Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-27, 23:44
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Så, nu är det istället en fråga om Jonas gudsfruktighet och inte om att han har stulit en väns kvinna? Eftersom jag inte är Jonas, så kan jag inte i detalj redogöra för alla hans val här i livet. För min del ser jag inget fel i att han inleder en relation med en väns fd kvinna. Vad Björn, eller Herren själv tycker om det är inte upp till mig att bedöma.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jo jag håller med dig i princip. Frågan är bara om det var han som ville skiljas eller om det var frugan. Var det frugan, vilket jag tippar på så hade han nog inte så mycket att säga till om.
Jag ser det enbart från den katolska synvinkeln vilken Jonas har propagerat stenhårt för. Men antar att han lugnat ner sig med åren så som de flesta gör.
Citera
2021-12-27, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag ser det enbart från den katolska synvinkeln vilken Jonas har propagerat stenhårt för. Men antar att han lugnat ner sig med åren så som de flesta gör.
Har han verkligen varit så strikt? Han har fastat, biktat, gått i kyrkan och varit emot abort, men jag kan inte minnas att han slagit in Guds ord i folk med en extra hård Bibel med vassa kanter.

För en modern svensk är ju att kunna texten till Den blomstertid Cromwellsk totalitär, kristen fanatism.
Citera
2021-12-28, 00:19
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Har han verkligen varit så strikt? Han har fastat, biktat, gått i kyrkan och varit emot abort, men jag kan inte minnas att han slagit in Guds ord i folk med en extra hård Bibel med vassa kanter.

För en modern svensk är ju att kunna texten till Den blomstertid Cromwellsk totalitär, kristen fanatism.
Han tog FSSPX eller SSPX till Sverige och de får antagligen ses som extrema i sammanhanget
Citera
2021-12-28, 08:25
Bannlyst
Citat:
Han tog FSSPX eller SSPX till Sverige och de får antagligen ses som extrema i sammanhanget
Ja, som sagt, jag är inte Jonas, utan tar bara ställning utifrån om det var etiskt rätt mot Björn.
Citera
2021-12-28, 16:46
Medlem
Citat:

Vad är källan till detta påstående?
Citera
2021-12-28, 17:28
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Vad är källan till detta påstående?

Det är ju gamla nyheter (2009) så det är bara att googla. SVTs Uppdrag Granskning berättade om SSPX och Jonas 2009. Finns hänvisningar bland annat här: https://expo.se/2009/01/h%C3%B6gerextremister-bakom-katolsk-grupp
Citera
2021-12-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Det är ju gamla nyheter (2009) så det är bara att googla. SVTs Uppdrag Granskning berättade om SSPX och Jonas 2009. Finns hänvisningar bland annat här: https://expo.se/2009/01/h%C3%B6gerex...-katolsk-grupp

Aha, det är den gamla dokumentären av Ali Fegan. Den dokumentären har Jonas själv dömt ut som rent påhitt. Bland annat påstås i dokumentären att Jonas vid den tiden bodde i ett kloster i Skottland. När sanningen är att Jonas hade fru och barn (vilket ej tillåts i kloster). Enda sanna i det är väl att han bodde i just Skottland på den tiden.
Citera
2021-12-28, 19:13
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
NMR har ju splittrats minst två gånger pga kvinnoproblem. Jonas Nilsson har ju haft en del problem med bruden på Nya tider han var tillsammans med tidigare. På internationell nivå, så har Lauren Southern. Hela SD verkar ju vara någon ageplay-bordell där sex med tonårsbrudar byts mot riksdagsplatser. Redan Vera Oredsson slampade runt i rörelsen från sent 40-tal och framåt. Och det här är bara uppmärksammade fall. Därutöver har vi alla personliga vänsterprassel till höger och vänster.

Vi är nog alla buksvågrar, om inte direkt så åtminstone i andra- eller tredjeled. Hade ju ändå varit lite fräckt om man var typ fjärdebukis med Birger Furugård. Nåja, kuken ska ha sitt, som Frank sa.
Citera
2021-12-29, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Vi är nog alla buksvågrar, om inte direkt så åtminstone i andra- eller tredjeled. Hade ju ändå varit lite fräckt om man var typ fjärdebukis med Birger Furugård. Nåja, kuken ska ha sitt, som Frank sa.
Ja, i brist på kvinnor så uppstår ju fenomen som homosexualitet, inavel och pedofili. Män tar det de kan få. Vissa plockar upp sina vänners rester, vissa avstår helt och för vissa brinner det totalt i proppskåpet.
Citera
2022-01-05, 14:24
Medlem
Suecotes avatar
Nytt program från De Falska Skojarna... En sorts varumärkesdeklaration - eller sales pitch:
https://youtu.be/D3q63cr6G4g

Den som vill bli betalande medlem i DFS är välkommen. Oavsett om man vill vara aktiv eller bara föra över pengar till Belizefonden. Men man ska inte vänta sig något i gengäld! Så kan man kalla alla pengar som flyter in donationer och slippa skatta.

Vill man starta en lokal förening får man ingen hjälp från Rundmagarna. De vill bara "hålla upp en spegel" för att se om du är rätt person att driva runt allt själv. Du skall icke fråga "Vad fan får jag för pengarna?"! Undrar när Dan ska börja ta ut franchiseavgift från lokalavdelningar..? Eller inträdesavgift till Skojarnas Hus? En tia extra för att gå på toaletten? Mick O'Leary borde vara imponerad... Dan marknadsför även Huset för bröllop, fester... till en viss kostnad, får man förmoda. Eller ursäkta, "donation"

"Vill man bara vara medlem för att få medlemstidningen..."
Det finns väl ingen sådan längre? Och när den fanns så kostade den extra...

"När andra partier eller organisationer går i konkurs... då finns DFS här."
Jaha. Vad har man för nytta av DFS då? DFS finns så länge Dan kan tjäna pengar på det. Liksom Oopih, Nationalisten, betalvägg, Svegotmynt och det där fåniga programmet där man kunde skänka citroner... Sedan då?

Denna infomercial donerades (!) generöst av Dan & Co, men vill man höra nästa avsnitt av Vårdkasen måste man lösa medlemskap!

En idiot och hans pengar skiljs snart åt, men nog är det uppenbart nu att kejsaren är spritt språngande naken och isterbuken hänger över bältet?!
Senast redigerad av Suecote 2022-01-05 kl. 14:42.
Citera
2022-01-05, 18:49
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Nytt program från De Falska Skojarna... En sorts varumärkesdeklaration - eller sales pitch:

Den som vill bli betalande medlem i DFS är välkommen. Oavsett om man vill vara aktiv eller bara föra över pengar till Belizefonden. Men man ska inte vänta sig något i gengäld! Så kan man kalla alla pengar som flyter in donationer och slippa skatta.

Vill man starta en lokal förening får man ingen hjälp från Rundmagarna. De vill bara "hålla upp en spegel" för att se om du är rätt person att driva runt allt själv. Du skall icke fråga "Vad fan får jag för pengarna?"! Undrar när Dan ska börja ta ut franchiseavgift från lokalavdelningar..? Eller inträdesavgift till Skojarnas Hus? En tia extra för att gå på toaletten? Mick O'Leary borde vara imponerad... Dan marknadsför även Huset för bröllop, fester... till en viss kostnad, får man förmoda. Eller ursäkta, "donation"

Jaha. Vad har man för nytta av DFS då? DFS finns så länge Dan kan tjäna pengar på det. Liksom Oopih, Nationalisten, betalvägg, Svegotmynt och det där fåniga programmet där man kunde skänka citroner... Sedan då?

Denna infomercial donerades (!) generöst av Dan & Co, men vill man höra nästa avsnitt av Vårdkasen måste man lösa medlemskap!

En idiot och hans pengar skiljs snart åt, men nog är det uppenbart nu att kejsaren är spritt språngande naken och isterbuken hänger över bältet?!
Men du måste hålla med om att komiken är på topp. Allra bäst är vid 30:23 när Dan berättar om det ytterst illavarslande att de flesta svenskar idag blir helt lamslagna vid minsta kris och att man till 100% förlitar sig på att politikerna och samhället skall ta hand om en. Det är så illa att man saknar viljan, kunskapen och förmågan att klara sig själv. För att strax därpå sitta och tigga om pengar som en skitig zigenarkärring utanför Lidl för sitt uppehälle. Kan det bli dråpligare?
Citera
2022-01-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote

Om du vill veta vad du får ut av medlemskap får du helt enkelt bli medlem och lyssna på de icke-publika podavsnitten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in