2024-01-02, 15:33
Medlem
Beklagar. Va hemskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Beklagar förlusten av din vän/bekanta. Låter som hon hade fått utstå mycket. Det är ett hårt samhälle vi lever i där stöd, hjälp och insatser monterats ned. Jag hoppas barnen för stöd och hjälp i detta och inte (bara) utelämnas till den destruktiva pappan. Ta hand om dig Knooorrreeen.
Citera
2024-01-02, 16:28
Medlem
oherhört tragiskt hoppas barnen får rätt stöd livet är inte enkelt.
Citera
2024-01-02, 17:05
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knooorrreeen
Många chockade att det blev såhär, vi visste att hon hade de tufft med att lämna och utbrändhet osv, men att detta skulle hända var det ingen som trodde.
Vet du vilket målet med båtresan var?
Citera
2024-01-02, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Ja, man kan väl anta att personen inte hade flytväst, men även om personen hade flytväst så har tiden gått ut för länge sedan.

Jag tror att MrOrdonnee syftade på fylle-infall. För en kalasfull person kan det finnas en miljon anledningar att klättra på utsidan av en färja i alla väder.

Ja, just!

Vet man med sig att man brukar insistera på att bli full som få, och alltid blir det + att man har en fabläs för fylleupptåg är det fan risky business att bege sig på kryssning.

Förvånad att inte fler trillar av åt höger och vänster! Trixandes och härjandes av "våghalsighet" (dumdristig fylla, blackout)

Varit på kryssning ett par gånger och det är verkligen riktiga kalasfyllor! Men de flesta håller sig väl inomhus så att säga.

Hur det är i detta fall vet man såklart inte. Ovan nämnda utlägg passar dock inte in.

Verkar lite oklart med olika bud om personen.

Sorgligt hur som helst. Usch.
Senast redigerad av WitchcultToday 2024-01-02 kl. 23:25.
Citera
2024-01-03, 01:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knooorrreeen
Att lämna och att bli av med är två olika saker. Mentalt lämnat, blivit av med nej. Två små barn med i bilden, han är endast pappa till dom två minsta, hört talas om eftervåld? Trots att man försökt lämna så kanske man som mamma vill göra en typ av sån här resa ändå. Väldigt vanligt i dagens samhälle. Vad jag vet hade hon inte uttalade självmordsplaner men med kanske alkohol och en man som triggar henne till nåt? Då kanske hon inte hade nåt val där och då. Det vet bara hon, och det svaret sjönk med henne.
Jag kände henne privat, väldigt bra. Jag vet vad hon gick igenom och hur deras relation var.
Hon tog hand om fyra barnen själv även när han va med i bilden. Ekonom, bra jobb osv. Men pga mycket så var hon för tillfället sjukskriven, försökte ta tag i livet, lämna mannen osv. Vi har en lag som heter sambolagen , hon kan inte bara kasta ut honom och vissa människor orkar inte gå igenom utredningar, anmälningar osv av olika anledningar, det här var ett sånt fall.

Ibland behöver man inte göra det svårare än så genom att övertolka och misstolka allt som står. Ibland kan man läsa mellan raderna, ibland har man inte svar på allt.
Många chockade att det blev såhär, vi visste att hon hade de tufft med att lämna och utbrändhet osv, men att detta skulle hända var det ingen som trodde.

du verkar vara den som har rätt information om vad som hände. Fruktansvärt tragiskt, beklagar förlusten av din vän 😢

Jag förstår dock inte varför ingen ingrep..
Citera
2024-01-03, 03:26
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
du verkar vara den som har rätt information om vad som hände. Fruktansvärt tragiskt, beklagar förlusten av din vän 😢

Jag förstår dock inte varför ingen ingrep..

Svaret på det står ju i det du citerat, hur svårt ska det behöva vara?
Citera
2024-01-03, 07:06
Medlem
Vill man sätta sig på en gren o såga av den så funkar det med.

Antingen är det ett medvetet hopp eller så gick hon i sömnen o trodde att hon var på Mallis vid poolen o hoppade.

Att av misstag gå fel ens berusad existerar inte medmindre han snubblade o råkade åla sig av misstag o mirakulöst hamna ovanför räcket o plötsligt mot egen uppsåt befinna sig i vattnet
Senast redigerad av TurboGarbo 2024-01-03 kl. 07:11.
Citera
2024-01-04, 09:03
Avslutad
varför disskuteras det om massa annat här?
rörig tråd!

Hur gammal var kvinnan?
Citera
2024-01-04, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
varför disskuteras det om massa annat här?
rörig tråd!

Hur gammal var kvinnan?

44år
Citera
2024-01-04, 22:24
Medlem
soignerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag tog nåt simborgarmärke i yngre tonåren när det var 15 grader i vattnet. Musklerna stelnade snabbt och det blev riktigt jobbigt att simma de sista 400 metrarna. I badbyxor då. Det kändes som det var betong i musklerna.

Tänk dig då att det istället är klädsim (hoppas du har fått prova det i skolan) och 4 grader i vattnet.
Man kan inte simma om musklerna slutar fungera och med kläder på är det sju resor värre.

Ramlar man i en isvak är det viktigaste att först och främst försöka ta det lugnt och inte få panik, och sen att ta sig ur vattnet så fort som möjligt för är man kvar en minut för länge så kan man helt enkelt inte röra sig.

Ramlar man i vattnet såhär års så är det adjöss och godnatt om ingen fiskar upp en ganska direkt.

Vafan ni har väl sett Titanic där hon inte ens orkar ropa på hjälp trots att hon snodde hela flotten och lät Dicaprio sjunka till botten? Fiction but not so much fiction. Kroppen stänger av allt när det blir kallt.

De som överlevde vattnet i Titanic-katastrofen hade tre livsviktiga saker gemensamt:

1. De bar kläder av ull (håller värme fast man är genomblöt).
2. De hade kraft och tur att kunna hålla överkroppen ovanför vattenytan när de nådde flytande objekt.
3. Drog inte nitlotten att få kallvattenchock.

Typ ingen som åker färja i dag kommer att gå runt med underställ, tröja och rock av riktig ull. Det finns ingenting att använda för att dra upp överkroppen från vattnet. Kallvattenchock eller ej är en slump. Och i sådana här sammanhang gäller det ju även fall från en hög höjd som kan vara livsfarliga eller skada dig nog för att inte kunna simma till din bästa förmåga.
Senast redigerad av soignerad 2024-01-04 kl. 22:29.
Citera
2024-01-04, 23:36
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soignerad
De som överlevde vattnet i Titanic-katastrofen hade tre livsviktiga saker gemensamt:

1. De bar kläder av ull (håller värme fast man är genomblöt).
2. De hade kraft och tur att kunna hålla överkroppen ovanför vattenytan när de nådde flytande objekt.
3. Drog inte nitlotten att få kallvattenchock.

Typ ingen som åker färja i dag kommer att gå runt med underställ, tröja och rock av riktig ull. Det finns ingenting att använda för att dra upp överkroppen från vattnet. Kallvattenchock eller ej är en slump. Och i sådana här sammanhang gäller det ju även fall från en hög höjd som kan vara livsfarliga eller skada dig nog för att inte kunna simma till din bästa förmåga.

Kallvattenchock vet jag inte vad det är, men jag har lärt mig att om man hamnar i iskallt vatten så kan man inte hindra den reflex som gör att man drar ett djupt andetag. Dvs om man faller högt och hamnar under iskallt vatten så drar man in vattnet i lungorna automatiskt och att det inte går att hindra.
Citera
2024-01-05, 00:13
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Kallvattenchock vet jag inte vad det är, men jag har lärt mig att om man hamnar i iskallt vatten så kan man inte hindra den reflex som gör att man drar ett djupt andetag. Dvs om man faller högt och hamnar under iskallt vatten så drar man in vattnet i lungorna automatiskt och att det inte går att hindra.

Näe , tvärtom gosse liten...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dykreflex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in