Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Bättre när tjocksmocken Mange skriver sånt här religiöst svammel istället för ägna sig åt smärtsamt korkade "analyser" om världspolitiken. Söderman är en av de mest okunniga nationalister vi har i detta land.
Bra poäng. Magnus bör i all ärlighet avhålla sig från att analysera och kommentera nyheter, politik och andra aktörers utspel, särskilt i direktsända sammanhang där förmågan att snabbt formulera genomtänkta och relevanta synpunkter är avgörande för ett sådant programformat. Hans insatser tenderar att bli osammanhängande och svammliga, då han ofta förlorar tråden och därmed inte förmår leverera intressanta substantiella analyser.
Diskussioner eller debatter lämpar han sig heller ej för, något han själv är medveten om och därför undviker. Men trots detta finns det ibland personer som efterfrågar att Magnus ska delta i debatter inom ämnen som intresserar honom, vilket för mig är obegripligt, då han konsekvent tackar nej till sådana förfrågningar. I podden hävdar han visserligen att han emellanåt diskuterar med olika personer i verkliga livet som han berättar om, men jag ställer mig tveksam till om dessa samtal verkligen ägt rum eller kan betraktas som diskussioner där han bemöter motargument mot sina argument.
Som du nämner lämpar sig Magnus betydligt bättre för att reflektera över filosofi, mystik och religiösa frågor, där han i lugn och ro på kammaren kan formulera sina tankar innan de publiceras. Inom dessa områden blir resultatet åtminstone mer sammanhållet än när han försöker sig på politiska analyser i poddformat, något han uppenbart inte behärskar.