2024-01-02, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Som för dig borde vara bekant vid det här laget, så är Fröken Hellm*n endast Juridiskt sett oskyldig. Vidare sagt, så borde det även vara dig till kännedom att varken TingsRätten så som Göta HovRätten trodde på Fröken Hellm*n:s rövarhistorier beträffande natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022.

Det har varit mycket uppenbart att Fröken Hellm*n varit en mycket kraftfull lögnerska och sålunda hållit sig på långt avstånd ifrån den egentliga sanningen.

Mvh/
@JokerMannen/
Nej, du har fel och du borde ha någon förståelse för att tingsrätten gjorde fel, vilket hovrätten ordnade till, för Majas del. Tyvärr mildrades Johanna Leshem Janssons vidriga brott, hon frikändes från "skadegörelse" vilket i själva verket borde rubricerats som mordbrand.
Det är Johanna som agerat och betett sig manipulativt och lögnaktigt, någonting hon säkerligen lärt sig av sin far, som tvingat henne att ta bort släktnamnet...
Citera
2024-01-02, 20:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelinglin
Jag ställde en enkel fråga för några dagar sedan, som ingen svarade på.

Och som sagt, Maja minns fel. Det är inte ett cementgolv.

Nu är detta ett forum där var och en svarar när man kan eller har lust. Det har varit nyår och om man är uppmärksam kan man lägga märke till att jag inte har skrivit några inlägg sedan du frågade.

Det kan också anses att om man har klagomål på uteblivna svar, borde minimum vara att följa tråden i tråden, dvs läsa några inlägg tillbaka i den diskussion som man nu själv har synpunkter på.

Så hur "enkel" din fråga än är, kan man inte förvänta sig att folk i tråden svarar när man själv anser att de ska svara.

Det handlar alltså inte om "Eftersom notknapparen inte vill (eller snarare inte kan) svara på detta, som du skriver.

Skribenten @Reviews skrev att hon hade foton på förrådet, och hennes benämning av golvet var alltså liknande Majas.

Hur nu saken ligger till vet jag inte, men jag har stor tilltro till Reviews.

Kanske det finns olika delar av golvet som har olika material?

Lite fundersam blir jag dock över att det ligger trasmattor på govlet i dina bilder, vilket känns ganska personligt (i ett hyreshus).

Samtidigt kan det ha varit nuvarande eller tidigare hyresgäster som lämnat kvar saker där som de förvarat eftersom det är ett litet hyreshus.

Oavsett, så blir det inte klarare över hur det omskrivna dammlagret såg ut, och hur man kunde utesluta att en kropp legat där.
Citera
2024-01-02, 21:04
Medlem
Visar fröken H sig ute?
Citera
2024-01-02, 21:37
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Visar fröken H sig ute?

Nej. Rykten säger att hela familjen är rädda och knappt går ut. De planerar att flytta långt bort!
Citera
2024-01-02, 22:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

2022-10-21
(..)Hon sade att hon var vaken hela tiden, kanske att hon sov lite fast inte så djupt så i så fall vaknade hon hela tiden."

2022-11-08 får hon vägledning av advokaten.
Att ändra sig...
"Du åt ju en hamburgare i varje fall på kvällen där som Johanna var och hämtade, kommer du ihåg om det var före eller efter det som du somnade till?
Efter det.
Efter det att du åt hamburgare?
Mm.
Mikael,(Svegfors) har du någonting idag?
Mm, eh, precis den här sista frågan, är det möjligt att du har sovit även innan du åt
hamburgare?
Ja det är möjligt."

Det är hon som initierar snack om mat och inte tvärtom.

Som sagt, du tar upp förhör som ligger innan erkännandet.

Citat:
Om J plötsligt velat till McD så hade hon givetvis var den som håller i taktpinnen hela vägen och tagit med mobil med McD appen.

Sen påstår M att det var gemensamt beslut om McD, men hinner ändra sig typ två meningar efter via följdfrågor och då är det J.
2023-01-25 är det ånyo bådas beslut.

" F: Du berättar att Johanna går iväg och då tänker jag, du berättar att du vaknade och du säger att du blev hungrig. Eh, och det här med att åka till Donken vems idé är det?
M: Eh, ja jag vet inte riktigt. Bådas."

Det finns en betydligt större följsamhet i Johannas berättelse än Majas.

Det är klart att Johanna är på väg att dumpa grejor, flytta cykel och bil, inte till McD.
Därför har hon ju Toves mobil med sig på resan. Vilket sedan blir en del av hennes fall.

Klart är nog att Maja får veta att Johanna mött grannen i trapphuset. Men Maja förnekar att hon sett Johanna vara där (komma från trapphuset).

Ja, att berättelsen om hur det går till när McD resan sker inte går ihop, kanske beror på att det är Johanna som hittar på vad som ska sägas och att hon är den drivande både intellektuellt i lögnerna, i hela mordhändelsen och i efterarbetet.

Johanna vill ju inte berätta vad resans syfte var från början, och Maja intstrueras i vad som ska sägas.

Johanna minst lika lögnaktig och försöker anpassa sig till polisens fynd och konfrontationer.
Till exempel uppkommer ju hashhresan så fort polisen nämner att de har hennes mobil och att de kan se var den befunnit sig.
På denna resa är Maja med, inte med, med igen i Johannas förhör.

Jag kan absolut inte se att Johanna är vare sig är ärligare eller mer trovärdig. Tvärtom, ser jag en slug tjej, som försöker anpassa historien på olika sätt och sedan påstå att hon är så ärlig, och bryr sig så mycket om Maja. Allt för att verka mer trovärdig när hon ljuger.

Citat:
Att hon sonika ska ut och dumpa Toves saker.
Att det ska se ut som att Tove lämnat lgh i normalt skick.
Att hon missbedömer att kusten är klar och får dra en nödlögn - för att hon konfronteras med ljud i badrummet och måste komma med en berättelse om varför hon ränner i trappan mitt i natten.
Sen vänder hon åter för att öht ha nåt att handla med och serverar vad som skett till Maja.
Hennes segertecken och Majas tummen upp ser mer ut som att projektet lyckades, att hon lugnar Maja som responderar med tummen upp.

Jag ser inte Johannas tecken till Maja, som ett segertecken på att mordet lyckats och at Maja svarar med tummen upp.

Jag ser det som att Johannas "segertecken" är ett tecken till Maja att Johanna är på Donken. Ett lugnande besked är det nog.

Och Majas tummen upp, ser jag ingalunda som ett godkännande av att mordet lyckats, utan som att Maja bekräftar att Johanna är där och att allt går bra.

Citat:
I din Maja-version så måste man börja fantisera ihop och älta en massa mattor, mått på förråd, vad golvet var gjort av, likhundar och fan och hans moster.
Hur tiden ska räcka till och utan att väcka den låtsassovande Maja.

Tidsperspektivet är för snävt.
Det är ologiskt att hon skulle riskera möta grannar när det nyss ringt på dörren och släpa ut Tove.
Det är avsevärd risk att skapa mer ljud.
Sen ska hon utmana ödet en gång till och släpa in Tove innan Maja "väcks".

Det finns tid.

Citat:
Varför i hela friden gömma ett lik för Maja men riskera att grannar ringer polis på en mikrosekund?

För att grannar kan ringa polis på en microsekund.
De vill kolla i i lgh. Och Maja kanske inte vet om mord.

Citat:
Maja är så fuckin' lojal efter tre mordförsök att det är öht inte troligt att hon skulle gola.
Hon tiger även i 47 dar tills hon byter fot och ämnar att bara rädda sig själv.

Ja, hon hr deltagit i grafridbrott, dvs att avslöja detta är att alslöja mord. Och maja har varit under stort inflytande v en mycket destruktiv person som manipulerat henne i åratal.

Citat:
Hon behöver inga hållhakar, Maja gör allt för att bejaka relationen vilket deras historik vittnar om. Tills hon byter fot.

Maja blundar hårt.

Citat:
Det var du som sa det.
Maja kördes inte hem.

Nej, hon skjutsades inte hem.
Du menade dock att Johanna kunde skjutsat hem Maja för att dölja brottet istället för att dra undan kroppen.

Men risken för att Maja ska avslöja Johanna som mördare och andra bli misstänksamma om Maja plötsligt blir hemskjutsad mitt i natten, trots att Tove varit där, nu försvunen och Maja planerat sleepover hos Johanna.

Det ser skumt ut, helt enkelt.

Jag skrev:
"Naturligtvis hade det varit en större risk att Maja skulle lägga all skuld på Johanna direkt, om hon hade blivit hemskjutsad mitt i natten.

Det säger ju rätt mycket om att Maja inte är involverad i mordet genom att det säger sig självt att ingen mördare skjutsar hem den andre mördaren innan kroppen är gömd eller?
"
Citera
2024-01-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Nej. Rykten säger att hela familjen är rädda och knappt går ut. De planerar att flytta långt bort!
Jag hade inte heller gått ut om jag var dom. Riktigt skämmigt och det snackas nog en hel del i grannskapet. Inte många som tror att Maja är oskyldig till mordet. Inte ens hovrätten men dom klarade inte av sin jobb.
Senast redigerad av Vipan 2024-01-02 kl. 23:09.
Citera
2024-01-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, du har fel och du borde ha någon förståelse för att tingsrätten gjorde fel, vilket hovrätten ordnade till, för Majas del. Tyvärr mildrades Johanna Leshem Janssons vidriga brott, hon frikändes från "skadegörelse" vilket i själva verket borde rubricerats som mordbrand.
Det är Johanna som agerat och betett sig manipulativt och lögnaktigt, någonting hon säkerligen lärt sig av sin far, som tvingat henne att ta bort släktnamnet...

Det framgår inte varför Johanna tog bort släktnamnet och vi vet inte om hon blev tvingad. Det kanske handlar mer om andra släktingars önskemål än den närmaste familjens. Jag kan ha förståelse för det. Det finns ju en del antisemitism i samhället vilket gör att släkten kanske känner extra obehag/oro för egen del.
Jag håller med om att Johanna framstår som manipulativ, expojkvännen benämner väl henne så rakt ut i förhör med. Johannas pappa är dock bäst 'att lämna utanför'. Han kanske har gjort så gott han kunnat. Det framkommer ganska lite om Johannas uppväxtvillkor.
Citera
2024-01-02, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag hade inte heller gått ut om jag var dom. Riktigt skämmigt och det snackas nog en hel del i grannskapet. Inte många som tror att Maja är oskyldig till mordet. Inte ens hovrätten men dom klarade inte av sin jobb.
Där har du väldogt fel, eftersom Majas hovrättsdom INTE ÖVERKLAGADES från någon part, varken anhöriga eller åklagare. Dom var nöjda. Mer än så, då dom insett hur det hela låg till, nämligen att Maja talade sanning och Johanna fortsatt ljuga ända in i kaklet. Tänk på hennes sista ord i rätten, det är inte friskt..
Johannas sänkta straff överklagades däremot, då familjen trycker på det vidriga i hennes undanlåtenhet och påstådda "hjälp" att föra utredningen framåt...hon målade in sig i ett hörn, med skit upp till knäna pga Maja berättade vad hon varit med om och uppmanats till.
Citera
2024-01-02, 23:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Där har du väldogt fel, eftersom Majas hovrättsdom INTE ÖVERKLAGADES från någon part, varken anhöriga eller åklagare. Dom var nöjda. Mer än så, då dom insett hur det hela låg till, nämligen att Maja talade sanning och Johanna fortsatt ljuga ända in i kaklet. Tänk på hennes sista ord i rätten, det är inte friskt..
Johannas sänkta straff överklagades däremot, då familjen trycker på det vidriga i hennes undanlåtenhet och påstådda "hjälp" att föra utredningen framåt...hon målade in sig i ett hörn, med skit upp till knäna pga Maja berättade vad hon varit med om och uppmanats till.

Bullshit Bullshit men det är som vanligt från dej, kom in i matchen lilla du så kommer du att begripa saker och ting. TTs familj väljer att inte överklaga Majas dom Pga att det kommer att kosta dom en massa jävla pengar men däremot så funderar dom på att dra Maja in för civilrätt så dom får domstolen att döma Maja till skadestånd för mordet på TT.
Citera
2024-01-03, 00:14
Medlem
Citat:
Det är din tro. Resten av svenska folket har en annan uppfattning. Mig kan du inte övertyga hur många gånger du än försöker. Klart är att Maja ljög och att hon deltog i mördandet. Har aldrig trott nåt annat. Hovrätten är en skam och borde skämmas.
Citera
2024-01-03, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Bullshit Bullshit men det är som vanligt från dej, kom in i matchen lilla du så kommer du att begripa saker och ting. TTs familj väljer att inte överklaga Majas dom Pga att det kommer att kosta dom en massa jävla pengar men däremot så funderar dom på att dra Maja in för civilrätt så dom får domstolen att döma Maja till skadestånd för mordet på TT.

Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det är din tro. Resten av svenska folket har en annan uppfattning. Mig kan du inte övertyga hur många gånger du än försöker. Klart är att Maja ljög och att hon deltog i mördandet. Har aldrig trott nåt annat. Hovrätten är en skam och borde skämmas.
Jasså, ni för familjen och svenska folkets talan?
Har ni några som helst belägg för era ytterst tveksamma uttalanden?
Det är snarare en handfull kålsupare på avbytarbänken som leker bror duktig, som vägrar acceptera att dom satsade på fel häst.
Citera
2024-01-03, 00:35
Medlem
Citat:
Jasså, ni för familjen och svenska folkets talan?
Har ni några som helst belägg för era ytterst tveksamma uttalanden?
Det är snarare en handfull kålsupare på avbytarbänken som leker bror duktig, som vägrar acceptera att dom satsade på fel häst.
Jag vet vad svenska folket anser och även Hovrätten medgav att Maja ljög om det mesta. Är man oskyldig behöver man inte ljuga. Nu får hon sitta inne i hemmet istället och mögla. Ni är en handfull personer som vill tro att Maja sov och inte deltog i mördandet. Maja får leva med skammen lika länge som den andra förövaren sitter inlåst på en annan plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in