2024-09-20, 10:20
Medlem
gotets avatar
När Björn Björkqivst deltog i podden med NMR berättade han lite om de vapen han äger. Han pratade om två dubbeläggade kastyxor och jag har kollat upp vad de här objekten kostar att köpa. En yxa från Gränsfors som kostar 4000kr och den andra yxan var tillverkad av Hultafors och kostar 3600kr. Björn Björkqivst nämnde även att han äger en machete från märket Concord som håller till i Sydamerika. Deras billigaste machetes kostar över 3000kr.

Det här är vapen och utrustning som inte den genomsnittliga svensken har ekonomi till att köpa och äga. Björn Björkqivst tjänar bra med pengar.
Citera
2024-09-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
När Björn Björkqivst deltog i podden med NMR berättade han lite om de vapen han äger. Han pratade om två dubbeläggade kastyxor och jag har kollat upp vad de här objekten kostar att köpa. En yxa från Gränsfors som kostar 4000kr och den andra yxan var tillverkad av Hultafors och kostar 3600kr. Björn Björkqivst nämnde även att han äger en machete från märket Concord som håller till i Sydamerika. Deras billigaste machetes kostar över 3000kr.

Det här är vapen och utrustning som inte den genomsnittliga svensken har ekonomi till att köpa och äga. Björn Björkqivst tjänar bra med pengar.

Lägg ner dina attacker på BB. Han har good standing och lämnat den parasitiska dfSsvängen.

Fokusera på Mr Browning och Svammelman.
Citera
2024-09-20, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nu är sidan uppe igen: https://www.magnussoderman.nu/

Det där är någonting som jag också tycker om med Magnus. Hans texter där han skriver om sina katter eller om hur han träffar på skogsväsen när han är ute och vandrar i Tiveden är underbara.

Skogsväsen? Är det förenligt med hans tro? Det ger oss en hint i vilka manipulativa verktyg som fanskapet använder sig av. Nu riktar han sig inte mot dom skarpaste knivarna i lådan men ändå...

Låt oss göra en deal. Gå fram till 100 brudar med raggningsrepliken om att du har gett allt det du har och äger till lille fete denne och svammelman och deras organisation.

Kolla om du får napp i någon av de 100 fallen.

Det säger lite om den väg du valt att vandra och hur du blivit till Sveriges största offer, delvis på eget bevåg och förstånd. Även om man inte får förminska den manipulering som du utsatts för och som det svider så mycket för dig att erkänna.

Vad har du fått för pengarna ditt satans offer? Kan du förstå att dfS:arna fortsätter utnyttja dig?
Citera
2024-09-20, 10:57
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Lägg ner dina attacker på BB. Han har good standing och lämnat den parasitiska dfSsvängen.

Fokusera på Mr Browning och Svammelman.

Jag attackerar absolut inte Björn Björkqivst eller DFS. Tvärtom så beundrar jag honom och dem. Jag tycker dom är värd varenda krona och det är roligt att se att man kan bli så förmögen på nationalismen. Det inspirerar fler att börja kämpa för Sverige.
Citera
2024-09-20, 13:14
Medlem
gotets avatar
Är det någon som minns utställningen i svenskarnas hus för ett och ett halvt år sedan? En vecka när Dan Erikssons, Magnus Söderman och Jalle Horn ställde ut delar av sina samlingar med fornsvenska objekt. De visade upp allt från spjutspetsar till smycken i glasmontrar. Riktiga museumobjekt som de här tre männen lyckats köpa upp genom åren. För 100kr i inträde fick nyfikna svenskar skåda dessa sällsynta och välbevarade artefakter.

Undrar vad gamla fynd som dessa är värd? Bilder finns fortfarande på detfriasverie om man är medlem.
Citera
2024-09-20, 13:24
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Är det någon som minns utställningen i svenskarnas hus för ett och ett halvt år sedan? En vecka när Dan Erikssons, Magnus Söderman och Jalle Horn ställde ut delar av sina samlingar med fornsvenska objekt. De visade upp allt från spjutspetsar till smycken i glasmontrar. Riktiga museumobjekt som de här tre männen lyckats köpa upp genom åren. För 100kr i inträde fick nyfikna svenskar skåda dessa sällsynta och välbevarade artefakter.

Undrar vad gamla fynd som dessa är värd? Bilder finns fortfarande på detfriasverie om man är medlem.
Magnus vikingasvärd är köpt på Temu eller nått sådant...
Citera
2024-09-20, 13:33
Medlem
Undrar varför trollen associerade med dfS försöker måla upp som om deras lilla hus mitt i ingenstans kommer eldas upp?!

Som någon bryr sig om vad ni har för er vid jordens ände och de hålor som gud glömde.

Kan det vara förarbetet till ett försäkringsbedrägeriförsök vi bevittnar?

När det blir dags för danne och svammelman att redovisa räkneskaperna för organisationen kanske det är smidigare bränna ner skiten, få de pengar det går att få och slänga grus i ögat på de medlemmar som vill ha transparens?

Det är något skumt med "akta er för bränna ner skiten"-tugget i tråden.
Citera
2024-09-20, 13:55
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Undrar varför trollen associerade med dfS försöker måla upp som om deras lilla hus mitt i ingenstans kommer eldas upp?!

Som någon bryr sig om vad ni har för er vid jordens ände och de hålor som gud glömde.

Kan det vara förarbetet till ett försäkringsbedrägeriförsök vi bevittnar?

När det blir dags för danne och svammelman att redovisa räkneskaperna för organisationen kanske det är smidigare bränna ner skiten, få de pengar det går att få och slänga grus i ögat på de medlemmar som vill ha transparens?

Det är något skumt med "akta er för bränna ner skiten"-tugget i tråden.
gotet här i tråden, redovisar allt av värde "som finns i huset" o som kommer att brinna inne, inför ett stort försäkringsbedrägeri, i vilket inkluderar nedbränning av huset...

Man ska fotografera alla sina värdesaker o kunna visa att du faktiskt hade dem vid tidpunkten. Att det står på Flashback räknas inte!
Citera
2024-09-20, 14:12
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
gotet här i tråden, redovisar allt av värde "som finns i huset" o som kommer att brinna inne, inför ett stort försäkringsbedrägeri, i vilket inkluderar nedbränning av huset...

Man ska fotografera alla sina värdesaker o kunna visa att du faktiskt hade dem vid tidpunkten. Att det står på Flashback räknas inte!

Jag måste förtydliga att jag inte tror att gubbarna förvarar sina skatter just i svenskarnas hus. Med största säkerhet lagrar de nog sina samlingar i sina privata hus och hyrda bankfack som nämnts tidigare i tråden. Att de har investerat i stora kassaskåp till sina hem har även nämnts. De här männen är väldigt välbärgade.
Citera
2024-09-20, 14:20
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Grillo-
Magnus vikingasvärd är köpt på Temu eller nått sådant...

Jag kollade Temu och det är bara billigt krimskrams som säljs där. Äger Magnus Söderman ett äkta vikingasvärd? Kan du länka till någon bild där han visar upp det?
Citera
2024-09-20, 14:22
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Jag kollade Temu och det är bara billigt krimskrams som säljs där. Äger Magnus Söderman ett äkta vikingasvärd? Kan du länka till någon bild där han visar upp det?
Tänkte på det han hade vid nån ceremoni o där han åkallade oden o tor. Det var på nån öppen midsommarfest eller liknande i.a.f. Finns säkert bilder kvar på hemsidan eller nån film därifrån. Men nä, äkta är det knappast...

EDIT: Hittade det; https://youtu.be/p2l62yJFOyE?t=33
Senast redigerad av -Grillo- 2024-09-20 kl. 14:25.
Citera
2024-09-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
De är jägare med egna jaktgevär med mörkarsikten och stora ljuddämpare som turas om hålla vakt helt lagligt. Uppfattat det mer som bönder i trakten som driver det mer som ett medborgargarde "Svenskarnas försvar". Det sitter dolda kameror överallt i Älgarås som filmar alla infarter och som upptäcker rörelser på natten.

Lagligt är det förstås inte. Vapenlicensen gäller för att jaga vilt, ej vakta en fastighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in