2024-01-02, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Chrippa lät rätt förvirrad när han berätta om hackningen den 21 december när videos tog bort och hans ig togs bort. Youtube har en liten säkerhet att en ny "ägare" dvs nytt mobilnummer INTE kan ta bort kanaler så kunde troligen inte Linnea radera den. Chrippa va förvirrad och Chrippa gav Linnea förtroendet att "äga" kontot då han inte visste vem som tog bort allt. 7-8 dagar senare(youtubes nyägar-gräns) tar Linnea bort kontot och när Chrippa fick hånleendet mot sig kunde han inte kontrollera sig i en hundradel. Alla har en gräns men skulle bli förvånad om Chrippa gjorde mer än ett slag, hans gräns passerades.

Aa, du är fan inne på ett intressant spår här. Skulle mycket väl kunna vara så som du beskriver det.

Vem vet, Linnea kanske gaslighta Chrippa att tro något annat! Han är ju ganska oteknisk som jag har förstått det och då förlitat sig på sin tjej.
Citera
2024-01-02, 08:58
Medlem
Bocconis avatar
Oavsett utfall så kommer minst ett människoliv vara i spillror när den här soppan är över...

Skulle utredningen visa att Chrippa faktiskt har använt våld mot Linnea så blir det oerhört svårt för honom att resa sig, ett liv som ''influencer'' kan han nog glömma. Skulle det dock visa sig att det är Linnea som har hittat på detta så blir det svårt för henne, hon kommer bli offentligt bli stämplad som en psykiskt instabil människa som kan ta till ett och annat medel när den faktiska verkligheten inte överensstämmer med hennes egna.
Senast redigerad av Bocconi 2024-01-02 kl. 09:03.
Citera
2024-01-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Chrippa gjorde en tabbe att gå i hennes fälla, fattar att han blev förbannad och tappade de men att röra en brud där går gränsen, chrippa grina ju när han såg Jocke. För mig låter de som att han är skyldig. Omhäktas han igen sen så ser de illa ut. Blir spännande å se va hon gör med hans saker, chrippas lur är ju plockad garanterat kanske(?) Även datorn.
Så går de när man berättar sina lösenord, oftast brukar man ha samma lösen på allt.

Chrippa kan lika gärna ha börjat gråta av lättnad när han såg Jocke för att fasaden äntligen var riven. Det tär på krafterna att hålla upp en falsk och lycklig fasad när man blir utsatt för psykisk misshandel varje dag. I Chrippas värld råkar bara betahannar och mesproppar ut för borderlinebrudar, inte alfahannar som honom. Därför har det varit ännu viktigare att hålla det hemligt för världen.

Ni som försvarar Linnea har givetvis rätt rent juridiskt men det är uppenbart att ni aldrig råkat ut för en borderlinekvinna. De är inte som vanliga jobbiga tjejer. De förstör ditt hem, snackar skit om dig för dina anhöriga, skickar nakenbilder på dig till dina vänner, kontaktar din chef, lägger ut offentliga inlägg på Facebook om hur kass och ond du är, polisanmäler dig för hittepå osv. För att inte tala om den psykiska misshandeln face to face.

"Lämna då?" tänker ni säkert. Ja, då ser ni hur det går. Givetvis är det korrekt att lämna men det krävs en oerhörd styrka att lämna en kvinna med vetskapen att de närmsta månaderna kommer att bli ett totalt helvete och kaos men vänner som lämnar en, familj som går från respekt till att tycka synd om en, öppna samtal med chefen om sitt privatliv, ev. domstolsprocess, ekonomiskt haveri osv. Detta kan vara extra svårt om man blivit psykiskt nedbruten under lång tid.

Jacke år 2018 är ett skolexempel på hur ett sådant förhållande förändrar en. Man börjar missbruka alkohol eller narkotika, man drar sig undan, man blir nedstämd och nedbruten, man går ned i vikt osv.

Jag försvarar inte kvinnoboxning men när det gäller borderlinekvinnor är jag helt likgiltig. Jag tappar ingen respekt för Chrippa även om anklagelserna är sanna. Tyvärr gäller det att inte gå i fällan och ge sig in i fysisk konfrontation då det ger henne ännu mer lycka att du behöver betala henne skadestånd och i värsta fall sitta i fängelse.
Senast redigerad av Refugen 2024-01-02 kl. 09:07.
Citera
2024-01-02, 09:04
Medlem
Privattaxins avatar
Chrippa har alltså pratat illa om invandrare för att dom är våldsamma... Sedan går han själv vidare och misshandlar Linnea och grovt kränker Julia och deras gemensamma dotter... Det han är åtalad för är ganska sjukt
Citera
2024-01-02, 09:06
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Julia berättade också i sin live igår om Linneas extrema svartsjuka.

Hon gör nog klokt i att lugna ner sig med sina lives och uttalanden för ett tag.
Citera
2024-01-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Du menar hans laptop han köpte för 6-7000 kr? Tror helt ärligt att han inte har så jävla mycket av värde om jag ska vara ärlig.

Pengarna har han bränt på resor och konsumtionsvaror utan värde. Kläder kanske, oklart om det är något man mäter ut dock?
Klockorna har folk spekulerat i om dessa är fake eller inte. Är dom riktiga så finns där ett viss värde.
Syftar på datorn från shark gaming kostar väl uppemot 50 lök(?)
Citera
2024-01-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hon gör nog klokt i att lugna ner sig med sina lives och uttalanden för ett tag.
Håller med, fattar att hon e glad men julia är som chrippa svårt å hålla käft kan straffa sig
Citera
2024-01-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad rättade du mig i?
jag har ju hela tiden sagt att han blev häktad för misshandel.

En annan person skrev att han var häktad pga Kollusionsfara
Och då svarade jag den personen med
"Först sa Cluee misshandel, sedan sa han Kollusionsfara.
Vi får veta senare idag vad han verkligen är häktad för."

Det jag menar är att jag tror han är häktad för misshandel, den andra person tror Kollusionsfara.
Och idag kommer vi få veta vilket det är.

Kollusionsfara är ju ett skäl och lagstöd för att kunna bli häktad. Det är för man inte ska kunna påverka utredningen.

Brottet kan vara misshandel som han blev häktad för och skälet för häktning var Kollusionsfara
Citera
2024-01-02, 09:16
Avslutad
Jacke la upp i sin instastory om att flera ex till Linnea hört av sig, sen Cluee gick ut med händelsen på insta och berättat att dom blivit utsatta för att Linnea hittat på samma saker om dom.
Citera
2024-01-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Syftar på datorn från shark gaming kostar väl uppemot 50 lök(?)

Hur många år sen var det? Datorer faller väldigt fort i värde! Men visst den kan väl säkert täcka räntan iaf för ett litet tag.
Citera
2024-01-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Har svårt att tro att åklagaren yrkar på grov misshandel pga dessa skador du beskriver. Nu spekulerar vi ju bara och det kan lika gärna röra sig om ett par hårda lavetter för att räknas som brott.

Finns som sagt andra rubriceringar såsom grov kvinnofridskränkning än bara själva misshandeln. Så att han blir häktad under tiden utredningen pågår ser jag som rimlig då man är orolig för vittnespåverkan eller undanröjande av bevisning.

Men med det sagt så betyder det inte att Chrippa är skyldig och utredningen kan lika gärna fria honom från misstankar.

Han är inte häktad pga en viss brottsrubricering utan pga utredningstekniska skäl för man vill utreda huruvida eventuella brott har begåtts.

Man kan inte bli häktad utan en brottsrubricering. Man blir häktad fler ett brott sen kan du ha lagstöd för häktning

Häktning är ett frihetsberövande som beslutas av domstolen på begäran av åklagaren. Den som på sannolika skäl är misstänkt för ett brott som kan ge fängelse i minst ett år får häktas, om det finns risk att personen avviker, undanröjer bevis eller fortsätter sin brottsliga verksamhet.
Citera
2024-01-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jacke la upp i sin instastory om att flera ex till Linnea hört av sig, sen Cluee gick ut med händelsen på insta och berättat att dom blivit utsatta för att Linnea hittat på samma saker om dom.

Där ser man, intressant om det stämmer! Polisen lär väl kunna ta förhör med dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in