Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Ska google berätta för mig varför 1 av 10 meddelanden emellan Linnea och Chrippa är skickat från Linneas mammas telefon?🙂
Det var ju han som tyckte att det inte var något konstigt att ett meddelande plötsligt är skickat från Linneas mammas telefon, så då tyckte jag han kunde förklara det.
Kan du/ni inte förklara det, så kan vi ju fortsätta misstänka att denna chatt är fejk och du kan bara, hålla käften.
Det är inte så himla komplicerat, du kan ha flera telefonnummer kopplat till samma Apple ID. Det är inte ett sms hon skickar, utan ett iMessage-meddelande (det ser man genom att det är blåa bubblor i konversationen, om hon hade skickat sms hade det varit gröna bubblor). Det hade lika gärna kunnat stå en mejladress istället för telefonnummer där. Linnea behöver inte ens ha tillgång till något av simkorten för att ändra vilket nummer som dyker upp i konversationen, som sagt, det är inget sms. Dessutom är det hennes farsa som verkar stå skriven på telefonnumret märkte jag nu, men det är morsans Swish som är kopplad dit.