2024-01-03, 17:20
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Så när han upprepar sig är det för att det är viktigt. När han säger något han inte sagt förut har det blivit viktigt. Ibland säger han olika saker. Man skulle kunna tro att de grejerna är oviktiga men det är tvärtom. Han ändrar utstämplingstiden o s v. Det är väldigt viktigt.

Varför är det i samband med just Engström angeläget att påpeka hur viktigt allt han gör är? Har saker en särskild betydelse när det är han som gör dem? Varför?

Jag svarar jättegärna närmare på dina funderingar om du kan upplysa mig gällande vad denna fantastiska övning i whataboutism ska leda till?

Exakt vad har det att göra med vad du skrev (hittade på)?

Försöker du påvisa att dina halmgubbar blir mindre om jag också sysslar med det?

Är det på den nivån du debatterar?
Citera
2024-01-03, 17:22
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Hans påhittade alter ego Vittnet-SE verkar iallafall inte speciellt chockad..

Den mannen som staplar in på Skandia 20min senare är troligen GM-SE som är betydligt mer chockad..
Det där tolkar du helt själv baserat på ingenting förutom att du vill att det ska vara så.

Jag ska testa nu och se om du kan svara på en fråga för en gångs skull.

Hur har du uteslutit att MP, LN och ACR/GS observationer kan gälla gm? Med tanke på att du har kommit fram till att SE är trolig gm så måste du ju ha gått igenom detta först och enligt dig på goda grunder avfärdat dessa vittnesmål. Så hur lyder motiveringen?
Citera
2024-01-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag svarar jättegärna närmare på dina funderingar om du kan upplysa mig gällande vad denna fantastiska övning i whataboutism ska leda till?

Exakt vad har det att göra med vad du skrev (hittade på)?

Försöker du påvisa att dina halmgubbar blir mindre om jag också sysslar med det?

Är det på den nivån du debatterar?

Du tillskriver Engström egenskaper han själv inte framhärdat i - att han anser att det han säger är särskilt viktigt. Jag förmodar att det inte bara är ett fullständigt trivialt påpekande från din sida utan att du vill säga nåt med det. Att han har nån sorts bevekelsgrunder som skijer ut honom. Vilka är de och hur utläser man dem ur det han säger?
Citera
2024-01-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det där tolkar du helt själv baserat på ingenting förutom att du vill att det ska vara så.

Jag ska testa nu och se om du kan svara på en fråga för en gångs skull.

Hur har du uteslutit att MP, LN och ACR/GS observationer kan gälla gm? Med tanke på att du har kommit fram till att SE är trolig gm så måste du ju ha gått igenom detta först och enligt dig på goda grunder avfärdat dessa vittnesmål. Så hur lyder motiveringen?

Jag utesluter inte att grandmannen(någon av alla ) kan vara Engström...

Orkar inte dock gå genom hela förloppet rent tidsmässigt men signalementet stämmer bra på Engström...

Både MP och en annan kvinna från Grand har dessutom efter att det blev känt att Engström blivit misstänkt sagt att dom tror att han var den dom såg...
Citera
2024-01-03, 17:46
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Du tillskriver Engström egenskaper han själv inte framhärdat i - att han anser att det han säger är särskilt viktigt. Jag förmodar att det inte bara är ett fullständigt trivialt påpekande från din sida utan att du vill säga nåt med det. Att han har nån sorts bevekelsgrunder som skijer ut honom. Vilka är de och hur utläser man dem ur det han säger?

Fast nu är tramsandet totalt.

Du svarar ju inte på något alls längre.

Allt jag gjorde var att påpeka att du sysslar med halmgubbar. Och du erkände
Citera
2024-01-03, 17:48
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag utesluter inte att grandmannen(någon av alla ) kan vara Engström...

Orkar inte dock gå genom hela förloppet rent tidsmässigt men signalementet stämmer bra på Engström...

Både MP och en annan kvinna från Grand har dessutom efter att det blev känt att Engström blivit misstänkt sagt att dom tror att han var den dom såg...
Fast att MPs man är SE är helt uteslutet. Så jag undrar fortfarande hur du kommit fram till att det inte är gm.

Och varför är inte LN eller ACR/GS man gm? Du borde ju redan ha uteslutit det eftersom du säger att SE är trolig gm. Då borde ju motiveringen till detta inte vara jättesvårt att presentera lite snabbt.

Jag är idel öra.
Citera
2024-01-03, 17:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Att sänka sin egen teori utan att vara medveten om det tyder inte på något snille.

Fast TP har väl aldrig i något sammanhang framstått som speciellt intellektuellt begåvad?

Att plagiera L Larssons bok tämligen rakt av skulle väl en debil högskoleelev klarat av?

Det finns väl en bra anledning till att TP gått under jorden efter att han inkasserade "blodspengarna" från Netflix?

Thomas Gjutarnäfve har väl en Youtubekanal där alla stolliga teorier om MOP får luftas? Kanske TP platsar där?

Inga riktiga journalister verkar vilja ha med TP att göra.
Citera
2024-01-03, 17:55
Medlem
Citat:
Fast att MPs man är SE är helt uteslutet. Så jag undrar fortfarande hur du kommit fram till att det inte är gm.

Och varför är inte LN eller ACR/GS man gm? Du borde ju redan ha uteslutit det eftersom du säger att SE är trolig gm. Då borde ju motiveringen till detta inte vara jättesvårt att presentera lite snabbt.

Jag är idel öra.

Jag har uteslutet att ACR och Samson ser GM...dom är inte rätt tidsmässigt men oavsett så kan det väl ändå vara Engström väl ?
Citera
2024-01-03, 18:01
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag har uteslutet att ACR och Samson ser GM...dom är inte rätt tidsmässigt men oavsett så kan det väl ändå vara Engström väl ?
Är dom inte rätt tidsmässigt? Är 23:25 inte rätt tid?

Så då är teorin att det är två olika män som springer åt samma håll där på kort tid. Och så råkar dom båda bara ha starka likheter med hur gm beskrivs.

Jag tror inte för ett ögonblick på att du verkligen tror på det.

Och nej, det kan inte vara SE.
Citera
2024-01-03, 18:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hans påhittade alter ego Vittnet-SE verkar iallafall inte speciellt chockad..

Den mannen som staplar in på Skandia 20min senare är troligen GM-SE som är betydligt mer chockad..

Som den påhittade Super-GM SE är så kan han vara iskallt oberörd av mordet och bara spela chockad när han ska lura brallorna av väktarna med sina gissningar om vad som hände när han lämnat mordplatsen. Som tur är gissade han alla rätt om allting och Super-GM lyckades även med skådespelarinsatsen att spela precis lagom osammanhängande för att lura väktarna.

Som påhittad GM är SE nästan lite mer "spännande" att fantisera om än det gråa, perifera, sena vittne han egentligen var.

Edit: Super-GM-SE liknar lite Dr Mabuse som med telepatiska krafter kan få vittnen att glömma att de sett honom skjuta OP på mordplatsen och påverka väktarna över tid att ge honom ett falskt alibi för mordet.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-01-03 kl. 18:10.
Citera
2024-01-03, 18:04
Medlem
Citat:

Så då är teorin att det är två olika män som springer åt samma håll där på kort tid. Och så råkar dom båda bara ha starka likheter med hur gm beskrivs.

Jaha så varför är det omöjligt att det är Engström?
Citera
2024-01-03, 18:07
Medlem
Citat:

Roligt att du återigen skriver två olika springande män...

Men det okej att två män med rock, keps och liten väska springer I gränden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in