Citat:
Ursprungligen postat av
sinmandt
Det där är nästan att klassa som en krönika då det ligger under WSJ's "Free expression".
En artikel som nämner Putin, Musk, Taylor Swift, Supreme court och Bob Iger är väl inget du själv skulle hänga i grannen?
Författaren nämner själv att han vill provocera i andra stycket:
"But since it’s part of the columnist’s job to provoke, here, for my last of the year, is my list of the biggest winners and losers across a range of categories for 2023—"
Källkritik är något jag trodde alla fick utbildning i under grundskolan och gymnasiet. Bättre kan du.
Jag sa ju att det var lite märkligt. Artikeln är också vida diskuterad, av t ex Joe Blogs och Yale-professorn (som jag tycker suger) Sonnenfeld. Vad sa jag från starten? Jo:
"Det mesta man blir matad av i mainstream-media om rysk ekonomi har bara varit coping. De riktar sig mot en publik som vill läsa att "ha-ha, nu går det dåligt för Ryssland", och ha några bra påståenden att kläcka i konversationerna med sina Ukraina-dåre-kompisar. Där har inte varit en stor marknad för riktig analys. Det är först på sistone som det svängt i media, nu när Times [skrev fel] utsedde Putin till en av 2023 års ekonomiska vinnare, vilket också är sensationalism snarare än objektivt sant."