psykfall och borderlinebrud få det de hetsar och tjatar om??
Och jag försvarar inte Linnea i misshandelsmålet och jag har inte dömt Chrippa på förhand men det som får mig att ändå backa Linnea i övrigt är det här jävla drevet och uthängningen och ärekränkningen hon utsätts för nu (och det är det även om informationen skulle stämma). Detta är illa nog om det är en "vanlig" person som utför men nu är det dessutom flertalet personer som är offentliga och som tillsammans har bra många, säkert hundratusentals följare som utan att ens inte behövt känna till Chrippa och Linnea från början nu gått in i någon jävla lynchmob.

Vad kommer hända om någonting nu faktiskt händer henne pga allt detta, någon liten tönt som tar dessa hot och det hat som sprids nu på allvar och gör slag i saken - kan man skylla på alla som deltagit i detta har då, då finns det många skyldiga här i tråden.
Eller ett annat scenario; vad händer om hon faktiskt visar sig vara helt jävla oskyldig och inte alls har några psykiska problem (utöver de som hon lär fått av allt som spritts) efter en ordentlig genomgång av allt material och undersökningar av sinnet?! Är det värt att riskera att ha förstått en människas liv så då? (Och jag vet att folk antagligen kommer säga att hon förstört Chrippas liv nu och yada yada men läs då igenom stycket igen innan det kommenteras).

Efter att all utredning är gjord och alla kort ligger på bordet om vad som hänt, hur de inblandade är och har betett sig. Allt det som vi faktiskt inte vet nu. Det enda vi egentligen fått till oss är material av väldigt varierande nivå av den anklagade partens närstående.
Så som vissa reagerat hade jag kunnat förstå om man gjort om det varit ens närmsta familj men av alla de tusentals som sitter och spyr galla över något ni inte har en blekaste aning om egentligen är ju sjukt. Hur skulle ni då reagera om det skulle vara er pappa,mamma,bror,syster???
Blir Linnea konstaterat psykiskt sjukt förklarad, okej visst då har grunderna stämt men fortfarande har det här spårat helt ur proportion även för det!!

Helt ärligt. Båda sidorna har fuskat upp. Men lämna dottern utanför det här. Lär ju regna soc anmälningar efter detta och det här blir ju garanterat svårt att snacka bort. Men jag är så jävla less på Ninetone showen... för det är bara stålar och drama som funkar i deras värld.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Hade jag ingen aning om att dom var. Men ska Ninetone showen rulla vidare så gör det med full kraft.
Vad tycker Steffe H om detta content?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof

Jag vet inte hur nära dom är (inte alls skulle jag väl tro) Men kommer ihåg för ett tag sedan när Jocke skulle bli "advokat" så var det ett jäkla tjat om den där Massi
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Då borde det finnas ett annat ärendenummer eller vad de heter om han är misstänkt för andra brott eftersom de bara är ett brott med på häktningsprotokollet

Andra brottet var inte med i häktningen men det finns en anmälan på det men är sekretess som vanligt. Inget konstigt.
Citera
2024-01-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag vet, men han kan överklaga det

Han har nog i samråd med sin advokat kommit fram till att det är lönlöst att slösa tid på det. Tror inte beslutet skulle bli annorlunda. Så personligen så tror jag att du läser in för mycket i det hela.

Inte direkt så att du får komma till hovrätten dagen därpå! Så Chrippa tillsammans med sin advokat har säkert kommit fram till att han med största sannolikhet blir släppt efter 2 veckor antingen för att dom lägger ner eller att det går till åtal.

Som sagt det är en misshandel vi snackar om inte ett mord så jag skulle bli mäkta förvånad om häktningstiden blir längre.

Personligen hade jag bara tagit dom där två veckorna även om jag var oskyldig. Menar jag får ju ersättning. Är jag skyldig så kvittar det också.
Citera
2024-01-05, 17:38
Medlem
vemsfels avatar
Jocke, men framförallt Jonna, måste vara så jävla trött. Ett liv med polisanmälningar, misshandlar och narkotikadomar i deras absoluta näthet. Allt de vill är att syssla med media och poppa som barnidoler med deras vlogginnehåll men dras in i vuxendrama om och om och om igen.
Citera
2024-01-05, 17:38
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur nära dom är (inte alls skulle jag väl tro) Men kommer ihåg för ett tag sedan när Jocke skulle bli "advokat" så var det ett jäkla tjat om den där Massi

Herregud...
Citera
2024-01-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad tycker Steffe H om detta content?!

Är väl han som regisserat allt. Skulle inte förvåna mig. Sen om man ser vilka klienter han har Nenne Frisk, Margaux Dietz... dårskapen har inga gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in