Citat:
Ursprungligen postat av
listigtjej
En skriver att hennes man och barn var med på båten och du skriver att hon hade lämnat sin man.
En tredje skriver att hon hoppade med tejpade vikter på sig.
Så vem VET vad som hände egentligen?
Att lämna och att bli av med är två olika saker. Mentalt lämnat, blivit av med nej. Två små barn med i bilden, han är endast pappa till dom två minsta, hört talas om eftervåld? Trots att man försökt lämna så kanske man som mamma vill göra en typ av sån här resa ändå. Väldigt vanligt i dagens samhälle. Vad jag vet hade hon inte uttalade självmordsplaner men med kanske alkohol och en man som triggar henne till nåt? Då kanske hon inte hade nåt val där och då. Det vet bara hon, och det svaret sjönk med henne.
Jag kände henne privat, väldigt bra. Jag vet vad hon gick igenom och hur deras relation var.
Hon tog hand om fyra barnen själv även när han va med i bilden. Ekonom, bra jobb osv. Men pga mycket så var hon för tillfället sjukskriven, försökte ta tag i livet, lämna mannen osv. Vi har en lag som heter sambolagen , hon kan inte bara kasta ut honom och vissa människor orkar inte gå igenom utredningar, anmälningar osv av olika anledningar, det här var ett sånt fall.
Ibland behöver man inte göra det svårare än så genom att övertolka och misstolka allt som står. Ibland kan man läsa mellan raderna, ibland har man inte svar på allt.
Många chockade att det blev såhär, vi visste att hon hade de tufft med att lämna och utbrändhet osv, men att detta skulle hända var det ingen som trodde.