2024-01-01, 01:36
Medlem
LazerXs avatar
Kompisen behöver en iptv-app till sin iPad. Finns det någon bra lösning?
Citera
2024-01-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Hade en annan, men det var ett tag sedan, kommer inte ihåg något laggande iaf...
Men detta problem har börjat i våras nån gång tror jag så det känns som att det blivit för mycket kunder för deras servrar när det är många tittare samtidigt?
Det kan vara att serverna överbelastad och därför laggar.
Citera
2024-01-01, 12:24
Medlem
Hallon.

Jag kör Tivimate och har lite problem med epg.
Epg funkar bra på vanliga kanaler men vill inte visa dagens epg på stream kanaler (ex viaplay), visar gårdagens lista.
Jag har raderar cache och sådant men får inte in dagens epg.
Citera
2024-01-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Kompisen behöver en iptv-app till sin iPad. Finns det någon bra lösning?

IPTV Smarters
XCIPTV Player
GSE SMART IPTV
iPlayTV
Citera
2024-01-03, 11:53
Medlem
Varför fortsätter folk med detta? Man får inte diskutera leverantörer i tråden, inte heller i pm. Läs första inlägget.
Förra tråden raderades pga det här, gissar att den här också förvinner snart?
Citera
2024-01-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag förstår honom, kunderna är generellt helt efterblivna och kommer driva dig till vansinne.

Detta är på en nivå du inte skulle tro.
Citera
2024-01-03, 22:51
Medlem
Har nu testat en jäkla massa olika appar till AppleTv, även två jag fick betala för. De flesta har de laggat eller ”buffrat” konstant. Utom en, IPTV Smarters. Funkar kanon, dock gillar jag ej upplägget i appen lika mycket som tex IplayTV har. Men för er som har samma problem jag hade, satsa på IPTV smarters.
Citera
2024-01-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theghostewriter
Har nu testat en jäkla massa olika appar till AppleTv, även två jag fick betala för. De flesta har de laggat eller ”buffrat” konstant. Utom en, IPTV Smarters. Funkar kanon, dock gillar jag ej upplägget i appen lika mycket som tex IplayTV har. Men för er som har samma problem jag hade, satsa på IPTV smarters.
Kör Smarters på Android mobil, funkar svinbra....
Citera
2024-01-05, 21:04
Medlem
Asså tivimate vill inte funka nån som har problem också?
Tvn har internet men kan inte sätta på nån tvkanal eller film.. och rensa data och ska skriva in adress och namn/lösenord igen och den bara säger fel kontrollera internet anslutning..
Citera
2024-01-06, 14:20
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Asså tivimate vill inte funka nån som har problem också?
Tvn har internet men kan inte sätta på nån tvkanal eller film.. och rensa data och ska skriva in adress och namn/lösenord igen och den bara säger fel kontrollera internet anslutning..

Inga problem, skulle det vara fel på Tivimate skulle nog tråden bombas med inlägg då väldigt många använder det.

Det är fel på din lina eller fel hos din leverantör eller något. Du får nog kontakta din säljare.
Citera
2024-01-07, 19:34
Medlem
hishultas avatar
Hej!

Rätt många år sedan jag aktivt använde iptv, men har nu börjat använda det igen.

Har endast enheter med iOS, så tyvärr inget tivimate för mig. På min appletv använder jag ”iplaytv”. Tycker appen fungerar bra, men har ett par frågor däremot.

1. När jag går till tvkanaler, så ser jag endast alla kanaler i en kategori, på mobilen är det kategorier. Finns det något enkelt sätt man kan tex via dator, sitta och göra egna kanalistor?

2. Finns det någon app till appletv som ser ut mer som Netflix/Kodi när man bläddrar bland filmer? Alltså där det är lite mer snyggare presenterat.

3. Vad innebär refresh/syncintervall som finns i olika iptv appar? Är det så enkelt som att det man har inställt på, är tiden det tar för nytt material att presenteras?
Citera
2024-01-08, 02:31
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Dog vid kl.02 ca.
Server-HTTP 502
Kod: 7-500
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto