2024-01-05, 15:00
  #205
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, de lyckades skapa något som kändes spännande någon gång på nittiotalet. Sen dess har det inte funnits någon som gjort något roligt i Sverige och det inkluderar även alla medlemmarna i killing-gänget. Konstigt egentligen, borde finnas potential?
Håller helt med! Jag har tänkt på en sak som stack ut med killinggänget. Det var att alla verkade skava på varandra lite. Nuförtiden verkar ju alla ha det så trevligt. Grotescogänget tex det känns lite väl tamt och familjevänligt, även fast Dorsin har sina studer. Sorgligt att det ska behöva vara dålig stämning för att det ska bli nått riktigt bra, haha.
Citera
2024-01-05, 15:06
  #206
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
A S o G är bra. Har respekt för att man gillar olika. Men, just det lite "bonniga", den blyga kunden som inte vågar kliva fram, "byta barkisar (franskbröd) mot en reparation" o.s.v kolla gärna.
Jo, men kan uppskatta det där lite. Trots allt ett Sverige som jag saknar, även fast jag aldrig var en del av det. Det underfundiga, ödmjuka, mer eftertänksamma Sverige. Tvärtemot FoF, Schulman-Sverige, som killinggänget tyvärr kanske banade väg för. Funderar på att se "Monopol" nån gång. Några andra rekomendationer?
Citera
2024-01-05, 15:17
  #207
Medlem
Är det nån som reagerat på att nåt är off med Schyfferts käft när han snackar? Det är som ett den är upp och ner, svårt att beskriva. Ful är han i alla fall.
Citera
2024-01-05, 15:17
  #208
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag tror det hade skapat för många frågor, hade låtit som han var död.
Okej om han haft svår cancer, men nu har han en sjukdom där han blir extremt utåtagerande och aggressiv så jag fattar att det bara var enklast att inte prata om honom.


Men det är ju helt hävla värdelöst ju. Ska man inte prata om hans bidrag till gruppen för att det skapar frågor och blir obehagligt? Vi ska fortsätta sopa sånt under mattan och slänga såna som Johan inde på soptippen om dom bli för obekväma?
Citera
2024-01-05, 15:24
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Schyfferts figur som den välhängde Pastor Hannes i tajta gabardinbyxor gick inte av för hackor.

Givetvis finns det många sketcher som är bra där inte Gustafsson medverkar, det jag menar är att serien hade aldrig gjorts utan honom eftersom Killing i manegen aldrig hade slagit utan Robert. Gänget hade splittrats pga bristande intresse från omvärlden.
Citera
2024-01-05, 15:27
  #210
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Killinggängets humor låg rätt i tiden. Man ville väl ha något nytt, ungt, hippt och inte bara Roy och Roger eller Spik i foten...
Bra dokumentär. Gillar Rheborg mest. HS är nog körd som komiker efter sina politiska uttalanden. det går inte att komma tillbaks som edgy stå uppare när man varit marinerad i pk så länge.
Citera
2024-01-05, 15:31
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Jo, men kan uppskatta det där lite. Trots allt ett Sverige som jag saknar, även fast jag aldrig var en del av det. Det underfundiga, ödmjuka, mer eftertänksamma Sverige. Tvärtemot FoF, Schulman-Sverige, som killinggänget tyvärr kanske banade väg för. Funderar på att se "Monopol" nån gång. Några andra rekomendationer?
Humor är ju personligt. Men, det som gänget i Galenskaparna gjorde var bra. Tror många kände igen sig, på bensinmacken, och handla kondomer... Blev ju mycket rodnad på kinderna där för kunden

Kanske Leif o Billy är något ? Mvh!
Citera
2024-01-05, 15:34
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Den hemliga agendan! Den som bara du känner till. SVT alltså…. Vilka svin!
Ganska få som fortfarande tror på lögnen att Svt och Sr skulle vara "objektiva" och inte användas som propagandamegafon.
Citera
2024-01-05, 15:34
  #213
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Humor är ju personligt. Men, det som gänget i Galenskaparna gjorde var bra. Tror många kände igen sig, på bensinmacken, och handla kondomer... Blev ju mycket rodnad på kinderna där för kunden

Kanske Leif o Billy är något ? Mvh!
ja, det har du rätt i! Nej Leif o Billy är tyvärr inget för mig.. Gillade pistvakt dock, men känns som det hade mer personlighet o skådespelartalang.
Citera
2024-01-05, 15:36
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Ja, för Jonas avböjde medverkan i dokumentären
Nej, inte enligt han själv. Han blev aldrig tillfrågad.
Jag tror mer på honom än Svt.
Citera
2024-01-05, 15:38
  #215
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Nej, inte enligt han själv. Han blev aldrig tillfrågad.
Jag tror mer på honom än Svt.

Läs vad han har skrivit på X idag.
Citera
2024-01-05, 15:39
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Läs vad han har skrivit på X idag.
Jag har inte det. Vad skrev han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in