2024-01-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ur hennes text är det omöjligt att avgöra om hon är feminist eller ej.
Hon berättar för lite för att vi skall kunna avgöra och vi kan inte ställa frågor.

Melissa säger själv att hon inte är feminist.
Citera
2024-01-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Kommer det bli allt vanligare med artiklar som denna?

39-åringen skaffade aldrig barn – skyller på ”feminismen”
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/39-aringen-skaffade-aldrig-barn-skyller-pa-feminismen/

Kod:
I november skrev skribenten Melissa Persling en krönika i Business insider om att hon nu, som snart 39-åring och singel, ångrar att hon inte skaffade barn i yngre ålder.

Något som hon nu delvis skyller på den feministiska rörelsen.

Man krigar för feminism, självständighet och karriären.. men står där sedan ensam, barnlös och ångerfull.

Var är eran insikt gällande detta?
Hur tänker ni?
Vad har gått fel med dagens samhälle och tror ni själva det blir bättre framöver?
Är detta början på nedmontering av samhället?

Massa radikala vänsterfeminister som krigar för feminismen som får nöja sig med en katt eller hund för att stilla sin ensamhet.
Det är ju alltid andras fel ifall jag gör dåliga val. För jag är så lättpåverkad. För inte är det mitt fel.
Puckade brud.
Citera
2024-01-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Det är säkert hennes mäns fel. Du har rätt.

Männens fel?
Nej.
Melissa gifte sig med fel man när hon gifte sig med make nummer 1, eftersom hon med honom inte var självständig, vilket hon behövde få vara för att vilja ha barn.
Med make nummer 2 var hon dock självständig och ville då ha barn, men han var för gammal.

På vilket vis är det männens fel att hon valde att gifta sig med dem?
Det är ju ändå Melissa som har valt att gifta sig med dessa män.

Synd dock att hon inte träffade make nummer 2 som ung. Då hade hon fått sin självständighet och barn.
Citera
2024-01-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Du pladdrar i nattmössan som vanligt. Det har funnits en kontinuerlig svensk kultur i minst 1500 år, som sedan har modifierats i lagom takt på våra villkor. Svenska språket har utvecklats på motsvarande sätt. I rask takt är detta nu hotat.

Ja, det har funnits, och finns fortsatt, en kontinuerlig svensk kultur, MEN! den har aldrig varit eller kan inte vara statisk så som din sort ständigt inbillar er, utan den är ständigt under utveckling och förändring. Igår slevade svenskar gröt, lyssnade på Evert Taube och tittade på Carl Larsson.
Idag gör de INTE detta, utan äter kebab, lyssnar på rapp och tittar på amerikanska serier.
Vi är fortsatt svenskar Uven.

Den där sortens oerhört tramsig skräck för förändring som du står för, är dumhet i kvadrat.

Citat:
Sveriges demografiska bas utgörs inte av män - utan av fertila kvinnor. Det behövs inte särskilt många män för att upprätthålla en hållbar nativitet, utan det är kvinnorna som behövs. Detta är elementär demografisk kunskap.

Sveriges demografiska bas utgörs av kvinnor OCH män.
Kvinnor kan inte ensamt producera barn, Uven och "barn" är liksom inte några siffror i en nativitetsstatistisk utan levande små människor som kräver en enorm omsorg, tid och resurser i minst 18 år. Det kan inte ensamt kvinnor ansvara för, ÄVEN om män tycker det vore bekvämast.
Så när män inte ställer upp, samhället inte ställer upp, och kvinnor har möjligheten styra över sina egna liv så väljer de hellre sitt eget liv än att tvingas offra det så att män ska få lov både ha kvar kakan och äta upp den.
Problemet i världen är INTE kvinnor Uven, utan att män inte vill göra sin del av jobbet.

Citat:
Korrekt, men blir det inga graviditeter så inträffar varken 9 månader, eller någon barndom därefter.

Och finns där ingen engagerad fader så blir det alltså inga 9 månaders graviditeter eller förlossningar.

Men som sagt så många ggr förr....du är enkom intresserad av att tvinga kvinnor, aldrig män.
Citera
2024-01-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Det är ju alltid andras fel ifall jag gör dåliga val. För jag är så lättpåverkad. För inte är det mitt fel.
Puckade brud.

Det är extremt viktigt för kvinnor att passa in, mycket viktigare än vad det är för män att göra detsamma. Och det är alldeles säkert något genetiskt. Propagera för att alla kvinnor ska vara smala, och kvinnor kommer svälta sig till döds. Propagera ör att alla kvinnor ska vara tjocka, och de kommer äta sig till döds. Så fungerar de flesta kvinnor, och det kan de inte rå för. De som propagerar bör däremot kunna ställas till svars.
Citera
2024-01-02, 19:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, det har funnits, och finns fortsatt, en kontinuerlig svensk kultur, MEN! den har aldrig varit eller kan inte vara statisk så som din sort ständigt inbillar er, utan den är ständigt under utveckling och förändring. Igår slevade svenskar gröt, lyssnade på Evert Taube och tittade på Carl Larsson.
Idag gör de INTE detta, utan äter kebab, lyssnar på rapp och tittar på amerikanska serier.
Vi är fortsatt svenskar Uven.

Den där sortens oerhört tramsig skräck för förändring som du står för, är dumhet i kvadrat.

Det som sker i rask takt nu är inte en förändring av svensk kultur, utan en ersättning av svensk kultur. Svenska språket minskar snabbt som dominerande språk i landet, både genom engelskans påverkan och genom de osvenska enklaver som blir allt fler och allt talrikare. Inom en generation är svenska som både talat och skrivet språk hotat. Givetvis gäller detta andra kulturella uttryck jämväl, t ex mat, högtider, seder, umgängesformer, tillit med mera.

Citat:
Sveriges demografiska bas utgörs av kvinnor OCH män.
Kvinnor kan inte ensamt producera barn, Uven och "barn" är liksom inte några siffror i en nativitetsstatistisk utan levande små människor som kräver en enorm omsorg, tid och resurser i minst 18 år. Det kan inte ensamt kvinnor ansvara för, ÄVEN om män tycker det vore bekvämast.
Så när män inte ställer upp, samhället inte ställer upp, och kvinnor har möjligheten styra över sina egna liv så väljer de hellre sitt eget liv än att tvingas offra det så att män ska få lov både ha kvar kakan och äta upp den.
Problemet i världen är INTE kvinnor Uven, utan att män inte vill göra sin del av jobbet.

Det krävs ganska få män för reproduktion, men många kvinnor. Det finns ingen jämlikhet alls härvid. Vad gäller omhändertagandet av barnen, är det helt beroende av samhällsorganisation och sociala förutsättningar. Sedan är det förstås bäst för barnen om föräldrarna lever parvis, man och kvinna, men det är inte nödvändigt.

Citat:
Och finns där ingen engagerad fader så blir det alltså inga 9 månaders graviditeter eller förlossningar.

Men som sagt så många ggr förr....du är enkom intresserad av att tvinga kvinnor, aldrig män.

Fadern behöver bevisligen inte vara särskilt engagerad och inte särskilt länge...

Det handlar inte om tvång, utan om realiteter, och dessa är inte identiska för män och kvinnor, vilket är precis vad diskussionen i denna tråd handlar om.
Citera
2024-01-02, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det är extremt viktigt för kvinnor att passa in, mycket viktigare än vad det är för män att göra detsamma. Och det är alldeles säkert något genetiskt. Propagera för att alla kvinnor ska vara smala, och kvinnor kommer svälta sig till döds. Propagera ör att alla kvinnor ska vara tjocka, och de kommer äta sig till döds. Så fungerar de flesta kvinnor, och det kan de inte rå för. De som propagerar bör däremot kunna ställas till svars.

Det kan de inte rå för säger du?

Men då ska de ta mig faan inte ha någon rösträtt heller, om de bara följer pk woke flocken.
Citera
2024-01-02, 22:16
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
väldigt woke av dig att kalla att vara framgångsrik karriärkvinna för radikalfeminiserat.

Du måste omedelbart sluta med rödpiller. Din hjärna håller på att ruttna bort.

Man får det bara, en gång räcker. Sedan fungerar inte progressiva bedrägerier längre.
Jag skiter fullständigt i sk. "karriärkvinnor" som gråter över att de inte kan FÅ allt.

Som högpresterande och med tallang för det jag gör, har jag tagit mer än ett steg bakåt i mitt yrkesutövande. Tack vare bl.a. det har jag kunnat utvecklas och bygga sådant runt mig som vanliga företag och företagare inte kan, då de sitter fast i de vanliga konventionerna.
Mitt yrkesliv idag, liknar mer ett deltidsarbete. Detta trots att jag alltid gör mycket mer än heltid och får mycket mer gjort än de runt mig. Alla som försöker rekrytera mig, missar att jag inte klättrar i karriärsstegen och att jag inte är det minsta beroende av lön.
Jag har mycket mer resurser än de och har häcken full med mina projekt. Fastigheter, verkstad, lab, lastbilar mm. mm.

Kärringen som FÅTT sin karriär i sann radikalfeminiserad anda bär och äger tydligen inte eget liv. Det är allt man behöver veta.
Nu när ert gynocidklot börjar rulla ordentligt kommer bedrägerierna att tillta för att undgå ansvar. Det kommer i sin tur att ge klotet mer moment. Som en trestegsraket kommer det att ge oss som går fria större friheter och väldigt mycket mer värden.
Som MGTOW vilken fokuserar på det som är mitt, slipper jag personalansvar mm. i yrkeslivet. Jag är där det verkligen händer, utvecklas och går frammåt. Utvecklingen/stimulansen jag får där, går i harmoni med min sidoutveckling(egentligen huvudutveckling(sett till livet som helhet)).
Runt mig vid en av mina fastigheter finns det bara drivna, ensamma män, med undantag för en djupt kristet driven familj. Det är som en organiskt framvuxen gated community.

Dina sk. karriärkvinnor som havererar sina liv och tar sig ur genpoolen får gråta hur mycket de vill.
De har gjort sina val, precis som jag. Jag gråter inte över t.ex. en förlorad årsinkomst eller ett projekthaveri, jag tar lärdom och alltid är jag tacksam över just den lärdommen. Längre fram blir samma misstag mycket dyrare.
Citera
2024-01-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Det kan de inte rå för säger du?

Men då ska de ta mig faan inte ha någon rösträtt heller, om de bara följer pk woke flocken.

Man borde dra in rösträtten från en hel del skulle jag vilja säga. Majoriteten av kvinnorna, i synnerhet de yngre. Och en del "män", alla tillhörande den yngre skaran som försöker imponera på nämnda kvinnor.
Kvinnor brukar nyktra till när de fått barn, när de fått sitt uppvaknande "Va? Ska mitt barn ska växa upp i det här?"
Citera
2024-01-02, 23:03
Avslutad
Eh.... Nej?

Finns en tråd här hur kvinnorna röstar mer och mer vänster.
Citera
2024-01-02, 23:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Ja det här är ett typexempel på feminismens konsekvenser. Kvinnor ska kvoteras in på olika utbildningar och karriärer till varje pris och fokusera på det ända tills de fyller 40.
Sen inser de att de åstadkommit 0 av egentligt värde och vill ha barn men är för gamla för det.

Alla dessa kvinnor som vänder ut och in på sig själva för att göra karriär och får extremt gratisskjuts via all kvotering, inser de inte att de inte värderas utefter dessa låtsasprestationer? Det är liksom inte attraktivt med t.ex. kvinliga chefer.

Förhoppningsvis kommer kvinnor som satsar på karriär allt oftare bli barnlösa, så att deras gener sorteras ut av evolutionen.
Citera
2024-01-02, 23:38
Medlem
[quote=Strix m/94|86887221]
Citat:
Det som sker i rask takt nu är inte en förändring av svensk kultur, utan en ersättning av svensk kultur. Svenska språket minskar snabbt som dominerande språk i landet, både genom engelskans påverkan och genom de osvenska enklaver som blir allt fler och allt talrikare. Inom en generation är svenska som både talat och skrivet språk hotat. Givetvis gäller detta andra kulturella uttryck jämväl, t ex mat, högtider, seder, umgängesformer, tillit med mera.

Tusentals fler människor har lärt sig svenska Uven, än som skulle ha sett om vi inte haft invandring, så knappast så att svenska skulle minska. "inom en generation" skriver du, skulle alltså svenskan vara hotad? är du helt? Svenska må vara en litet språk i världen, men! det har alltså varit betydligt mindre än vad det är idag utan att för den skull försvunnit. Du uppvisar bara sanslös förvirring.

Citat:
Det krävs ganska få män för reproduktion, men många kvinnor. Det finns ingen jämlikhet alls härvid. Vad gäller omhändertagandet av barnen, är det helt beroende av samhällsorganisation och sociala förutsättningar. Sedan är det förstås bäst för barnen om föräldrarna lever parvis, man och kvinna, men det är inte nödvändigt.

Det krävs rätt många människor för mänsklig reproduktion, återigen för tredje gången, mänskliga reproduktion är inte enkom att en kvinna klämmer ur sig ett spädbarn och så är allt klappat och färdigt.

Citat:
Fadern behöver bevisligen inte vara särskilt engagerad och inte särskilt länge...

Det handlar inte om tvång, utan om realiteter, och dessa är inte identiska för män och kvinnor, vilket är precis vad diskussionen i denna tråd handlar om.

DU vill återinföra tvång...så nog fan handlar det om tvång för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in