2024-01-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Ja om detta nu stämmer så vägra hon medge faderskapstest som A ska ha skrivit på. Lika så umgänget med sin dotter nekar hon till och även hittat på en ny anmälan mot A det var det exphon hinta om

Men alltså kan ingen stoppa henne! Någon vettig människa måste hon ju ha i sin närhet! Blir så upprörd 😭
2024-01-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
*Det finns mycket Livsmedelsverket Ej avråder ifrån på grund av bristande forskning inom vissa ämnen, så även Koffein.
Så länge det inte finns tillräckligt med forskning (vilket det inte gör med koffein) så får inte Livsmedelsverket avråda, inte heller råda.

*För mig handlar det om sunt förnuft!!!
Detta bekräftar bara vilket dåligt omdöme N har. m.m.

Spädbarn är jättekänsliga och är under utveckling. Jag skulle Aldrig våga riskera mitt barns liv eller att något händer barnet för en Energidryck med en allmänt hög Koffeinhalt som Latitude.

*Det är tur att tillverkarna skriver på burkarna.
Latitude dryck:
"Hög koffeinhalt. Rekommenderas ej till gravida, ammande, barn eller andra personer känsliga för koffein. Användning ihop med alkoholhaltig dryck rekommenderas ej"

PUNKT

Ja och det gör det för att friskriva sig?

Jag respekterar din åsikt och hade heller aldrig druckit energidryck som gravid eller ammande.
Men det finns som sagt ingen avrådan i Sverige och det är väldigt många som dricker energidryck både som ammande och gravida. Det låter här som att N skulle vara något hemskt unikum. Vilket verkligen inte är fallet
2024-01-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Tack för att du förstår 🥰 börja bli lite jobbigt då jag måste väga varje ord jag skriver då jag inte alltid får fram i skrift det jag vill ha sagt

Tycker också det är svårt att uttrycka mig i skrift därför brukar jag inte skriva långa inlägg. Har aldrig blivit utredd, ville bara skriva att jag förstår precis hur du menar.
2024-01-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt om jag var otydlig när jag skrev ett par klunkar . Det ena fallet hände 2010 då mamma och barn dog efter att mamma tagit ett par klunkar efter sin förlossning dödsorsak var energidryck. Lika så 2013 hade en mamma druckit energidryck enligt henne själv ett par klunkar då hon varit vaken i flera timmar pga sin son på 3 mån även där stod det pga energidryck. Hur mkt koffein dom fått i sig vet jag dock inte då dödsorsak är pga energidryck

Och det jag ville ha fram är hur tänker man när man frivilligt vill dricka Energidryck då det står man ska ej ta det om man är gravid el ammar .

Det står ju inte med små bokstäver heller så inger man kan missa . Men hon kanske trodde hon gjorde något bra då hon avstod alkhol

Nej du var inte otydlig när du skrev ett par klunkar om det är det du menar? För ett par klunkar energidricka innehåller inte alls mycket koffein och leder inte till koffeinförgiftning. Mängden som går över till bebis via bröstmjölk vid ett par klunkar är också extremt låg och orsakar inte dödsfall. Om så var fallet borde Livsmedelsverket gå ut med varningar men det gör dem ej. Faktum är att inte ens en hel energidricka skulle leda till koffeinförgiftning. Det verkar tom vara ok att dricka energidrycker nu pga att mängden koffein som går över via bröstmjölken är så liten (jag hade dock undvikit det ändå). Såhär står det på Livsmedelsverkets hemsida: "Kaffe, te och energidrycker
Du behöver inte dra ner på kaffe, te eller andra drycker med koffein när du ammar. Koffein förs i och för sig över till barnet via bröstmjölken men det är i så små mängder att det inte skadar barnet."

Hade mammorna blandat med alkohol kanske? De lär ha druckit betydligt mycket mer än vad de uppgivit och det bör obduktion också ha visat.
Senast redigerad av Liverpaenpinne 2024-01-02 kl. 17:15.
2024-01-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Ja och det gör det för att friskriva sig?

Jag respekterar din åsikt och hade heller aldrig druckit energidryck som gravid eller ammande.
Men det finns som sagt ingen avrådan i Sverige och det är väldigt många som dricker energidryck både som ammande och gravida. Det låter här som att N skulle vara något hemskt unikum. Vilket verkligen inte är fallet
Nej, det är mycket möjligt att fler med N väljer den typen av dryck som gravid eller ammande, men de är i så fall de som är lika okloka som hon. Eftersom det ej finns någon fullständig forskning på koffein och dess verkan så skulle jag undvika det helt om man verkligen värnar om sitt barn.
Jag har själv en dotter i tonåren och vet att det är trend att bälja i sig dessa drycker bland yngre till vardags, trots att de flesta fabrikat inte är särskilt bra för hälsan. Min dotter har fått hjärtklappning åtskilliga ggr.av Redbull & då kan man ju tänka sig hur det känns för ett spädbarn.
Senast redigerad av Artmovie 2024-01-02 kl. 17:22.
2024-01-02, 17:22
Medlem
[quote=Artmovie|86884182]
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Nu var det just det att du påpeka att hon skrivit 2 klunkar vilket hon ej gjorde utan skrev ett par klunkar.

Som du själv skrev att det blir fel i skrift och det hon kanske mena var att det räcker med ett par klunkar för att spädbarn faktiskt har dött då mamman druckit det .
Tycker det börja bli lögligt när man hakar upp sig på småsaker hela tiden och du gör det väldigt ofta just mot henne . Det räcker med den skit hon fått här inne både i skrift och privata medelanden och sen tror jag inte hon skulle skriva en sån sak om hon ej hade koll på det att barn spädbarn dött[/QUOT

Tror att Millan75 nämnde ett par klunkar enbart för att N säger det i videon som en förklaring till N resonemang
.

Att N nämner nåt om ett par klunkar ändrar ju inte det faktum att Millan säger att två ammande bebisar dött av att mammorna druckit ett par klunkar. Det va det jag ställde mig frågande till.
2024-01-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liverpaenpinne
Nej du var inte otydlig när du skrev ett par klunkar om det är det du menar? För ett par klunkar energidricka innehåller inte alls mycket koffein och leder inte till koffeinförgiftning. Mängden som går över till bebis via bröstmjölk vid ett par klunkar är också extremt låg och orsakar inte dödsfall. Om så var fallet borde Livsmedelsverket gå ut med varningar men det gör dem ej. Faktum är att inte ens en hel energidricka skulle leda till koffeinförgiftning. Det verkar tom vara ok att dricka energidrycker nu pga att mängden koffein som går över via bröstmjölken är så liten (jag hade dock undvikit det ändå). Såhär står det på Livsmedelsverkets hemsida: "Kaffe, te och energidrycker
Du behöver inte dra ner på kaffe, te eller andra drycker med koffein när du ammar. Koffein förs i och för sig över till barnet via bröstmjölken men det är i så små mängder att det inte skadar barnet."

Hade mammorna blandat med alkohol kanske? De lär ha druckit betydligt mycket mer än vad de uppgivit och det bör obduktion också ha visat.
Nej dom hade inte blandat med alkohol! Och i detta fall struntar jag faktiskt i vad Livsmedelsverket skriver. Då det faktiskt har inträffat 2 dödsfall med spädbarn då mödrarna har intagit energidryck.

Och det finns en anledning varför det står som det gör på burken .

Och det gäller alla man ska ta det jäkligt försiktigt med energi dryck då det hänt att folk faktiskt dött vare sej du vill tro det el ej .

Och varför ska man ens riskera dricka det om hon nu ammar som Nicci påstår att hon gör
Senast redigerad av Millan75 2024-01-02 kl. 17:41.
2024-01-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Men alltså kan ingen stoppa henne! Någon vettig människa måste hon ju ha i sin närhet! Blir så upprörd 😭
Det undrar jag oxå , el så är hon så ensam som jag fått intrycket av. Det är därför hon håller på så att hon kan får några likes och fjortisar som dyrkar henne
2024-01-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356

Tänker mormorn som är äldre, borde ha lite vett, men nä verkar lika pantade alla.

Frida trodde man bättre om, nog den enda som tagit N parti.

Utåt verkar allt så perfekt och idylliskt, är bara på ytan. Har säkert inte många nära förutom familjen.
2024-01-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Tänker mormorn som är äldre, borde ha lite vett, men nä verkar lika pantade alla.

Frida trodde man bättre om, nog den enda som tagit N parti.

Utåt verkar allt så perfekt och idylliskt, är bara på ytan. Har säkert inte många nära förutom familjen.
Nä mormorn är inte att räkna med då hon hyllar N till max och tycker hon är stark och tuff som gått igenom detta själv utan A
Ja du Frida fick jag redan dålig uppfattning av samt wilma då dom satt och håna Tom efter ett brev han skrev till wilma .

Tror faktiskt dom bara har varandra. Du ser aldrig N med några vänner ej hennes mamma
2024-01-02, 18:25
Medlem
Citat:
Nä mormorn är inte att räkna med då hon hyllar N till max och tycker hon är stark och tuff som gått igenom detta själv utan A
Ja du Frida fick jag redan dålig uppfattning av samt wilma då dom satt och håna Tom efter ett brev han skrev till wilma .

Tror faktiskt dom bara har varandra. Du ser aldrig N med några vänner ej hennes mamma

Inte konstigt om dom är så ensamma som dom verkar.
2024-01-02, 18:31
Medlem
Citat:

Mormorn till bebisen är inte heller frisk. Hon har alltid varit väldigt skev och har själv dåligt med vänner. Hon är som många andra nuförtiden väldigt andlig. Men det är på ett obehagligt sätt. Verklighetsfrånvänd typ. I samma veva som hon fick gå från sitt jobb så hamnade hon i en stor kris. Minns inte nu vad den handlade om men detta var runt 2017-2018 och då var det några personer där från kyrkan som bad för henne och försökte få henne frälst. Hon trodde att hon hade demoner i sig som påverkade henne. Vet också att hon haft osunda relationer till unga killar/pojkar som hon varit kurator hos. En av dem är släkt till mig och de två har fortfarande kontakt än idag, flera år efteråt. Hon ringer honom och ber om hjälp och stöttning ibland. En kurator liksom. Som hör av sig till en trasig kille som behöver stöd själv. Och relationen mellan henne och Niccis riktiga pappa ska ha påmint om relationen Nicci har med pappan till sin dotter. Han har levt vid sidan av, medans de andra skaffat en ny familj och till och med hans egen dotter bytt namn till styvpappans efternamn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in