2024-01-04, 10:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag är 47, hon är 45. Hon söker seriöst.

Vet ärligt talat inte om jag räcker till personlighetsmässigt. Tjejer har krav på att man ska vara framåt och driven. Jag är inte sån. Jag gillar att ta det lugnt.

Swipade du fram matchningen eller hon?

Bästa är nog att skruva ner förväntningarna, jag har matchat med tjejer över min liga ett par gånger. Har inte lyckats komma så långt med någon av dom. Något enstaka svar sen tyst.

Lycka till!
Citera
2024-01-04, 18:50
Medlem
Citat:
Jag är 47, hon är 45. Hon söker seriöst.

Vet ärligt talat inte om jag räcker till personlighetsmässigt. Tjejer har krav på att man ska vara framåt och driven. Jag är inte sån. Jag gillar att ta det lugnt.
Svår ålder, mitt tips är att skriva något personligt. Kolla vad hon skrivit på sin profil och spinn vidare därifrån. Gillar hon att fjällvandra kan du fråga vilket hennes favorit fjäll är och varför, ja du fattar. Kommentera inte hennes utseende det första du gör, tjejer får alltid komplimanger för hur de ser ut. Du vill vara annorlunda och väcka intresse, det är nyckeln. Hon ska bli nyfiken på dig.
Citera
2024-01-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Jag är ju kvinna och vet ju inte hur det ser ut på andra sidan, men jag antar att det finns mycket att störa sig på där också.

Tråkigt att du inte får fler matchningar, Tinder verkar vara något godtyckligt. Mina råd var rent generella. Många män pekar på den här statistiken om 80/20 procent men männen profiler är ofta helt otroligt dåliga. Känns nästan ibland som att de inte vill träffa någon när de lägger upp gryning bilder och säger att de gillar att dricka kaffe. Om män i allmänhet bara förbättrad dem tror jag många skulle få fler matchningar.

Med det sagt är jag rätt nyfiken på vad männen tycker är problemet i kvinnornas profiler
Oj, vart ska man börja? Kanske med alla ”finurligheter” kvinnor lägger till i sina profiler för att verka unika, men i princip alla kvinnor har dessa ”finurligheter” i sin bio. Gärna något om vin. Eller katter. Eller ska vi ta klassikern ”min vän Fläsk-Bea måste godkänna dig”. Gulligt hihi.

Eller alla kvinnor som är ensamstående men som ”saknar någon att dela stora och små saker i livet med”. Som ”hellre tar en hemmakväll i soffan till en dålig (pick me, jag har humor!) film än en kväll på stan”.

Ni är inte unika, ni är alla likadana; bekräftelsekåta luder som tror ni ska hitta Him på Tinder som ska ta eran värld med storm. Det förtjänaaaaar ni 🥰

Sånna kvinnor är extra skönt att knulla och sedan bara ghosta.
Citera
2024-01-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Swipade du fram matchningen eller hon?

Bästa är nog att skruva ner förväntningarna, jag har matchat med tjejer över min liga ett par gånger. Har inte lyckats komma så långt med någon av dom. Något enstaka svar sen tyst.

Lycka till!

Hur vet man det? Helt plötsligt var hon där som match. Har för mig att jag svajpat henne tidigare.

Har extremt låga förväntningar och låg motivation. Känns mest bara besvärligt.
Citera
2024-01-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Svår ålder, mitt tips är att skriva något personligt. Kolla vad hon skrivit på sin profil och spinn vidare därifrån. Gillar hon att fjällvandra kan du fråga vilket hennes favorit fjäll är och varför, ja du fattar. Kommentera inte hennes utseende det första du gör, tjejer får alltid komplimanger för hur de ser ut. Du vill vara annorlunda och väcka intresse, det är nyckeln. Hon ska bli nyfiken på dig.

Usch, jag orkar fan inte fjäska. Skiter nog i det där tills hösten eller nåt.
Citera
2024-01-04, 21:07
Medlem
Citat:
Usch, jag orkar fan inte fjäska. Skiter nog i det där tills hösten eller nåt.
Det är tyvärr så spelreglerna ser ut. Man måste konstant hålla dem intresserade och investerade.
Citera
2024-01-04, 21:15
Medlem
Citat:
Det är tyvärr så spelreglerna ser ut. Man måste konstant hålla dem intresserade och investerade.

Jo jag förstår det. Kanske ramlar på nån kvinna på annat håll så småningom. Tinder är nog inte min grej. Åtminstone inte just nu.
Citera
2024-01-04, 21:30
Medlem
Citat:
Jo jag förstår det. Kanske ramlar på nån kvinna på annat håll så småningom. Tinder är nog inte min grej. Åtminstone inte just nu.
Man får ta det för vad det är; ett tidsfördriv. Skulle man hitta nån så får man se det som en bonus. Men skriv något till kvinnan du matchade med, om du ändå inte tänker investera något så spelar det ju ingen roll. Var dig själv.
Citera
2024-01-04, 22:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Hur vet man det? Helt plötsligt var hon där som match. Har för mig att jag svajpat henne tidigare.

Har extremt låga förväntningar och låg motivation. Känns mest bara besvärligt.

Tänkte mest på om det blev match när du swipade men förstår nu att det var hon som swipade sist. Man kan ju tycka att den som gör det borde vara den som tar kontakt men tyvärr så ligger det på mannen i 9 fall av 10.

Du kan ju alltid bara dra något mess till henne. Är hon intresserad på riktigt kommer du inte behöva spela Allan för att hålla henne intresserad.
Citera
2024-01-05, 09:58
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Oj, vart ska man börja? Kanske med alla ”finurligheter” kvinnor lägger till i sina profiler för att verka unika, men i princip alla kvinnor har dessa ”finurligheter” i sin bio. Gärna något om vin. Eller katter. Eller ska vi ta klassikern ”min vän Fläsk-Bea måste godkänna dig”. Gulligt hihi.

Eller alla kvinnor som är ensamstående men som ”saknar någon att dela stora och små saker i livet med”. Som ”hellre tar en hemmakväll i soffan till en dålig (pick me, jag har humor!) film än en kväll på stan”.

Ni är inte unika, ni är alla likadana; bekräftelsekåta luder som tror ni ska hitta Him på Tinder som ska ta eran värld med storm. Det förtjänaaaaar ni 🥰

Sånna kvinnor är extra skönt att knulla och sedan bara ghosta.

Det där "upplägget" har jag oxå funderat på om man ska köra. De som hintar om att man endast söker seriöst, det kanske är där störst knullchans finns? Att sen bara ghosta är fint. Vidare till nästa och så ett nytt knull.
Citera
2024-01-05, 18:41
Medlem
Störst chans att ligga på Tinder har män som spelar det "seriösa" spelet. Kvinnor försöker alltid utåt vara seriösa, sen släpper dom till när den "seriösa" mannen vunnit hennes tillit. Och sen är det bara att ghosta.

Detta är dock inget jag själv behärskar, men känner flera som är proffs på att låtsas vara seriösa och det är dom som får ligga.
Citera
2024-01-06, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Github, använd på egen risk: https://github.com/tajnymag/tinder-deblur
Fan vad nice. Man ser när de har läst också!
Dock verkar judeappen ha shadowbannat mig så likes har fastnat på 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in