Citat:
Ett större projekt drar säkerligen ner timlönen men just nu finns inte de stora projekten heller och då är de beredda att sänka timpriset även till privatpersoner bara för att ha gubbarna i jobb. Att säga upp personal är ofta jävligt dyrt och om det nu inte är personer som man vill bli av med för att de är klåpare då det är en helt annan sak. Att kunna behålla personal, erfarenhet och kunskap är det mest värdefulla många företag har så där vill man helst om det går inte ändra för mycket. Givetvis olika med olika typer av företag.
Lite kul att du nämner just mitt fönsterbyte då jag även tog in offert runt 2020 på samma jobb och slutsumman blev faktiskt lite lägre nu 2023.
Lite kul att du nämner just mitt fönsterbyte då jag även tog in offert runt 2020 på samma jobb och slutsumman blev faktiskt lite lägre nu 2023.
Som företagare sen 15 år i branschen vi pratar om så håller jag inte med förutom att det är dyrt med hög personalomsättning.
Om ditt fönsterbyte var billigare nu än 2020, förutsatt samma utförandebolag och produkter så kan jag bara gratulera dig.
Vet vad jag pratar om gällande prishöjningarna så det är inget jag orkar argumentera om på fb jag konstaterar bara fakta. Sen att enstaka företag är dum-desperata och säljer +- jobb, ja vad ska jag säga. Det är som att pissa på sig i bästa fall. Att sälja ett jobb för att hålla sin arbetskraft igång är en annan sak men genereras ingen vinst till företaget som du antyder så håller inte det konceptet länge.
Säg att du vet att Q1 blir knepigt men att du har fullt upp resten av året, visst låt det gå back det kvartalet självklart. Men nu är det jävligt svårt att se när det ska vända så det vore rätt desperat i mina ögon att göra så. Bättre då att anpassa verksamheten efter nya förutsättningar.
(Retorisk fråga.)