2024-01-04, 21:51
Avslutad
Fy fan vad gnällspikar det var här inne. Kan ni inte se bortom personerna, deras politiska åsikter, diverse agerande och allt annat det gnälls om? Kan ni inte istället se vad de faktiskt skapade genom åren? Jag är tacksam för vad de har gjort, de gav mig många skratt som ung grabb. De förtjänar en dokumentär och den var förövrigt intressant. Bra gjort av SVT.
Citera
2024-01-04, 21:57
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tveksamt. Tolkien gav ut Lord of the Rings-trilogin när han var i 60-årsåldern.

Han hade då jobbat på den i över 15 års tid.

Robert Gustafsson förefaller fortfarande kreativ.

Det mest kreativa Schyffert har gjort var nog när han gick runt i porrfilms-mustasch ...
Är kanske knarkande 60-70-tals musiker som personen tänker på? Många säckade ihop kreativt efter 30 år om inte innan, många dog förvisso oxå.
Citera
2024-01-04, 22:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Vad tycker vi om denna dokumentärserie?

Hela 2 minuter om Jonas Inde på övriga 3 timmars autofellatio. Man hade velat höra ett litet uttalande från alla i gruppen, åtminstone...

Vilka jävla syltryggar dom är, hela bunten. Jonas Inde var den enda äkta i det där gänget och honom svek dom.

Rehborg verkar ju vara en regelrätt idiot om jag får tycka.
Ingen har väl glömt det här? Ängsliga kräk.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0Eg2vo/johan-rheborg-overfallen-av-fans-utanfor-sitt-hem
Citera
2024-01-04, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krendel
Fy fan vad gnällspikar det var här inne. Kan ni inte se bortom personerna, deras politiska åsikter, diverse agerande och allt annat det gnälls om? Kan ni inte istället se vad de faktiskt skapade genom åren? Jag är tacksam för vad de har gjort, de gav mig många skratt som ung grabb. De förtjänar en dokumentär och den var förövrigt intressant. Bra gjort av SVT.

Allt dom gjorde var väl bara plagiat av utländska komiker som ingen hade koll på innan internet? Hade det här kommit idag hade det passerat under radarn alla gånger. Det åldras inte särskilt väl heller.
Citera
2024-01-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Vilka jävla syltryggar dom är, hela bunten. Jonas Inde var den enda äkta i det där gänget och honom svek dom.

Rehborg verkar ju vara en regelrätt idiot om jag får tycka.
Ingen har väl glömt det här? Ängsliga kräk.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0Eg2vo/johan-rheborg-overfallen-av-fans-utanfor-sitt-hem
Så var det. Jonas var klistret som höll ihop gänget. Underskattad och undervärderad. Pinsamt av Svt att vägra ta upp mer av hans inflytande. Men vi vet alla varför.
Citera
2024-01-04, 22:09
Medlem
Sameshs avatar
Finns inte så mycket att säga om Killinggänget i mitt tycke, det var inte så länge sedan jag såg om Manegen med Glenn Killing och NileCity 105,6 och det har inte överlevt tidens gång, riktig tråkig humor som har bleknat avsevärt.
Citera
2024-01-04, 22:10
Medlem
AllHailBoognishs avatar
En tanke jag tog med mig från dokumentären: Martin Luuk är ett geni.
Citera
2024-01-04, 22:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så var det. Jonas var klistret som höll ihop gänget. Underskattad och undervärderad. Pinsamt av Svt att vägra ta upp mer av hans inflytande. Men vi vet alla varför.
Den hemliga agendan! Den som bara du känner till. SVT alltså…. Vilka svin!
Citera
2024-01-04, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Allt dom gjorde var väl bara plagiat av utländska komiker som ingen hade koll på innan internet? Hade det här kommit idag hade det passerat under radarn alla gånger. Det åldras inte särskilt väl heller.

Jaså? Det vet jag inget om, har det framkommit? Näe men nu kom det ju inte idag. Det går ju säga det om mycket annat också, likaså att mycket annat inte åldras särskilt väl, tiderna förändras.
Citera
2024-01-04, 22:29
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag är inte säkert på att det var det som var upplägget. I ärlighetens namn fick jag intrycket av att Schyffert inte vågade ens försöka var rolig på allvar, eftersom han var så angelägen om att framstå som cool och smart. Han hade just blivit hajpad i Slitz, varit DJ på MTV och så hade han sitt band på gång. Det är ganska noga att han ska få nämna band han gillar och saker han "fattar", i de där tidiga produktionerna. Jag känner igen typen, de som alltid är lite ängsliga över för att de ska bli skrattade åt, men ändå vill vara lite söta och roliga.
Huvudet på spiken. Jobbig typ...
Citera
2024-01-04, 22:30
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Han är ju inte den enda som blivit lite nazi i samband med grav psykisk ohälsa. Oliver Loftén tex. Det är intressant tycker jag. Verkar ju drälla av psykfall inom den nationalistiska scenen överlag.

Över huvud taget så är det något med de där benhårda övertygelserna, som drar till sig psyksjuka personer. Gäller nog både vänster, höger och både politik och religion. Jag vill nog mena att det är en blandning avNPF-folk (framför allt aspiesar) och bipolära/personlighetsstörda. Det krävs trots allt något extra för att i tid och otid hävda något som 99% av befolkningen tycker är helt uppåt väggarna.
Citera
2024-01-04, 22:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Schyffert har aldrig klarat sig på egen hand, han verkar inte kunna leverera tillräckligt roliga karaktärer utan har mest fungerat som utfyllnad för de andra som verkligen kan leverera. Han har dock på nåt konstigt vis lyckats suga åt sig äran för allt de andra åstadkommit.

Det enda Schyffert har klarat sig på är att sitta och se ut som ett frågetecken i diverse tevesoffor med en rolig min och skratta åt sina egna skämt.
Lite som vilken Late Show host som helst. De är komiker, men sällan roliga. Med undantag för Conan O'Brien, hans timing är gudalik.

Och kanske Craig Ferguson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in