2024-01-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Det undrar jag oxå , el så är hon så ensam som jag fått intrycket av. Det är därför hon håller på så att hon kan får några likes och fjortisar som dyrkar henne

Ja, du har garanterat helt rätt.....
2024-01-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimmeB2
Mormorn till bebisen är inte heller frisk. Hon har alltid varit väldigt skev och har själv dåligt med vänner. Hon är som många andra nuförtiden väldigt andlig. Men det är på ett obehagligt sätt. Verklighetsfrånvänd typ. I samma veva som hon fick gå från sitt jobb så hamnade hon i en stor kris. Minns inte nu vad den handlade om men detta var runt 2017-2018 och då var det några personer där från kyrkan som bad för henne och försökte få henne frälst. Hon trodde att hon hade demoner i sig som påverkade henne. Vet också att hon haft osunda relationer till unga killar/pojkar som hon varit kurator hos. En av dem är släkt till mig och de två har fortfarande kontakt än idag, flera år efteråt. Hon ringer honom och ber om hjälp och stöttning ibland. En kurator liksom. Som hör av sig till en trasig kille som behöver stöd själv. Och relationen mellan henne och Niccis riktiga pappa ska ha påmint om relationen Nicci har med pappan till sin dotter. Han har levt vid sidan av, medans de andra skaffat en ny familj och till och med hans egen dotter bytt namn till styvpappans efternamn.
Intressant! Men visst startade N mormor eget som Kurator och har/hade någon form av "själavård" över internet och telefon?? Skumt och känns inte normalt att kontakta sina Fd. elever som gått hos henne för att själv få stöd😳🙈. N med sin helbror E hade väl inte så bra kontakt med deras pappa "Micke" förrän nu under deras vuxna ålder? Då kommer en fråga upp. Fick de verkligen ha kontakt med sin biologiska pappa?
Senast redigerad av Artmovie 2024-01-02 kl. 18:48. Anledning: Fel i innehållet
2024-01-02, 18:41
Medlem
Är det ingen som vet om A är i kontakt med någon myndighet? Hur länge får N hålla barnet borta från A egentligen?
2024-01-02, 18:53
Medlem
Citat:
Är ej bekant med han , men känner en som står honom nära och enligt hen så gör han allt för att få träffa dottern men N har satt sig på tvären med allt

Jag hoppats att han uppmanats att stämma henne på vårdnad och umgänge på en gång? Relevant för att ju längre tiden går desto mer kommer barnet anses ha mamman som primär anknytningsperson.
Viktigt att få till ett umgänge så snart som möjligt för att kunna trappa upp till växelvis boende inom en rimlig framtid.
Tyvärr inte ovanligt att mammor anser att barnet inte ska bo hos pappan alls före tre års ålder
2024-01-02, 18:57
Medlem
Citat:
Jepp har ryktas om det ett tag inte bara av en som han känner utan fler

Vet bara att A har skrivit på sin del men tydligen inte N. Tror inte man kan vägra utan hon måste uppge det el begära ett faderskspstest . Ja du med den människan så vet jag inte längre
Är det inte bara gemensam vårdnad hon vägrar skriva på?
Soc kommer om hon vägrar uppge fader för barnet driva det långt för att fastställa faderskap (så det är hon nog rätt körd på att kunna ”hålla hemligt”)
2024-01-02, 19:00
Medlem
Citat:
Mormorn till bebisen är inte heller frisk. Hon har alltid varit väldigt skev och har själv dåligt med vänner. Hon är som många andra nuförtiden väldigt andlig. Men det är på ett obehagligt sätt. Verklighetsfrånvänd typ. I samma veva som hon fick gå från sitt jobb så hamnade hon i en stor kris. Minns inte nu vad den handlade om men detta var runt 2017-2018 och då var det några personer där från kyrkan som bad för henne och försökte få henne frälst. Hon trodde att hon hade demoner i sig som påverkade henne. Vet också att hon haft osunda relationer till unga killar/pojkar som hon varit kurator hos. En av dem är släkt till mig och de två har fortfarande kontakt än idag, flera år efteråt. Hon ringer honom och ber om hjälp och stöttning ibland. En kurator liksom. Som hör av sig till en trasig kille som behöver stöd själv. Och relationen mellan henne och Niccis riktiga pappa ska ha påmint om relationen Nicci har med pappan till sin dotter. Han har levt vid sidan av, medans de andra skaffat en ny familj och till och med hans egen dotter bytt namn till styvpappans efternamn.

Vad märkligt allt verkar. Inte nån som verkar normal överhuvudtaget. Inte konstigt att N blivit som är, ingen ursäkt men ändå hur skulle hon bli?!
2024-01-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ber om ursäkt om jag var otydlig när jag skrev ett par klunkar . Det ena fallet hände 2010 då mamma och barn dog efter att mamma tagit ett par klunkar efter sin förlossning dödsorsak var energidryck. Lika så 2013 hade en mamma druckit energidryck enligt henne själv ett par klunkar då hon varit vaken i flera timmar pga sin son på 3 mån även där stod det pga energidryck. Hur mkt koffein dom fått i sig vet jag dock inte då dödsorsak är pga energidryck

Och det jag ville ha fram är hur tänker man när man frivilligt vill dricka Energidryck då det står man ska ej ta det om man är gravid el ammar .

Det står ju inte med små bokstäver heller så inger man kan missa . Men hon kanske trodde hon gjorde något bra då hon avstod alkhol

Google ekar tomt? Har du en länk?
Väldigt svårt att tro att det finns minsta gnutta sanning i detta.

Denna typ av påståenden gör att trovärdigheten på sådant som faktiskt rör nicci som är alarmerande på riktigt (och faktabaserat) sjunker som en sten
2024-01-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Herregud!! Så hemskt att A ska behöva utstå detta. N är Ej lämpad som ensam vårdnadshavare. Hon är väldigt Störd och kommer föra över sina sjuka sidor på Chiara.

Hon har mega hjälp av mamma så hon vet inte ens hur de är att vara ensamstående
2024-01-02, 19:13
Medlem
Kan vi inte lägga ner allt kring energidrycker nu?

Vi vet att N ville försköna att hon drack energidryck istället för alkohol. Vilket är farligare för dottern än vad alkohol är.

Det är trots allt kring N o A vi ska koncentrera oss på🙈
2024-01-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Intressant! Men visst startade N mormor eget som Kurator och har/hade någon form av "själavård" över internet och telefon?? Skumt och känns inte normalt att kontakta sina Fd. elever som gått hos henne för att själv få stöd😳🙈. N med sin helbror E hade väl inte så bra kontakt med deras pappa "Micke" förrän nu under deras vuxna ålder? Då kommer en fråga upp. Fick de verkligen ha kontakt med sin biologiska pappa?

Jag har inte hört om familjen sedan mamman blev ”sjuk” eller vad som hände. Jag har försökt minnas vad det var som hände men jag minns verkligen inte. Bor inte kvar i staden heller så jag har inte hört något alls förrän man började se skvallersidor skriva om dom. Jag tror inte de fick ha kontakt med honom under sin uppväxt och man fick höra mycket om pappan och hur sjuk han var. Men i efterhand så har man undrat om barnen vara blev lurade till att han var dålig. Väldigt snurrigt alltihop och hela familjen ger en obehagskänslor. Det är som man fått ett litet trauma av att haft med dom att göra. För det är nåt som inte stämmer även utöver hur de beter sig. De bor fint, ser bra ut och tar hand om sitt yttre. Men samtidigt är det något mörkt över dem och de umgås bara med varandra och höjer varandra till skyarna.
2024-01-02, 19:51
Medlem
Citat:
Tack för infon då är min teori inte så helt ute och cyklar då det gäller denna fam som är mer som en sekt .

Ja har hört saker genom deras biologiska pappas bror. Saker som är så konstiga som man ej kan ta här mer än att deras mamma och mormor styr fam med en järnhand lika så Ns moster . Och det stämmer att dom träffa inte sin pappa förrän vid tonåren . Ja då finns det en förklaring till allt
2024-01-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Tack för infon då är min teori inte så helt ute och cyklar då det gäller denna fam som är mer som en sekt .

Ja har hört saker genom deras biologiska pappas bror. Saker som är så konstiga som man ej kan ta här mer än att deras mamma och mormor styr fam med en järnhand lika så Ns moster . Och det stämmer att dom träffa inte sin pappa förrän vid tonåren . Ja då finns det en förklaring till allt

Det sjukaste är att Nicci låter historien upprepas återigen. Och mamman till henne ligger med bebisen på bröstet och känner sig förmodligen väldigt stolt att de har ytterligare en medlem i ”sekten” som de kan stänga ut från omvärlden och resten av släkten på hennes pappas sida. Hoppas verkligen A stämmer henne på vårdnaden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in