2024-01-01, 23:23
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Det är inte du som är problemet. Det är samhället som är fuckat idag. 30% av männen mellan 18-30 år är ensamma idag. Vi, i Sverige, har flest ensamhushåll i hela västvärlden.

Detta, tack vare feminismen. Kvinnor anser att ingen man förtjänar dem och i det moderna samhället är det "fult" med att ha en man. Nätdejting fungerar inte, rent generellt. Därför ALLA säger det är sämst. Vilket det är. Alla appar bygger på att män ska betala, vara kvar där och hålla intäkterna vid liv. Som man har du 5x så stor chans att träffa en tjej om man började snacka med någon random ute på stan eller varsomhelst.

Helt rätt.
Skillnden här med TS är att när han går ensam med ångest så går dom presumtiva "kvinnorna" runt i ett maktrus över att förneka TS m.fl samliv, relation etc. dvs dom trippar på TS ångest. Feminism och Kommumism är enkrlt uttryckt satanism
Citera
2024-01-01, 23:25
  #14
Medlem
IgelBollens avatar
Du har lyckats komma längre än mig, men det viktigaste är att du även har andra mål i livet som t ex bli finansiellt stark, lära dig en konstform, upptäcka världen osv. Är själv rätt så introvert, men har det senaste året umgåtts med lite vänner och träffat nytt folk som kanske kan leda till något.

Nätdejting kan du nog skippa tills du är stabil och känner dig redo, skulle nog säg att nätdejtingen kan få en att känna sig mer deprimerad då det är svårt när man är oerfaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Samhället är helt uppfuckat eftersom hälften av inläggen i såna här trådar tenderar att handla om styrketräning. Folk kanske skulle sluta gå på gym.

Nej, han skall inte sluta att träna. Det är bra för välmåendet.
Citera
2024-01-01, 23:34
  #15
Medlem
Till TS, du hänger upp dig för mycket på att en kvinna ska rädda dig. Vi är inte så jävla speciella. Du behöver få hjälp med ditt mående först. Sen kommer du säkerligen se på saker på ett helt annat sätt.

Om inget, kommer du utstråla något helt annat. Bara det kommer nog göra en hel del för dig. Fortsätt träna, de är bra för det mentala. Var inte så hård emot dig själv. Men snälla, sök hjälp. Det är inte värt det. Att gå runt så där. Damen kommer, de är jag säker på men ta hand om dig själv först!
Citera
2024-01-01, 23:54
  #16
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-01-01, 23:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Nej, han skall inte sluta att träna. Det är bra för välmåendet.

Hans ja. Säkert jättetrevligt att stå och flexa musklerna framför spegeln. Men nu ska väl en tjej må bra av att vara med honom.

De som startar de här trådarna pratar ofta om dålig självkänsla men jag tycker de verkar ha en jävla massa känsla för sig själva. Sina välbetalda jobb, fina bostadsrätter och välunderhållna kroppar. De saknar bara en tjej. Men funderar de på vad en tjej vill ha ut av ett förhållande? Stannar det vid vadmuskler och ammorteringsförmåga? Ibland kan man tro att det tar stopp där.
Citera
2024-01-02, 00:29
  #18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Som det framgår i trådens rubrik så har jag under hela mitt vuxna liv haft svårt att få tjejer intresserade av mig, vilket börjat tära på mitt psyke rätt ordentligt. För att vara tydlig har jag alltid varit ointresserad av snabba/tillfälliga kontakter utan det har varit en flickvän som stått högst på önskelistan.

Trots det har jag under hela mitt liv endast haft ett (1) seriöst förhållande. Däremot var tjejen betydligt äldre än mig och med barn sedan tidigare. Därför är jag osäker på om det överhuvudtaget gills. Bortsett från det kan jag inte minnas att jag någonsin ens hållit en tjej i handen. Definitivt ingen jämnårig tjej i varje fall.

En släktmiddag dagarna innan julafton blev droppen. När det slog mig att så gått som samtliga kusiner inklusive mina syskon var där med sina partners så fick jag nog. Jag fick en stark obehagskänsla i bröstet och kände hur det pulserade i hela kroppen. Jag ursäktade mig och åkte raka vägen hem i syfte att ta mitt liv. Jag hade bestämt mig.

Lyckligtvis träffade jag på en granne i trapphuset som anade oråd och ringde polisen. Polisen körde mig raka vägen till psykiatriska akutmottagningen och där blev jag kvar i en vecka.

Jag "släpptes" ut några dagar innan nyårsafton och till en början kändes det som att jag var på rätt spår. Men nu börjar dom destruktiva tankarna krypa sig allt närmare.

Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag bära mig åt för att få tjejer att bli attraherade av mig? Jag orkar ärligt talat inte ha det så här. Eller rättare sagt: jag kan inte ha det så här.

Kort bakgrundsinformation om mig: Jag är nästan 30 år gammal, styrketränar 4 dagar i veckan, äger en bostadsrätt i en någorlunda fin del av Stockholm, kandidatexamen på universitetsnivå, fast jobb, 183 cm lång och ett tämligen alldagligt ansikte. Mer introvert än extrovert. Usel självkänsla.

Det jag kan lägga till är att jag har nätdejtat från och till sedan år 2019 (med undantag från när jag var i ett så kallat "förhållande" 2021-2022).

Visst har jag lyckats få till matchningar och några enstaka dejter men det är sällan jag känner mig tillräckligt intresserad av tjejerna jag matchar med. Lyckas jag mot all förmodan matcha med en tjej som jag finner någorlunda intressant så svarar hon sällan. Svarar hon så dör konversationen ändå efter något enstaka meddelande.

Jag behöver all hjälp jag kan få - snälla hjälp mig.

Du har ett fast arbete säger du. Tror du att du skulle få tjänstledigt några månader?
I så fall föreslår jag att du sätter upp ett mål att spara ihop pengar (om du inte redan har sparat) för att resa ut i världen med ryggsäck. Bo på hostels i de länder du väljer, där kommer du att träffa massor av nya roliga människor, både kvinnor och män där flertalet reser ensamma.
Det finns inget bättre sätt att lära känna människor, tro mig. Mängder av människor världen över reser ensamma.

Reser man i grupp/familj och bor på all inclusive så blir det motsatsen. Man hänger enbart med varandra tills man åker hem men på ensamresor i världen så öppnas helt nya dörrar för möten med människor. Det kommer göra dig gott!! Inte för att det garanterar en framtida partner men man vet aldrig och du kommer ha the time of your life oavsett.

Med billiga flygbiljetter och boende på hostels så klarar du lätt tre månader på 60.000.
Lägenheten hur du ut i andra hand och övriga räkningar betalar du med mobilen.

Länder att resa runt i är Malaysia, Thailand, Filippinerna, Sri Lanka.
Alternativ är åt andra hållet så som Mexiko, Belize, Costa Rica
Citera
2024-01-02, 00:46
  #19
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Vad är det för konstig fråga? Oattraktiv? På vilket sätt menar du då egentligen?

Om du hade tagit dig tid att läsa tråden så hade du sett att trådstartaren bl.a. tar upp att han styrketränar fyra gånger i veckan, ligger över den svenska medellängden för män och att han har ett vanligt/alldagligt ansikte.

Det låter knappast som en oattraktiv person, snarare tvärt om i min värld.

Bara för att han tränar och är lång så innebär det inte att han är attraktiv men det är sannerligen något som hjälper.
Citera
2024-01-02, 01:24
  #20
Medlem
Inse att det inte är du som är problemet.

Problemet är det sinnessjuka landet Sverige där 30% (!!!!) av unga män är sexlösa, EN TREDJEDEL FATTAR NI?

Det finns MÄNGDER av män som dig där ute, men de flesta håller käften då det är stor skam i att inte kunna få en partner.


Är du svensk, "lång" med en kandidat och antagligen ett dugligt jobb är du extremt, EXTREMT EXTREMT HETT BYTE i Asien, jag pratar alltså om top 2% av alla män, hör du det?

Du kan välja och vraka som en jävla kung i asien.

Vill du ha en petit 18åring för natten att knulla skiten ur? ASLÄTT.

Vill du bilda familj med en universitetsutbildad kristen 26åring med BRA VÄRDERINGAR som är oskuld? LÄTT SOM EN PLÄTT, FÖRSTÅR DU?

SNYGGA, FEMININA, UNDERBARA kvinnor, som gör ALLT för att få sig en vit man med ett jobb.

Förstår du det?

SKIT I SVERIGE
SKIT I SVERIGE

SVERIGE ÄR KÖRT

Även om du får en kvinna här så kommer förhållandet inom 2 år vara SKIT.

Förstår du det?

Dra utomlands, det gjorde jag och det var det BÄSTA jag någonsin gjort.
Citera
2024-01-02, 02:15
  #21
Medlem
halvtomts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Helt rätt.
Skillnden här med TS är att när han går ensam med ångest så går dom presumtiva "kvinnorna" runt i ett maktrus över att förneka TS m.fl samliv, relation etc. dvs dom trippar på TS ångest. Feminism och Kommumism är enkrlt uttryckt satanism

Coola ner dig lite va. I verkligheten går 14% av kvinnorna runt på SSRI-piller för att de inte står ut med sin tillvaro annars.
__________________
Senast redigerad av halvtomt 2024-01-02 kl. 02:22.
Citera
2024-01-02, 02:25
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Som det framgår i trådens rubrik så har jag under hela mitt vuxna liv haft svårt att få tjejer intresserade av mig, vilket börjat tära på mitt psyke rätt ordentligt. För att vara tydlig har jag alltid varit ointresserad av snabba/tillfälliga kontakter utan det har varit en flickvän som stått högst på önskelistan.

Trots det har jag under hela mitt liv endast haft ett (1) seriöst förhållande. Däremot var tjejen betydligt äldre än mig och med barn sedan tidigare. Därför är jag osäker på om det överhuvudtaget gills. Bortsett från det kan jag inte minnas att jag någonsin ens hållit en tjej i handen. Definitivt ingen jämnårig tjej i varje fall.

En släktmiddag dagarna innan julafton blev droppen. När det slog mig att så gått som samtliga kusiner inklusive mina syskon var där med sina partners så fick jag nog. Jag fick en stark obehagskänsla i bröstet och kände hur det pulserade i hela kroppen. Jag ursäktade mig och åkte raka vägen hem i syfte att ta mitt liv. Jag hade bestämt mig.

Lyckligtvis träffade jag på en granne i trapphuset som anade oråd och ringde polisen. Polisen körde mig raka vägen till psykiatriska akutmottagningen och där blev jag kvar i en vecka.

Jag "släpptes" ut några dagar innan nyårsafton och till en början kändes det som att jag var på rätt spår. Men nu börjar dom destruktiva tankarna krypa sig allt närmare.

Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag bära mig åt för att få tjejer att bli attraherade av mig? Jag orkar ärligt talat inte ha det så här. Eller rättare sagt: jag kan inte ha det så här.

Kort bakgrundsinformation om mig: Jag är nästan 30 år gammal, styrketränar 4 dagar i veckan, äger en bostadsrätt i en någorlunda fin del av Stockholm, kandidatexamen på universitetsnivå, fast jobb, 183 cm lång och ett tämligen alldagligt ansikte. Mer introvert än extrovert. Usel självkänsla.

Det jag kan lägga till är att jag har nätdejtat från och till sedan år 2019 (med undantag från när jag var i ett så kallat "förhållande" 2021-2022).

Visst har jag lyckats få till matchningar och några enstaka dejter men det är sällan jag känner mig tillräckligt intresserad av tjejerna jag matchar med. Lyckas jag mot all förmodan matcha med en tjej som jag finner någorlunda intressant så svarar hon sällan. Svarar hon så dör konversationen ändå efter något enstaka meddelande.

Jag behöver all hjälp jag kan få - snälla hjälp mig.

Börja med åk till Danmark och köp lite sex av nån med bra recensioner

Att ha lite färsk sexuell erfarenhet i bagaget gör sitt på flera plan
Citera
2024-01-02, 02:30
  #23
Medlem
Har själv haft exakt samma problem.
Har alltid velat ha en tjej sen jag va 15, upplevde lite exakt som du överallt, dvs att alla andra hade tjej. Och släktträffar blev ett helvete då det va så otroligt smärtsamt att se att mina yngre släktingar va tillsammans med tjejer så jag slutade tillslut att träffa dom. Jag trodde seriöst att jag var oattraktiv, sen har jag Asberger med vilket jag trodde gjorde att tjejer inte vill ha mig.
Det hela gjorde att jag begick det största misstaget jag någonsin gjort, då jag ville ha en tjej snabbt så blev jag ihop med en tjej som jag inte kände nån attraktion alls till, vilket resulterade i 1.5 år av helvete innan jag blev av med henne.
Sen nu har jag tagit det betydligt lugnare och nu helt plötsligt har man blivit betydligt mer attraktiv. Har träffat betydligt fler tjejer än jag nånsin gjort förut och har nu träffat en tjej jag verkligen är attraherad av.
Så vad jag menar med detta är att om man tänker mycket på att man vill ha en tjej så orsakar det nån slags desperation som tjejer märker och skräms bort av. Sen är förstås självkänslan otroligt viktig. Räcker med att bara tänka att man duger fint som man är
Citera
2024-01-02, 02:36
  #24
Medlem
PappaTribes avatar
Ännu en tråd där TS kommer ignorera tipsen och fortsätta tycka synd om sig själv men mot all förmodan:

1. Sluta med porr, runka 1 gång i månaden Max.
2. Börja med kampsport.
3. Sök dig till öst
4. Undersök vem du är och vem du vill vara.
5. Sluta dalta för i helvete.
6. Gå inte till någon läkare för ditt välmående, de kommer skriva ut rävgiftet SSRI.
7. Jag kan lista huuur många saker som helst som är mer givande och roligare än kvinnor.
8. Kasta sociala medier, Youtube endast men inget jävla skvaller eller andrew tate, utan titta på något givande, naturprogram osv.
9. Istället för att sticka hem för du tycker det är jobbigt med andra som har partners så äg tiden med dem istället.
10. Eat, sleep, repeat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in