2024-01-04, 03:10
Medlem
Tror inte det spelar någon roll om den här tjejen har varit helt psyk som beskrivs i tråden när det kommer till den eventuella misshandeln. Han är misstänkt för en misshandel mot henne vid ett tillfälle om jag har förstått det rätt. Då är det det som kommer prövas i en domstol.
Oavsett om hon är helt psyk, svartsjuk osv, så ger det inte han rätt att misshandla henne (Om det inte sker i nödvärn det vill säga). Oavsett videos hit och dit med konversationer om hur det var i Oktober eller tidigare. Så är det just den här specifika händelsen som kommer att prövas i en domstol.

Skulle det vara så att de inte finns någon bevisning i from av spår efter misshandeln eller dylikt så blir det en ord mot ord grej och då kan det vara intressant att titta tillbaka på hur personerna har agerat tidigare för att utröna trovärdigheten hos individen.
Citera
2024-01-04, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ska google berätta för mig varför 1 av 10 meddelanden emellan Linnea och Chrippa är skickat från Linneas mammas telefon?🙂

Det var ju han som tyckte att det inte var något konstigt att ett meddelande plötsligt är skickat från Linneas mammas telefon, så då tyckte jag han kunde förklara det.

Kan du/ni inte förklara det, så kan vi ju fortsätta misstänka att denna chatt är fejk och du kan bara, hålla käften.

Det är inte så himla komplicerat, du kan ha flera telefonnummer kopplat till samma Apple ID. Det är inte ett sms hon skickar, utan ett iMessage-meddelande (det ser man genom att det är blåa bubblor i konversationen, om hon hade skickat sms hade det varit gröna bubblor). Det hade lika gärna kunnat stå en mejladress istället för telefonnummer där. Linnea behöver inte ens ha tillgång till något av simkorten för att ändra vilket nummer som dyker upp i konversationen, som sagt, det är inget sms. Dessutom är det hennes farsa som verkar stå skriven på telefonnumret märkte jag nu, men det är morsans Swish som är kopplad dit.
Senast redigerad av Brottslig 2024-01-04 kl. 03:25.
Citera
2024-01-04, 03:12
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
De tyder bara på att Linnea hotat/velat ringa polisen innan. Men man ringer inte 11414 ifall man blir misshandlad. Då ringer man 112 och vill komma fram snabbt.

Hon skickade 100% den bilden t chrippa för o skrämmas. Hans svar betyder däremot nt att han it gjort nåt o e oskyldig men lutar mer åt att L dummar sig

Hon har skrivit att dom är pedos.. och då är det 11414 som gäller tippar jag på fast dom var ju utomlands dom dagarna TRODDE Anjo men vi ska kolla upp det själva om vi vill för han bryr sig inte om sanningen så mycket.. eller att videos ska bli bra.
Citera
2024-01-04, 03:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimPa
Tror inte det spelar någon roll om den här tjejen har varit helt psyk som beskrivs i tråden när det kommer till den eventuella misshandeln. Han är misstänkt för en misshandel mot henne vid ett tillfälle om jag har förstått det rätt. Då är det det som kommer prövas i en domstol.
Oavsett om hon är helt psyk, svartsjuk osv, så ger det inte han rätt att misshandla henne (Om det inte sker i nödvärn det vill säga). Oavsett videos hit och dit med konversationer om hur det var i Oktober eller tidigare. Så är det just den här specifika händelsen som kommer att prövas i en domstol.

Skulle det vara så att de inte finns någon bevisning i from av spår efter misshandeln eller dylikt så blir det en ord mot ord grej och då kan det vara intressant att titta tillbaka på hur personerna har agerat tidigare för att utröna trovärdigheten hos individen.
Hon har skador eftersom det är grov misshandel.
Dock är frågan hur hon fick skadorna, olycka? självförsvar? eller misshandlade han henne?
men det får utredningen visa.
Citera
2024-01-04, 03:31
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Dock är frågan hur hon fick skadorna, olycka? självförsvar? eller misshandlade han henne?

Dom hade definitivt INTE gripit Chrille om HON tex hade slagit sig själv med en brödkavel i huvudet och säger att han slog henne med den.
Greps han sa fanns det bevis PÅ HAN (knogar) OCH på hennes kropp där bevis för extra grymhet eller svåra skador rättfärdigade både gripande och häktning och isolering.. det händer bara inte baserat på falska rykten att polis och åklagare ser så allvarligt som dom bevisligen ser på detta som hänt.. och nu händer i förtalsväg.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-01-04 kl. 03:34.
Citera
2024-01-04, 03:34
Medlem
Miys avatar
Ja jösses vad säger man, nej nu ska jag sluta trolla i denna tråd blev lite för dark vilken vidrig
brud..

Jag tror det här kommer bli en ordentlig sörja av det här, psykosbruden sitter säkert på en hel del skit om Chrille och skulle inte förvåna mig om han berättat en massa han inte borde om ex. Jocke med.

Går ju inte köpa tystnad av en sådan här person heller som kan vända i humör på en sekund och bara kör järnet i affekt när hon är på det humöret.

Nu ligger klanen riktigt risigt till..
Citera
2024-01-04, 03:35
Avslutad
Citat:
Inte grov misshandel
Citera
2024-01-04, 03:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dom hade definitivt INTE gripit Chrille om HON tex hade slagit sig själv med en brödkavel i huvudet och säger att han slog henne med den.
Greps han sa fanns det bevis PÅ HAN (knogar) OCH på hennes kropp där bevis för extra grymhet eller svåra skador rättfärdigade både gripande och häktning och isolering.. det händer bara inte baserat på falska rykten att polis och åklagare ser så allvarligt som dom bevisligen ser på detta som hänt.. och nu händer i förtalsväg.
Alla här som skriker att Linnea bara ljuger, att hon inte är skadad, osv.
Hoppas dem skäms ihjäl när sanningen kommer fram.
Citera
2024-01-04, 03:39
Avstängd
Kolla Anjos video från ikväll. Lite det jag pratat om.
Citera
2024-01-04, 03:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Inte grov misshandel
Jag kan inte göra det mer tydligt än såhär

"SAKEN
Grov misshandel; nu fråga om häktning"

Bild bevis:
https://imgur.com/a/WEpoiOL

Grov misshandel kan endast nämnas ifall det finns skador.
Utan skador kan det ALDRIG klassas som grov misshandel.
Det är polisen som gör bedömning om misshandels graden i första skedet.
Citera
2024-01-04, 03:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
hahahahah aldrig kmr en åklagare ens tänka tanken på hök o hak i det här ärendet. De går på de som finns o finns de nt så finns de nt.
Nu är detta upphajpat delux, eftersom det inte är ett ärende i mängden, utan ett mål som rör en av landets största influencers bror, vilket är anledningen till att sociala medier pumpar ut "läckta prints".
Jag tror inte Jocke skulle lägga någon tid på att hjälpa sin bror om den bakomliggande sanningen inte vore så vidrig.
Citera
2024-01-04, 03:44
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kolla Anjos video från ikväll. Lite det jag pratat om.

Att Linnea faktiskt ÄR klandervärd och därför får vi förtala och begå grova brott mot henne?

Har Jockiboi lärt dig såna här dumheter eller var det Chrille?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in