Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
Chrippa gjorde en tabbe att gå i hennes fälla, fattar att han blev förbannad och tappade de men att röra en brud där går gränsen, chrippa grina ju när han såg Jocke. För mig låter de som att han är skyldig. Omhäktas han igen sen så ser de illa ut. Blir spännande å se va hon gör med hans saker, chrippas lur är ju plockad garanterat kanske(?) Även datorn.
Så går de när man berättar sina lösenord, oftast brukar man ha samma lösen på allt.
Chrippa kan lika gärna ha börjat gråta av lättnad när han såg Jocke för att fasaden äntligen var riven. Det tär på krafterna att hålla upp en falsk och lycklig fasad när man blir utsatt för psykisk misshandel varje dag. I Chrippas värld råkar bara betahannar och mesproppar ut för borderlinebrudar, inte alfahannar som honom. Därför har det varit ännu viktigare att hålla det hemligt för världen.
Ni som försvarar Linnea har givetvis rätt rent juridiskt men det är uppenbart att ni aldrig råkat ut för en borderlinekvinna. De är inte som vanliga jobbiga tjejer. De förstör ditt hem, snackar skit om dig för dina anhöriga, skickar nakenbilder på dig till dina vänner, kontaktar din chef, lägger ut offentliga inlägg på Facebook om hur kass och ond du är, polisanmäler dig för hittepå osv. För att inte tala om den psykiska misshandeln face to face.
"Lämna då?" tänker ni säkert. Ja, då ser ni hur det går. Givetvis är det korrekt att lämna men det krävs en oerhörd styrka att lämna en kvinna med vetskapen att de närmsta månaderna kommer att bli ett totalt helvete och kaos men vänner som lämnar en, familj som går från respekt till att tycka synd om en, öppna samtal med chefen om sitt privatliv, ev. domstolsprocess, ekonomiskt haveri osv. Detta kan vara extra svårt om man blivit psykiskt nedbruten under lång tid.
Jacke år 2018 är ett skolexempel på hur ett sådant förhållande förändrar en. Man börjar missbruka alkohol eller narkotika, man drar sig undan, man blir nedstämd och nedbruten, man går ned i vikt osv.
Jag försvarar inte kvinnoboxning men när det gäller borderlinekvinnor är jag helt likgiltig. Jag tappar ingen respekt för Chrippa även om anklagelserna är sanna. Tyvärr gäller det att inte gå i fällan och ge sig in i fysisk konfrontation då det ger henne ännu mer lycka att du behöver betala henne skadestånd och i värsta fall sitta i fängelse.