2023-12-31, 01:13
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Så här säger BB i chatten:
Varför var Björn inte medlem, det låter ju helsnurrigt
Citera
2023-12-31, 11:57
Medlem
skillnads avatar
Tycka vad man vill om Dan's arroganta osympatiska säljartakter och en del andra idiotiska saker han och Magnus hänger sig till. Varför Björn skulle få lön i ett projekt som han själv valt att inte vara medlem är faktisk en legitim frågeställning. Och även om jag tror det är många med mig som hade föredragit Björn framför Jalle så kanske det ligger som en djupare förklaring bakom det som skett?

Visst hade man kunnat valt en något billigare bil(Ridderrnark som f.ö är en dyr firma att köpa ifrån) men det är ju ingen garant för att det blir billigare i längden, med potentiella reparationer, högre bränslekostnader, skatt etc. Däremot är det ju högst lämpligt att den som använder bilen betalar för detta i någon mån. Och varför Magnus hemlarm betalas av föreningen bör man såklart ifrågasätta lämpligheten i. Inte minst för hur detta riskerar undergräva tilliten till de som styr föreningen. Hur man kan vara så extremt korkade att man riskerar sin trovärdighet pga rena struntsummor tyder ju återigen på att Dan och Magnus egentligen inte bryr sig ett skit om vad utomstående tycker. De vet ju så mycket bättre i allt
Senast redigerad av skillnad 2023-12-31 kl. 12:03.
Citera
2023-12-31, 18:48
Medlem
Offerviljas avatar
Den gamla uppländska Stor-Magnus, som en gång i tiden var nästan lika kär i Dumrid & Bögrad som Pär Öberg och Jonas De Geer var, avslutar 2023 mycket imponerande när han i årets sista podcastavsnitt spelar låten Sons & Daughters med bandet The Decemberists. Underbart!

Podd: Tankar inför 2024

The Decemberists - Sons & Daughters

Kallhäll och Rådmansö!
Citera
2024-01-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
I kvällens Vita Pillret där Björn Björkqvist deltog i chatten så avslöjade Björn att Magnus Södermans huslarm har under flera års tid betalats av DFS medlemmar från föreningens håll. Detta fram tills nyligen då DFS har fått det sämre ekonomiskt ställt och Magnus har fått börja betala larmet från sin egen lön i stället.
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag fick för mig att Björn hade skrivit att bilen är en lyxbil, men det har han kanske inte gjort. Det spelar ingen roll. Jag har ingen lust att sitta och försvara Dan Eriksson som har varit så elak mot mig, men förstår som sagt var inte riktigt det konstiga med att DFS har köpt den här bilen.[...]

Magnus har ett nyårsmeddelande till er alla här i tråden!
https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1741710512901996984
Det som varit har farit. Nu släpper vi taget om dåliga minnen, känslor och tankar. De får inte följa med in i det nya året.
Nu glömmer vi det här med Dans BMW, kontrajihadisthaggan, Kiwis anskrämliga musik, Magnus larmräkning och korvrullaren. Det är dags att blicka framåt!
Blicken framåt och framåt marsch.
o7

Magnus har lagt sig till med att ha pipa. Passande för en intellektuell medelålders man tycker jag.
https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1741710512901996984/photo/1
Citera
2024-01-01, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Tycka vad man vill om Dan's arroganta osympatiska säljartakter och en del andra idiotiska saker han och Magnus hänger sig till. Varför Björn skulle få lön i ett projekt som han själv valt att inte vara medlem är faktisk en legitim frågeställning. Och även om jag tror det är många med mig som hade föredragit Björn framför Jalle så kanske det ligger som en djupare förklaring bakom det som skett?

Visst hade man kunnat valt en något billigare bil(Ridderrnark som f.ö är en dyr firma att köpa ifrån) men det är ju ingen garant för att det blir billigare i längden, med potentiella reparationer, högre bränslekostnader, skatt etc. Däremot är det ju högst lämpligt att den som använder bilen betalar för detta i någon mån. Och varför Magnus hemlarm betalas av föreningen bör man såklart ifrågasätta lämpligheten i. Inte minst för hur detta riskerar undergräva tilliten till de som styr föreningen. Hur man kan vara så extremt korkade att man riskerar sin trovärdighet pga rena struntsummor tyder ju återigen på att Dan och Magnus egentligen inte bryr sig ett skit om vad utomstående tycker. De vet ju så mycket bättre i allt
Ja, man vill ju inte undergräva förtroendet för en förening som har ett sånt bra track record när det kommer till konstiga köp i föreningens namn...
Citera
2024-01-01, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Magnus har ett nyårsmeddelande till er alla här i tråden!
https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1741710512901996984
Det som varit har farit. Nu släpper vi taget om dåliga minnen, känslor och tankar. De får inte följa med in i det nya året.
Nu glömmer vi det här med Dans BMW, kontrajihadisthaggan, Kiwis anskrämliga musik, Magnus larmräkning och korvrullaren. Det är dags att blicka framåt!
Blicken framåt och framåt marsch.
o7

Magnus har lagt sig till med att ha pipa. Passande för en intellektuell medelålders man tycker jag.
https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1741710512901996984/photo/1
Hade inte Magnus övergett rökningen? Det går snabbt i hockey, så man vet inte riktigt vad Magnus fördömer och bedriver korståg mot just idag, men rökning är kosher igen, men alkohol är fortfarande djävulens påfund?
Citera
2024-01-02, 01:03
Medlem
Nachoalistens avatar
Där ser man, tråkigt då jag lyssnat sporadiskt på deras Youtube kanal och gillat det jag hört. Hade planer på att besöka svenskarnas hus då jag bor i närheten. Men det blir inget med det.

Måste kännas tungt för alla som flyttat ditt och donerat stora mängder pengar och trott på någon sorts framtid?
Senast redigerad av Nachoalisten 2024-01-02 kl. 01:49.
Citera
2024-01-02, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nachoalisten
Där ser man, tråkigt då jag lyssnat sporadiskt på deras Youtube kanal och gillat det jag hört. Hade planer på att besöka svenskarnas hus då jag bor i närheten. Men det blir inget med det.

Måste kännas tungt för alla som flyttat ditt och donerat stora mängder pengar och trott på någon sorts framtid?
Det är lugnt. De är förbjudna att läsa vad "trollen" här inne skriver, så de är lyckligt ovetande.
Citera
2024-01-04, 11:25
Medlem
Offerviljas avatar
Usch vad värdelöst allting känns. År 2024 har verkligen inte börjat bra. Det går inte att börja om och bli positiv till Det fria Sverige igen efter att jag förstått att Dan Eriksson och Magnus Söderman driver en förening som bara är till för värdelösa boomers som är livrädda för muslimer. Livet är så jävla tråkigt. Nästan det enda som jag tycker om i livet just nu är Flashback. NMR är så löjliga de också med sina ständiga braksuccéer. En del av deras medlemmar och sympatisörer känns nästan lite utvecklingsstörda. Ingrid & Conrad har aldrig försvunnit ur den här föreningen, utan det var bara någonting som jag inbillade mig. DFS är inte Varnagel och Straybullet direkt. Jeff Ahls mamma och Hitler-hatande boomergubbar är vad DFS är. Jag har vid ett par tillfällen skrivit att Dan Eriksson är den nya Adolf Hitler, men det är han ju inte. Hitler var snäll och känslig och brydde sig om människor, alltså motsatsen till hur Dan är. Jag har genom åren skrivit tusentals sidor i mina dagböcker om hur besviken jag är på svenska nationalister. Den som jag har skrivit allra flest besvikna ord om är Dan Eriksson.
Citera
2024-01-04, 12:55
Medlem
Citat:
Usch vad värdelöst allting känns. År 2024 har verkligen inte börjat bra. Det går inte att börja om och bli positiv till Det fria Sverige igen efter att jag förstått att Dan Eriksson och Magnus Söderman driver en förening som bara är till för värdelösa boomers som är livrädda för muslimer. Livet är så jävla tråkigt. Nästan det enda som jag tycker om i livet just nu är Flashback. NMR är så löjliga de också med sina ständiga braksuccéer. En del av deras medlemmar och sympatisörer känns nästan lite utvecklingsstörda. Ingrid & Conrad har aldrig försvunnit ur den här föreningen, utan det var bara någonting som jag inbillade mig. DFS är inte Varnagel och Straybullet direkt. Jeff Ahls mamma och Hitler-hatande boomergubbar är vad DFS är. Jag har vid ett par tillfällen skrivit att Dan Eriksson är den nya Adolf Hitler, men det är han ju inte. Hitler var snäll och känslig och brydde sig om människor, alltså motsatsen till hur Dan är. Jag har genom åren skrivit tusentals sidor i mina dagböcker om hur besviken jag är på svenska nationalister. Den som jag har skrivit allra flest besvikna ord om är Dan Eriksson.

Att skriva att Dan Eriksson är nästa Hitler är snudd på lika efterblivet som att skriva att "NMR är löjliga med sina braksuccéer".

Vänligen ge mig ett datum när senast ordet användes av NMR och vänligen ge mig ett enda tillfälle när NMR framställt något som lyckat när det inte varit det. Väntar med spänning...
Citera
2024-01-04, 15:25
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:

Det gör de verkligen.
Faktum är att i stort sett hela den i generisk bemärkelse västerländska nationella rörelsen vilar på en subkulturell hollywoodnazistisk grund med rejält snedvridna, felaktiga slutsatser och förklaringsmodeller som resultat.
DFS avviker dock något från denna modell i det att de, som du säger, har en mer boomer-aktig, konservativ hållning istället för den sionismfixering vilken dominerar världsbilden hos de övriga aktörerna.

Söderman är f.ö. lik Lionel de Rothschild
Citera
2024-01-04, 16:21
Medlem
Hur mycket pengar har föreningen fått in i medlemsavgifter och insamlingar sedan grundandet? Hur mycket av dessa pengar har gått till att köpa fastigheter?

Minns jag rätt köptes fastigheten i Älgarås för drygt en halvmiljon och renoverades sedan för lika mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in