2024-01-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Att mycket stämmer" är mycket långt ifrån ett utpekande. Men det visste du egentligen redan, men låtsas vara ovetande om det.

Därför skrev jag mkt stämmer..
Citera
2024-01-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så Engström är rökt om någon skulle säga att han går bakom Palme på trottoaren?

Det är ju isåfall exakt det han själv påstår ju...

Han är rökt om någon ser honom gå bakom Palme på trottoaren och skjuta honom i ryggen. Eller hur tänker du dig att han ska snacka sig ur det? Att han blivit förväxlad?
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Efter en minut är över 20 pers på plats. Som vi vet vilka de är. Räkna med ytterligare icke-namngivna. Ska vi säga 30? Av dessa är inte ens hälften omnämnda av öviga vittnen.

Vilka personer på mordplatsen menar du att Jeppsson observerar när han tittar dit?

Kan du räkna upp dessa 20-30 personer?

För egen del får jag det till 12-13 personer, som är i närheten av Dekorima-hörnan efter en minut.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Därför skrev jag mkt stämmer..

Därför skrev jag att det inte var något utpekande.
Citera
2024-01-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Om man upplever sig som rökt kan man ju medge att man blev sedd av LP och LJ, och sprang i gränden, men att det var några sekunder senare, eftersom man var ett hjälpsamt vittne.

Det där begrep jag inte. Han skulle säga att han sprang alldeles efter mordet? Varför sa han inte det då?
Citera
2024-01-03, 23:09
Medlem
Citat:
Han är rökt om någon ser honom gå bakom Palme på trottoaren och skjuta honom i ryggen. Eller hur tänker du dig att han ska snacka sig ur det? Att han blivit förväxlad?

Ja det var väl tanken..

Vad är alternativet?

Han vet ju att väktarna kommer troligen säga att mannen med signalemen på GM stämplade ut 23:19 och kommer tillbaks andfådd 23:40 och svamlar om mordet..

Så förväxlad är väl det han försöker ..

Hans påhittade supervittnen skvallrar väl också om att det är hans tanke..

Nej Engström var inte smart...Han var mer desperat..

Mer desperat än han kanske behövde vara..
Citera
2024-01-03, 23:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vem har sett SE skjuta OP i ryggen menar du?
Citera
2024-01-03, 23:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja det var väl tanken..

Vad är alternativet?

Han vet ju att väktarna kommer troligen säga att mannen med signalemen på GM stämplade ut 23:19 och kommer tillbaks andfådd 23:40 och svamlar om mordet..

Så förväxlad är väl det han försöker ..

Hans påhittade supervittnen skvallrar väl också om att det är hans tanke..

Nej Engström var inte smart...Han var mer desperat..

Mer desperat än han kanske behövde vara..

Du verkar inte förstå att väktarna inte har sett SE stämpla ut. De såg inte stämpelapparaten från receptionen. Det kanske var en nyhet för dig?
Citera
2024-01-03, 23:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det där begrep jag inte. Han skulle säga att han sprang alldeles efter mordet? Varför sa han inte det då?

I det första förhöret tycks han springa efter poliserna strax efter att han hade kommit fram till kroppen.

I en inofficiell version sprang han två gånger, varav den första för att hämta polis och ambulans.

Han hade tio dagar på sig för att finslipa sin version, och landade då i att han sprang senare.

Frågan är vad han hade sagt om han blivit tillfrågad Dag Ett.

I SVD-intervjun eller i samtalen med personalen på Skandia framkommer inget om någon språngmarsch.
Citera
2024-01-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du verkar inte förstå att väktarna inte har sett SE stämpla ut. De såg inte stämpelapparaten från receptionen. Det kanske var en nyhet för dig?

Men dom vet väl ca 23:20 och RB hade isåfall tagit reda på det om dom lämnat ut Engström...

Var väl inte konstigt ?
Citera
2024-01-03, 23:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Men dom vet väl ca 23:20 och RB hade isåfall tagit reda på det om dom lämnat ut Engström...

Var väl inte konstigt ?

SE kan säga att han väntade innan han gick ut i receptionen efter att han stämplat ut.
Citera
2024-01-03, 23:24
Medlem
Citat:
Långsökt eller inte...

Men menar du att han hittade på supervittnet själv då ?

För även om det var så långsökt och gått 3min så överhörde han ju själv ett vittne som beskrev honom i detalj...

Hur ska vi eg ha det ?
.

Är du med på att förutsättningarna ändras om han är ett vittne? Vi talar om en person med helt andra bevekelsegrunder.

Han kan missförstå, överdriva eller rent av dikta ihop vittnesmålet som avser honom. Men som med annat tror jag det har nån sorts faktagrund som han skruvar till. Syftar till att göra det troligare att han letat sig in i signalementet. En lämplig paketering när han insett det rätt löjliga i den föreställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in