Hur ser porren ut för er alla från respektive leverantör ni har (obs uppge ej vilken ni har) allt mitt är uppladdat från 2021 och därefter inte alls. Saknar massor som Gloryholeswallow osv mest massa milfporr som finns vilket inte intresserar mig iaf. Någon som har Gloryholeswallow hos sin leverantör förresten då det är min favorit?
Finns det iptv leverantörer bara för den nyaste och bästa porren som släpps, typ någon som är inriktad på just den delen som huvudfokus och inte sport, film och serier som dom flesta verkar marknadsföra med flaggan i topp?
Porren idag är dyr och skulle jag säga trumfar sporten om man ska ha tillgång till allt det bästa av allt skvättande som finns där ute och jag börjar bli less på att betala på alla dessa sajter..
Tacksam för era svar
Finns väl iaf en hygglig leverantör som har mycket, kanske inte dock så nischat som du söker.
Över 5000 filmer, enl admin så har dom lika mycket liggande offline 2022-2023 som kommer till servern lite då & då med omslag så det ser bra ut istället för leverantörer som inte har omslag alls.
Funderar på att köpa en Formuler-box, antigen en gammal med MYTVOnline2 eller den nya Z11 med MYTVOnline3. Två saker är extremt viktiga för mig, att man kan schemalägga inspelningarna och
Filerna får namn från EPG och kanal och gärna datum tid, tex. 2023-12-01_1345_SVT1_Naturrutan.ts
Man kan lätt komma åt / överföra filerna till en PC för att kunna titta med ett vanligt program tex VLC.
Någon som vet vad filerna heter och var de lagras på MOL2 respektive MOL3?
Förslag på andra boxar eller appar går bra om ni kan ange motsvarande.
__________________
Senast redigerad av fabbe2 2023-12-25 kl. 17:48.
Funderar på att köpa en Formuler-box, antigen en gammal med MYTVOnline2 eller den nya Z11 med MYTVOnline3. Två saker är extremt viktiga för mig, att man kan schemalägga inspelningarna och
Filerna får namn från EPG och kanal och gärna datum tid, tex. 2023-12-01_1345_SVT1_Naturrutan.ts
Man kan lätt komma åt / överföra filerna till en PC för att kunna titta med ett vanligt program tex VLC.
Någon som vet vad filerna heter och var de lagras på MOL2 respektive MOL3?
Förslag på andra boxar eller appar går bra om ni kan ange motsvarande.
Undrar lite om inspelning av (pirat) IPTV. Vilka boxar är bra?
Har i dag ett vanligt TV-abbonemang och en dreambox-kopia med dubbla mottagare för marksänt. Den är rätt bra för man kan spela flera program samtidigt på en NAS eller hårddisk, man kan pausa pågående program (timeshift). Man kan schemalägga inspelningar via webbgränssnitt från PC och man kan titta på TV på PCn. Gillar att spela in det mesta så man lätt kan spola förbi reklamen. Problemet är bara att abonnemanget är dyrt och vissa kanaler fattas och dålig mottagning ibland. Boxen är också rätt buggig, gränssnittet är inte värst bra och det är svårt att hitta information om appar och plugins.
Så det skulle vara bra om man kan få liknande funktioner från en IPTV-box:
- kan man spara inspelningar okrypterat så de kan spelas upp på annan enhet, tex PC?
- vilket filformat blir inspelningarna?
- vilka filsystem kan användas?
- går det att spela in på en NAS?
- kan man pausa uppspelning (time shift)?
- kan man spela in ett eller flera program samtidigt som man tittar på ett annat? Krävs då dubbla abbonemang?
- kan man också schemalägga inspelningar via webbgränssnitt från PC tex?
- kan man använda flera olika enheter med samma abonnemang, tex mobil, surfplatta, dator, TV, box?
- är det bättre att använda IPTV-plugin till min nuvarande box (Open-ATV), vilken i så fall?
- kan boxen också användas för lagliga svenska IPTV-operatörer, vilka i så fall?
Citat:
Ursprungligen postat av krille1999
Det beror på vilken spelare kör man med. Kanske kodi är bäst för ditt fall.
Testade lite appar på Mac, Iphone, Kodi och min Dreambox-kopia. De var alla rätt dåliga. Kodi var snyggast men kunde inte spela in (kan eventuellt gå att fixa). Så nu har jag köpt en Z11 Pro Max BT1 trots att det sved i plånboken
- kan man spara inspelningar okrypterat så de kan spelas upp på annan enhet, tex PC?
Ja
- vilket filformat blir inspelningarna?
De sparas i TS-format.
- vilka filsystem kan användas?
FAT32, Extfat eller NTFS
- går det att spela in på en NAS?
Ja
- kan man pausa uppspelning (time shift)?
Ja
- kan man spela in ett eller flera program samtidigt som man tittar på ett annat? Krävs då dubbla abbonemang?
Ja, det krävs dubbla enligt operatören. Ja kunde dock göra det ändå men då hackade det lite.
- kan man också schemalägga inspelningar via webbgränssnitt från PC tex?
Nej
- kan man använda flera olika enheter med samma abonnemang, tex mobil, surfplatta, dator, TV, box?
Ja, men inte samtidigt
- är det bättre att använda IPTV-plugin till min nuvarande box (Open-ATV), vilken i så fall?
Nej, den plugin jag provade var rätt dålig & den gamla boxen är för långsam.
- kan boxen också användas för lagliga svenska IPTV-operatörer, vilka i så fall?
Tror jag inte, de vill ha sina slutna system med egna boxar och sina överprisade dåliga kanalpaket.
Funderar på att köpa en Formuler-box, antigen en gammal med MYTVOnline2 eller den nya Z11 med MYTVOnline3. Två saker är extremt viktiga för mig, att man kan schemalägga inspelningarna och
Filerna får namn från EPG och kanal och gärna datum tid, tex. 2023-12-01_1345_SVT1_Naturrutan.ts
Man kan lätt komma åt / överföra filerna till en PC för att kunna titta med ett vanligt program tex VLC.
Någon som vet vad filerna heter och var de lagras på MOL2 respektive MOL3?
Förslag på andra boxar eller appar går bra om ni kan ange motsvarande.
På Z11 Pro Max BT1 som jag nu köpt så lagras varje inspelning i en katalog som har samma namn som tv-programmet. Själva videofilen heter bara "Record_1.ts". Det finns andra filer i samma katalog som har övrig info så jag skall försöka göra ett program som läser detta och kopierar och döper om videofilerna med namn som jag vill ha dem.
Börjar bli jävligt less på laggandet vissa tider och under vissa evenemang... Och nej, det beror inte på dålig internethastighet eller min isp. Deras servrar klarar inte belastningen helt enkelt.
Prova med VPN, många ISP började blockera trafiken vissa tider så folk köper deras tjänst istället.
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Börjar bli jävligt less på laggandet vissa tider och under vissa evenemang... Och nej, det beror inte på dålig internethastighet eller min isp. Deras servrar klarar inte belastningen helt enkelt.
Prova med VPN, många ISP började blockera trafiken vissa tider så folk köper deras tjänst istället.
För mig låter det långsökt. Varför blockar dom då inte hela tiden? Och varför skulle inte iptv-tjänsterns bli överbelastade på vissa prime-time? Vad är din källa eller bevis på att det är ISP'n?
De flesta IPTV lev. har speciala länkar för UK t.ex på grund av blockering. Tyskland senaste tiden blev samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
För mig låter det långsökt. Varför blockar dom då inte hela tiden? Och varför skulle inte iptv-tjänsterns bli överbelastade på vissa prime-time? Vad är din källa eller bevis på att det är ISP'n?