2024-01-03, 19:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du är förlåten om du väljer att öppna ögonen för Engström...

Han är den mest troliga GM..

Du är förlåten om du väljer att öppna ögonen för att en mycket mer trolig gm beskrivs av vittnena.

Men jag väntar fortfarande på att du ska förklara hur du kom fram till att MP och LNs man inte har med saken att göra. ACR/GS man har du alltså avfört för att det är fel tid, trots att den angivna tiden är 23:25. Och istället ersatt det med en teori om två olika män som springer åt samma håll där på kort tid. Den logiken skojar man inte bort.
Citera
2024-01-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Otroligt misstänkt. Tänk att två människor kan gå på samma trottoar.

Du vet dessutom ingenting av det här. Du vet inte exakt var gm eller SE gick och när eller om gm hade en liten väska.

ACR/GS, LN och MP såg troligen gm. Öppna ögonen nu

Många går bakom paret Palme ?

Många springer i gränden ?

Många har små väskor ?

Sluta tramsa i tråden...
Citera
2024-01-03, 19:33
Medlem
Citat:
Du är förlåten om du väljer att öppna ögonen för att en mycket mer trolig gm beskrivs av vittnena.

Men jag väntar fortfarande på att du ska förklara hur du kom fram till att MP och LNs man inte har med saken att göra. ACR/GS man har du alltså avfört för att det är fel tid, trots att den angivna tiden är 23:25. Och istället ersatt det med en teori om två olika män som springer åt samma håll där på kort tid. Den logiken skojar man inte bort.

En gemensamhet till...

GM och LJ och SE ser varann på samma plats..

GM kanske ser LJ..

LJ ser GM

SE ser LJ..

SE påstår att LJ ser honom..
Citera
2024-01-03, 19:38
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Många går bakom paret Palme ?

Många springer i gränden ?

Många har små väskor ?

Sluta tramsa i tråden...
Ja, minst tre.

Ja, en massa personer faktiskt

En har det i alla fall. Kanske även gm om YNs observation stämmer. Och även grandmannen beskrivs med väska. Men det tror jag inte att du känner till då jag misstänker att du inte har ens basal kunskap om MOP, om det inte gäller filter/TPs version av SE-teorin.

Är det att tramsa att föra fram logiska argument? Jag tycker det är tramsigt att säga att någon tramsar för att man får slut på bra argument.

Du kan inte ens svara på de här enkla frågorna som du borde kunna besvara om du kommit fram till att SE är en trolig gm.
Citera
2024-01-03, 19:44
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
En gemensamhet till...

GM och LJ och SE ser varann på samma plats..

GM kanske ser LJ..

LJ ser GM

SE ser LJ..

SE påstår att LJ ser honom..
Det är extremt svårbegripligt vad du försöker få fram för poäng här.
Citera
2024-01-03, 20:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Fast TP har väl aldrig i något sammanhang framstått som speciellt intellektuellt begåvad?

Att plagiera L Larssons bok tämligen rakt av skulle väl en debil högskoleelev klarat av?

Det finns väl en bra anledning till att TP gått under jorden efter att han inkasserade "blodspengarna" från Netflix?

Thomas Gjutarnäfve har väl en Youtubekanal där alla stolliga teorier om MOP får luftas? Kanske TP platsar där?

Inga riktiga journalister verkar vilja ha med TP att göra.
Citat:
Att plagiera L Larssons bok tämligen rakt av skulle väl en debil högskoleelev klarat av?
Undrar varför det dröjde ända tills TP/Filter kom med sitt avslöjande innan PU började intressera sig för Skandiamannen, om nu boken var ett plagiat alltså?

Citat:
Inga riktiga journalister verkar vilja ha med TP att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Bara skrävlare kan vara mördare i MOP" måste tankebanorna gått i Dödgrävarjournalisten TPs huvud.

Lyssnar man på Filterpodden framstår TP inte som speciellt begåvad. Han jönsar med och skrattar inställsamt åt vad hans överguru MG påstår utan direkt substans.
Bosse Lindqvist (Macchiarini-avslöjaren) hyllade och tackade TP:s "överguru" Mattias Göransson i samband med Estoniadokumentären så åtminstone MG verkar inte vara svartlistad av alla journalister, även om viss avundsjuka säkert kan förekomma bland journalistkollegorna.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-01-03 kl. 20:55.
Citera
2024-01-03, 20:10
Medlem
Citat:
Det är extremt svårbegripligt vad du försöker få fram för poäng här.

Du ser inte sambandet att GM-LJ-SE ser varann samtidigt..
Citera
2024-01-03, 20:18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Du ser inte sambandet att GM-LJ-SE ser varann samtidigt..
Nej. För de gör inte det. Det sker vid olika tider.

Vi vet dessutom inte ens om gm ser LJ eller om LJ ser SE.

Och även om alla hade sett varandra så har det noll betydelse. I den version vi har med SE som vittne så är det mycket möjligt att alla ser varandra.

Var hittar du det misstänkta i det här? Det är helt omöjligt att förstå tankegången här.
Citera
2024-01-03, 20:27
Medlem
Citat:
Nej. För de gör inte det. Det sker vid olika tider.

Vi vet dessutom inte ens om gm ser LJ eller om LJ ser SE.

Och även om alla hade sett varandra så har det noll betydelse. I den version vi har med SE som vittne så är det mycket möjligt att alla ser varandra.

Var hittar du det misstänkta i det här? Det är helt omöjligt att förstå tankegången här.

Jag skrev att detta var ytterligare ett samband mellan GM och Engström..

Dom går bakom Olof på Sveavägen
Dom springer i gränden.
Dom ser LJ
Dom har små väskor och huvudbonad

Sist men inte minst båda är borta efter deras rush i gränden..
Citera
2024-01-03, 20:33
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag skrev att detta var ytterligare ett samband mellan GM och Engström..

Dom går bakom Olof på Sveavägen
Dom springer i gränden.
Dom ser LJ
Dom har små väskor och huvudbonad

Sist men inte minst båda är borta efter deras rush i gränden..

Wow, vilket samband. Om nu gm ser LJ så ser dom båda LJ. Vilket otroligt misstänkt samband. Tänk att två männsikor båda kan se en människa som befinner sig i deras närhet.

Och vadå borta efter deras rush i gränden? Försvinner SE efter rushen? Försvinner GM efter rushen?

Så som jag försått det syns gm efter detta på åsen och SE på skandia. Det var inte mycket till att vara borta.
Citera
2024-01-03, 20:34
Medlem
Citat:
Wow, vilket samband. Om nu gm ser LJ så ser dom båda LJ. Vilket otroligt misstänkt samband. Tänk att två männsikor båda kan se en människa som befinner sig i deras närhet.

Och vadå borta efter deras rush i gränden? Försvinner SE efter rushen? Försvinner GM efter rushen?

Så som jag försått det syns gm efter detta på åsen och SE på skandia. Det var inte mycket till att vara borta.

Jag menar såklart att detta är spegling..

Av Engström...
Citera
2024-01-03, 20:35
Medlem
Citat:

Hur många andra är ens i närheten att pricka av det som GM och Engström gör och ser ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in