2024-01-02, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Maja nämner cementgolv, vilket stämmer med din benämning betonggolv.

Eftersom notknapparen inte vill (eller snarare inte kan) svara på detta, tar vi det igen, ifall någon annan har svar: Var och när skulle Maja ha påstått detta om golvet i förrådsutrymmet?

Det är för många i denna diskussion som bara drar fram tomma påståenden ur röven.
Citera
2024-01-02, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelinglin
Eftersom notknapparen inte vill (eller snarare inte kan) svara på detta, tar vi det igen, ifall någon annan har svar: Var och när skulle Maja ha påstått detta om golvet i förrådsutrymmet?

Det är för många i denna diskussion som bara drar fram tomma påståenden ur röven.
https://ibb.co/kSv5fjM

Maja beskriver golvet och förrådsutrymmet i "stora fupen" 2022-12-06
Citera
2024-01-02, 07:12
Medlem
Citat:
Hoppar in i tråden med min första Flashback-kommentar.

Jag bor i Vetlanda och har varit mycket intresserad av Tovefallet. Maja såg och hörde jag när hon besökte en vän som bodde i samma trappuppgång som jag. Det var ett halvår innan Tove mördades. Redan då lade jag märke till att hon pratade och betedde sig som ett barn och följde efter sin vän som en lydig hund. Johanna har jag ingen aning om vem hon var.

I artiklar, poddar och TV-inslag strax efter mordet sades det att porten till Johannas trappuppgång hölls låst, men det var den aldrig ens mitt i natten när mordet uppmärksammades som värst. Bara Johannas lägenhetsdörr var avspärrad som brottsplats. Jag kunde till och med öppna dörren bredvid, till förrådet med takluckan som man diskuterat så mycket i tråden. Jag tog foton och filmade trappuppgången med mobilen. Så otroligt märkligt att polis och utredare inte var mer försiktiga med brottsplatsen.

Så ett halvår efter mordet känner du igen dessa båda kvinnorna... var det från någon bild som publicerades (ännu senare än själva morddagen)? Eller kände du igen Maja från tidigare?

På vilket vis "lade du märke till att hon pratade och betedde sig som ett barn"?
På vilket vis betedde sig Maja som fick dig att notera "följde efter sin vän som en lydig hund"?

Min fråga sedan tidigare kvarstår, du hävdar att det framkommit på flertalet ställen att porten (ytterdörren) varit låst nattetid.
Du konstaterar att det var den "ALDRIG ens mitt i natten", så du var alltså där nattetid och smög runt?
Stackars grannar i huset säger jag som efter ett mord i fastigheten även ska behöva ha en nyfiken person smyga runt nattetid!
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-01-02 kl. 08:04.
Citera
2024-01-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://ibb.co/kSv5fjM

Maja beskriver golvet och förrådsutrymmet i "stora fupen" 2022-12-06

Ja, där står det cementgolv, men hon minns fel. Det är ett trägolv. Eller i alla fall täckt med träplankor.
Citera
2024-01-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Så ett halvår efter mordet känner du igen dessa båda kvinnorna... var det från någon bild som publicerades (ännu senare än själva morddagen)?

Vi visste alla mycket snabbt vilka som misstänktes för Toves försvinnande, och vi alla hittade dem på Facebook. Och det var liksom svårt att inte lägga märke till Maja.

I övrigt inga kommentarer. Du kan läsa vad jag faktiskt skriver, och du har redan tidigare kört samma runda och fått alla svar du behöver.
Senast redigerad av Piggelinglin 2024-01-02 kl. 08:58.
Citera
2024-01-02, 09:04
Medlem
Citat:
Vi visste alla mycket snabbt vilka som misstänktes för Toves försvinnande, och vi alla hittade dem på Facebook. Och det var liksom svårt att inte lägga märke till Maja.

I övrigt inga kommentarer. Du kan läsa vad jag faktiskt skriver.

Jag har läst vad du (faktiskt) skriver, därav mina frågor (som du dessutom väljer att radera i mitt inlägg till dig).

"Inga kommentarer" vad är det för svar på relevanta frågor?

Du hävdar själv att en TS inte kan/vill svara på din fråga (ang golvet i vindsutrymmet), nu gör du exakt samma sak själv!
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-01-02 kl. 09:12.
Citera
2024-01-02, 09:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag drar inga påståenden ur röven.
Innan du påstår sådant bör du läsa FUP. Jag skrev ett inlägg inte långt innan med citat från förhöret, så hade du läst några sidor i tråden i det sammanhanget ( följt diskussionen om vindsförrådet) hade du sett varifrån det kom.

https://www.flashback.org/sp86828338
Citera
2024-01-02, 09:52
Medlem
Citat:
Jag har läst vad du (faktiskt) skriver, därav mina frågor

Du har läst vad du blundat för, därav meningslösa "frågor". End of discussion.
Citera
2024-01-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag drar inga påståenden ur röven.

Jag ställde en enkel fråga för några dagar sedan, som ingen svarade på.

Och som sagt, Maja minns fel. Det är inte ett cementgolv.
Citera
2024-01-02, 10:09
Medlem
Citat:
Du har läst vad du blundat för, därav meningslösa "frågor". End of discussion.

Exakt vad har jag "blundat" för?

Jag har skrivit frågor enbart på vad du skrivit i dina inlägg.

Svar från dig saknas... på samtliga befogade frågor.
Citera
2024-01-02, 10:10
Medlem
develis avatar
Citat:
På vilket vis "lade du märke till att hon pratade och betedde sig som ett barn"?
På vilket vis betedde sig Maja som fick dig att notera "följde efter sin vän som en lydig hund"?

En barnslig pitbull möjligen.
https://svenskamorgonbladet.se/wp-content/uploads/2023/10/Skarmavbild-2023-10-12-kl.-19.37.38.png
Citera
2024-01-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En barnslig pitbull möjligen.
https://svenskamorgonbladet.se/wp-content/uploads/2023/10/Skarmavbild-2023-10-12-kl.-19.37.38.png

En trogen hund gör tanklöst vad husse säger och vill, och attackerar om husse vill. Enkelt att förstå psykologin där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in