2024-01-02, 08:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Chrippas liv har på kort tid raserats efter att han började tjafsa med Flashback, i synnerhet efter att han började outa medlemmar i den här tråden. Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Skämt åsido. I nuläget är det för tidigt att dra några konkreta slutsatser, men det skulle inte förvåna mig alls om det är Linnea som är boven i dramat. Baserat på det man hört samt hennes agerande under hela det här spektaklet, känns det inte helt osannolikt att hon utsatt Chrippa för psykisk terror.
Om det här rör sig om en borderlinebrud kan jag förstå om Chrippa tappade fattningen till slut. Dessa odjur borde avlivas för sitt eget och sina medmänniskors bästa.
Vad som har hänt och inte har hänt får framtiden utvisa. Jag personligen tror inte att Chrippa skulle hoppa på sin flickvän och misshandla henne för minsta lilla.
Informationen att Linnea utsatt Chrippa för psykisk terror kommer ifrån Chrippas familj och hans ex som älskar honom. Dem är inte direkt opartiska i det här, dem vill såklart tro på det Chrippa säger och försöka göra vad dem kan för att skydda honom så han inte blir dömd.
Och då försöker dem utmåla tjejen som psyksjuk så att alla ska tro att hon ljugit och är galen.

Tro för fan inte på vad folk med en egen agenda påstår.
Citera
2024-01-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Tror ingen vill sitta häktad faktiskt oavsett om du är skyldig eller ej. Finns en anledning varför du får ersättning för häktningstiden bland annat för lidande om du blir oskyldigt dömd.

"Om skulder finns och personen är i besittning av värdefullt gods, till exempel kontanter, fordon, smycken eller klockor, kan polisen ringa till Kronofogden, som per telefon fattar beslut om utmätning. Därefter kan polisen på plats omhänderta godset."
https://kronofogden.se/om-kronofogden/nyheter-och-press/pressmeddelanden/2023-08-17-ny-lag-gav-70-miljoner-i-utmatta-tillgangar
Hoppas kronan o polisen samarbetar o plockar lite prylar. Datorn är ju värd en del.
Citera
2024-01-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ett par hårda knytnäves slag i Linneas fejs kan nog orsaka både bruten näsa och skadade tänder, det borde ju bli grov misshandel.
Mtp hur liten hon är och hur stor han är så behöver han inte slå många ggr för att skada henne allvarligt.

Har svårt att tro att åklagaren yrkar på grov misshandel pga dessa skador du beskriver. Nu spekulerar vi ju bara och det kan lika gärna röra sig om ett par hårda lavetter för att räknas som brott.

Finns som sagt andra rubriceringar såsom grov kvinnofridskränkning än bara själva misshandeln. Så att han blir häktad under tiden utredningen pågår ser jag som rimlig då man är orolig för vittnespåverkan eller undanröjande av bevisning.

Men med det sagt så betyder det inte att Chrippa är skyldig och utredningen kan lika gärna fria honom från misstankar.

Han är inte häktad pga en viss brottsrubricering utan pga utredningstekniska skäl för man vill utreda huruvida eventuella brott har begåtts.
Citera
2024-01-02, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Betyder fortfarande inte att det pågick under hela relationen.

Ska man vara realist så betyder det inte heller att det behöver vara så som hon säger!

Hur många trodde inte på Amber innan rättegången?

Men om det nu stämmer så är det såklart inte ett OK beteende.

Hon har ju rätt till sin upplevelse och den har hon uppgett i förhör. Spelar inte heller någon roll om det varit under 7 års tid eller skedde en gång, det är lika illa.
Om jag inte minns fel så är det andra i närheten som även uttalat sig i fupen om att allt inte var helt ok i den relationen. Kan kolla upp sen vid tillfälle.
Citera
2024-01-02, 08:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Troligtvis kopplades soc in som körde flickan till Julia sen.
Dem påstår att polisen körde Lilla C till Julia.
Det viktiga är dock att lilla C är trygg.
Och om det var en misshandel hoppas jag inte lilla C var i närheten och såg det.
Citera
2024-01-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ja, jag tror absolut inte Chrippa regelbundet spöar på tjejer.
Utan något hände som fick han att tappa det, och kanske slog ett par slag och dem träffade illa, eller liknande.
Tror inte heller de, men har en rätt hetsig person, hon kanske hotade med att han skulle förlora vårdnaden av chloe då tror jag han ser svart. Blir en intressant fup, de har nog byggts upp i veckor/dagar och han tillslut inte kunde behärska sig. Julia gottar sig rejält nu.
Citera
2024-01-02, 08:41
Medlem
Citat:
Informationen att Linnea utsatt Chrippa för psykisk terror kommer ifrån Chrippas familj och hans ex som älskar honom. Dem är inte direkt opartiska i det här, dem vill såklart tro på det Chrippa säger och försöka göra vad dem kan för att skydda honom så han inte blir dömd.
Och då försöker dem utmåla tjejen som psyksjuk så att alla ska tro att hon ljugit och är galen.

Håller med dig att det finns alltid två sidor och vi bör ta allt med en stor nypa salt just nu. Men samtidigt så bör man få spekulera i denna tråd. Men viktigt att man då lägger fram det som spekulationer och inte sanningar.
Citera
2024-01-02, 08:43
Medlem
Citat:
Dem påstår att polisen körde Lilla C till Julia.
Det viktiga är dock att lilla C är trygg.
Och om det var en misshandel hoppas jag inte lilla C var i närheten och såg det.
Då blir de väl soc/barnfridsbrott. Tänk om chloe golar ner farsan o säger att chrippa slog linnea framför henne och förmodligen skrik från både chrippa o linnea, ser mörkt ut om så skulle va fallet.
Citera
2024-01-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hoppas kronan o polisen samarbetar o plockar lite prylar. Datorn är ju värd en del.

Du menar hans laptop han köpte för 6-7000 kr? Tror helt ärligt att han inte har så jävla mycket av värde om jag ska vara ärlig.

Pengarna har han bränt på resor och konsumtionsvaror utan värde. Kläder kanske, oklart om det är något man mäter ut dock?
Klockorna har folk spekulerat i om dessa är fake eller inte. Är dom riktiga så finns där ett viss värde.
Citera
2024-01-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hon har ju rätt till sin upplevelse och den har hon uppgett i förhör. Spelar inte heller någon roll om det varit under 7 års tid eller skedde en gång, det är lika illa.
Om jag inte minns fel så är det andra i närheten som även uttalat sig i fupen om att allt inte var helt ok i den relationen. Kan kolla upp sen vid tillfälle.

Har inte sagt något annat heller. Men betyder fortfarande inte att det stämmer! Hur man upplever saker är väldigt subjektivt och det är svårt att veta hur det egentligen ligger till.

Sedan får man själv välja att tro på personens upplevelse eller inte.

Personligen så vet jag inte vad jag ska tro!
Citera
2024-01-02, 08:48
Medlem
kanblikuls avatar
Chrippa lät rätt förvirrad när han berätta om hackningen den 21 december när videos tog bort och hans ig togs bort. Youtube har en liten säkerhet att en ny "ägare" dvs nytt mobilnummer INTE kan ta bort kanaler så kunde troligen inte Linnea radera den. Chrippa va förvirrad och Chrippa gav Linnea förtroendet att "äga" kontot då han inte visste vem som tog bort allt. 7-8 dagar senare(youtubes nyägar-gräns) tar Linnea bort kontot och när Chrippa fick hånleendet mot sig kunde han inte kontrollera sig i en hundradel. Alla har en gräns men skulle bli förvånad om Chrippa gjorde mer än ett slag, hans gräns passerades.
Citera
2024-01-02, 08:52
Medlem
Citat:

Du är inte ett dugg opartisk själv som har spenderat hela natten med att försvara Linnea och häva ur dig en massa skit. Jag har följt denna följetong under en längre tid och tror inte att dessa påståenden om Linnea är tagna ur luften precis. Hon är inte den ängel som du försöker måla upp henne som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in