2024-01-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Nej dom hade inte blandat med alkohol! Och i detta fall struntar jag faktiskt i vad Livsmedelsverket skriver. Då det faktiskt har inträffat 2 dödsfall med spädbarn då mödrarna har intagit energidryck.

Och det finns en anledning varför det står som det gör på burken .

Och det gäller alla man ska ta det jäkligt försiktigt med energi dryck då det hänt att folk faktiskt dött vare sej du vill tro det el ej .

Och varför ska man ens riskera dricka det om hon nu ammar som Nicci påstår att hon gör

Det var som sagt mängden jag ifrågasatte. Jag vet att folk har dött av energidryck men det var inte det jag ställde mig frågande till.

Jag undvek själv energidryck när jag ammade men kaffe klarade jag mig inte utan.
2024-01-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimmeB2
Jag har inte hört om familjen sedan mamman blev ”sjuk” eller vad som hände. Jag har försökt minnas vad det var som hände men jag minns verkligen inte. Bor inte kvar i staden heller så jag har inte hört något alls förrän man började se skvallersidor skriva om dom. Jag tror inte de fick ha kontakt med honom under sin uppväxt och man fick höra mycket om pappan och hur sjuk han var. Men i efterhand så har man undrat om barnen vara blev lurade till att han var dålig. Väldigt snurrigt alltihop och hela familjen ger en obehagskänslor. Det är som man fått ett litet trauma av att haft med dom att göra. För det är nåt som inte stämmer även utöver hur de beter sig. De bor fint, ser bra ut och tar hand om sitt yttre. Men samtidigt är det något mörkt över dem och de umgås bara med varandra och höjer varandra till skyarna.
Ok. Obehagligt & jag har bara hört att de talats negativt om pappan Micke och hans bror, därav blir man fundersam på om allt de säger verkligen stämmer överens med verkligheten eller är de bara ute för att sänka andra & höja sig själva? Tack för att du berättar.♥️Man får en klarare bild över hur allt förhåller sig.
2024-01-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Google ekar tomt? Har du en länk?
Väldigt svårt att tro att det finns minsta gnutta sanning i detta.

Denna typ av påståenden gör att trovärdigheten på sådant som faktiskt rör nicci som är alarmerande på riktigt (och faktabaserat) sjunker som en sten

Precis så jag tänker!

Först menade vissa här att hon inte gjort ett snitt men det har hon motbevisat genom att posta en video och nu kommer påståenden om att ett par klunkar energidryck vid amning dödat två spädbarn och att en anmälan bör göras mot N pga intaget.. Jag står inte på Ns sida i allt detta men till och med hon skulle vinna i en diskussion om sådana här saker. Tycker det borde finnas i allas intresse här att det som skrivs faktiskt är sant men det verkar inte så.
2024-01-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liverpaenpinne
Precis så jag tänker!

Först menade vissa här att hon inte gjort ett snitt men det har hon motbevisat genom att posta en video och nu kommer påståenden om att ett par klunkar energidryck vid amning dödat två spädbarn och att en anmälan bör göras mot N pga intaget.. Jag står inte på Ns sida i allt detta men till och med hon skulle vinna i en diskussion om sådana här saker. Tycker det borde finnas i allas intresse här att det som skrivs faktiskt är sant men det verkar inte så.

Man kan ju också ta saker med en nypa salt och inte fastna i alla detaljer, tråden blir trist att följa för det fastnas i värdsliga saker för folk är så nitiska. Ett par klunkar, ja och vem bryr sig om det va det eller två burkar. Släpp det bara.
2024-01-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhadrakali
Man kan ju också ta saker med en nypa salt och inte fastna i alla detaljer, tråden blir trist att följa för det fastnas i värdsliga saker för folk är så nitiska. Ett par klunkar, ja och vem bryr sig om det va det eller två burkar. Släpp det bara.

Diskussionen var huruvida det var okej att dricka energidricka vid amning som N gör. Ett påstående om att spädbarn dött när mamman druckit lite energidricka påverkar ju såklart diskussionen.
2024-01-02, 22:24
Medlem
Citat:
Diskussionen var huruvida det var okej att dricka energidricka vid amning som N gör. Ett påstående om att spädbarn dött när mamman druckit lite energidricka påverkar ju såklart diskussionen.

Men snark. Ni kommer ju ingen vart, era diskussioner pågår sida upp o sida ner. Ta det i privat meddelande istället.
2024-01-02, 22:52
Medlem
Glitterfians avatar
Stackars liten som sitter/hänger helt fel i bärselen..
2024-01-02, 22:58
Medlem
Citat:

Lite onödig diskussion när den knappt ens är relevant i tråden då det inte ens är säkert att N ammar.
2024-01-02, 23:06
Medlem
Citat:
Mormorn till bebisen är inte heller frisk. Hon har alltid varit väldigt skev och har själv dåligt med vänner. Hon är som många andra nuförtiden väldigt andlig. Men det är på ett obehagligt sätt. Verklighetsfrånvänd typ. I samma veva som hon fick gå från sitt jobb så hamnade hon i en stor kris. Minns inte nu vad den handlade om men detta var runt 2017-2018 och då var det några personer där från kyrkan som bad för henne och försökte få henne frälst. Hon trodde att hon hade demoner i sig som påverkade henne. Vet också att hon haft osunda relationer till unga killar/pojkar som hon varit kurator hos. En av dem är släkt till mig och de två har fortfarande kontakt än idag, flera år efteråt. Hon ringer honom och ber om hjälp och stöttning ibland. En kurator liksom. Som hör av sig till en trasig kille som behöver stöd själv. Och relationen mellan henne och Niccis riktiga pappa ska ha påmint om relationen Nicci har med pappan till sin dotter. Han har levt vid sidan av, medans de andra skaffat en ny familj och till och med hans egen dotter bytt namn till styvpappans efternamn.

Det är väl styvpappan som tagit Jeanettes flicknamn. Niccis mormor heter ju hernestig.
2024-01-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Stackars liten som sitter/hänger helt fel i bärselen..

Varför kan ingen Influencer köpa annan bärsele än dåliga babybjörn. En sele som gör sitt jobb, att bära ett barn ergonomisk, säkert och bekvämt för bebis och bärare. Herregud! Det är inte så svårt att läsa på lite, använda huvudet.

Influencer är verkligen fel titel på dessa brudar, för hela innebörden har försvunnit. Deras jobb är att influera, nått som ofta ofta glöms bort. Nej posta lite tråkiga bilder med dåliga samarbeten som uppmuntrar till konsumtion. Men gör nått vettigt med din plattform istället!!!

Influera till att ställa upp i dokusåpa, influera till att bli gravid med nån du inte känner, influera till att dumpa pappan under graviditet och stänga ute från förlossning. Influera sen till att smutskasta pappan på dina kanaler, gå sen också ut och festa flera gånger före din bebis ens är en månad gammal.
Vilken förebild för våra ungdomar 👏🏼
2024-01-03, 01:27
Medlem
Citat:
Precis så jag tänker!

Men snälla lägg ner nu. Så du menar att allt annat här inne är sant men inte det ! Kan lova dej att inte ens hälften av det som skrivs i denna tråd är sant. Utan vi bildar oss en uppfattning har diskussioner osv. Skulle man haka upp sig på allt som skrivs skulle vi inte göra annat
2024-01-03, 01:35
Medlem
Citat:
Det sjukaste är att Nicci låter historien upprepas återigen. Och mamman till henne ligger med bebisen på bröstet och känner sig förmodligen väldigt stolt att de har ytterligare en medlem i ”sekten” som de kan stänga ut från omvärlden och resten av släkten på hennes pappas sida. Hoppas verkligen A stämmer henne på vårdnaden
Ja det är mkt skrämmande. Om det var en själv skulle jag göra allt i min makt för att historien ej skulle upprepas. Ja jag hoppas A är så pass stark att han orkar och vill kämpa för sin dotter vilket jag tror att han gör . Men med detta drev som N håller på med skulle knäcka vem som helst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in