Citat:
Ursprungligen postat av
Piggelinglin
Hoppar in i tråden med min första Flashback-kommentar.
Jag bor i Vetlanda och har varit mycket intresserad av Tovefallet. Maja såg och hörde jag när hon besökte en vän som bodde i samma trappuppgång som jag. Det var ett halvår innan Tove mördades. Redan då lade jag märke till att hon pratade och betedde sig som ett barn och följde efter sin vän som en lydig hund. Johanna har jag ingen aning om vem hon var.
I artiklar, poddar och TV-inslag strax efter mordet sades det att porten till Johannas trappuppgång hölls låst, men det var den aldrig ens mitt i natten när mordet uppmärksammades som värst. Bara Johannas lägenhetsdörr var avspärrad som brottsplats. Jag kunde till och med öppna dörren bredvid, till förrådet med takluckan som man diskuterat så mycket i tråden. Jag tog foton och filmade trappuppgången med mobilen. Så otroligt märkligt att polis och utredare inte var mer försiktiga med brottsplatsen.
Så ett halvår efter mordet känner du igen dessa båda kvinnorna... var det från någon bild som publicerades (ännu senare än själva morddagen)? Eller kände du igen Maja från tidigare?
På vilket vis "lade du märke till att hon pratade och betedde sig som ett barn"?
På vilket vis betedde sig Maja som fick dig att notera "följde efter sin vän som en lydig hund"?
Min fråga sedan tidigare kvarstår, du hävdar att det framkommit på flertalet ställen att porten (ytterdörren) varit låst nattetid.
Du konstaterar att det var den "ALDRIG ens mitt i natten", så du var alltså där nattetid och smög runt?
Stackars grannar i huset säger jag som efter ett mord i fastigheten även ska behöva ha en nyfiken person smyga runt nattetid!