2024-01-02, 08:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jepp
Det påstår även att barnet var på plats när det hände och att polisen fick köra flickan till sin mamma.

Troligtvis kopplades soc in som körde flickan till Julia sen.
Citera
2024-01-02, 08:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Okej vi gör det klart en första och sista gång:

Han är misstänkt för misshandel men häktad för Kollusionsfara.
Jo, du och jag var ju överens. Att vi väntar och idag kommer vi få veta mer.

Men denna idiot hoppade bara in och börjar svamla, utan att läsa vad diskussionen handlade om
Citera
2024-01-02, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Kan också vara ett tecken på förtvivlan och vanmakt över att befinna sig i en situation som han inte kan påverka. Behöver inte betyda att han slagit Linnea.

Intressant hur vi kan tolka saker olika. Men vilket fall så lär utredningen reda ut det hela åt oss!
Han kanske hade velat att de va USA där Jocke han betalt hans borgen 🤣🤣🤣
Skuldberget växer, är de inte så att snuten o kronan samarbetar? Kan de plocka hans prylar måntro?
Citera
2024-01-02, 08:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du o cluee verkar lika efterblivna, mikael(cluee) har dyslexi och skriver jävligt konstigt. Gör om gör rätt din jävla pajas. Du blev rättad av en annan medlem och av mig. Du har säkert ej ens varit häktad/anhållen.
Vad rättade du mig i?
jag har ju hela tiden sagt att han blev häktad för misshandel.

En annan person skrev att han var häktad pga Kollusionsfara
Och då svarade jag den personen med
"Först sa Cluee misshandel, sedan sa han Kollusionsfara.
Vi får veta senare idag vad han verkligen är häktad för."

Det jag menar är att jag tror han är häktad för misshandel, den andra person tror Kollusionsfara.
Och idag kommer vi få veta vilket det är.
Citera
2024-01-02, 08:26
Medlem
Citat:
För mig så betyder sju år tidigare just sju år tidigare. I annat fall så borde hon ha sagt I SJU ÅRS TID.

Jag har också blivit kränkt i mitt liv för 10 år sen. Betyder inte att jag har levt så i 10 år.

Hon säger själv i ett förhör att han exempelvis kränkt hennes utseende, så det är bara läsa fupen.
Citera
2024-01-02, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad rättade du mig i?
jag har ju hela tiden sagt att han blev häktad för misshandel.

En annan person skrev att han var häktad pga Kollusionsfara
Och då svarade jag den personen med
"Först sa Cluee misshandel, sedan sa han Kollusionsfara.
Vi får veta senare idag vad han verkligen är häktad för."

Det jag menar är att jag tror han är häktad för misshandel, den andra person tror Kollusionsfara.
Och idag kommer vi få veta vilket det är.
Misshandel av normalgraden, grov kvinnofridskränkning, olaga hot. De är va ja tror, ev grov misshandel. Men linnea har ljugit ihop detta skit för att få chrippa häktad... hon har ju kontroll över hans plattformar va de verkar, chrippa lär knappast få bo kvar i Stockholm, blir väl hos papsen alt hemma hos julia
Citera
2024-01-02, 08:28
Medlem
Citat:
Han kanske hade velat att de va USA där Jocke han betalt hans borgen 🤣🤣🤣
Skuldberget växer, är de inte så att snuten o kronan samarbetar? Kan de plocka hans prylar måntro?

Tror ingen vill sitta häktad faktiskt oavsett om du är skyldig eller ej. Finns en anledning varför du får ersättning för häktningstiden bland annat för lidande om du blir oskyldigt dömd.

"Om skulder finns och personen är i besittning av värdefullt gods, till exempel kontanter, fordon, smycken eller klockor, kan polisen ringa till Kronofogden, som per telefon fattar beslut om utmätning. Därefter kan polisen på plats omhänderta godset."
https://kronofogden.se/om-kronofogden/nyheter-och-press/pressmeddelanden/2023-08-17-ny-lag-gav-70-miljoner-i-utmatta-tillgangar
Citera
2024-01-02, 08:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Även om han är misstänkt för misshandel så kan själva häktningen bero på kollusionsfara då detta är ett skäl för häktning.
https://www.aklagare.se/ordlista/k/kollusionsfara/

Sedan snackas det om att Chrippa skulle vara misstänkt för grov misshandel. Detta har jag svårt att tro.

"Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen har tillfogat en svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet."
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vad-sager-lagen/

Sedan så kan rubriceringen ändras utefter utredningen framlöper. Några tänkbara brott som åklagaren kan yrka på är

Grov fridskränkning och grov kvinnofridskränkning
4 kap. 4 a § BrB
Olaga hot
4 kap 5 § BrB
Misshandel
3 kap 5 § BrB

Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

Vi lär få veta mer den 15e januari.
Ett par hårda knytnäves slag i Linneas fejs kan nog orsaka både bruten näsa och skadade tänder, det borde ju bli grov misshandel.
Mtp hur liten hon är och hur stor han är så behöver han inte slå många ggr för att skada henne allvarligt.
Citera
2024-01-02, 08:29
Medlem
Kommer gå på rättegången om de blir nån och om man får! Nån annan här som tänkt gå isf?
Chrippa tror jag inte kan hålla käft i en rättegång😅
Citera
2024-01-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hon säger själv i ett förhör att han exempelvis kränkt hennes utseende, så det är bara läsa fupen.

Betyder fortfarande inte att det pågick under hela relationen.

Ska man vara realist så betyder det inte heller att det behöver vara så som hon säger!

Hur många trodde inte på Amber innan rättegången?

Men om det nu stämmer så är det såklart inte ett OK beteende.
Citera
2024-01-02, 08:31
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Chrippa gjorde en tabbe att gå i hennes fälla, fattar att han blev förbannad och tappade de men att röra en brud där går gränsen, chrippa grina ju när han såg Jocke. För mig låter de som att han är skyldig. Omhäktas han igen sen så ser de illa ut. Blir spännande å se va hon gör med hans saker, chrippas lur är ju plockad garanterat kanske(?) Även datorn.
Så går de när man berättar sina lösenord, oftast brukar man ha samma lösen på allt.
Ja, jag tror absolut inte Chrippa regelbundet spöar på tjejer.
Utan något hände som fick han att tappa det, och kanske slog ett par slag och dem träffade illa, eller liknande.
Citera
2024-01-02, 08:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
För mig så betyder sju år tidigare just sju år tidigare. I annat fall så borde hon ha sagt I SJU ÅRS TID.

Jag har också blivit kränkt i mitt liv för 10 år sen. Betyder inte att jag har levt så i 10 år.
Jag skrev ju att jag inte hittad den exakta texten jag syftade till just nu, och ska leta upp den sen, men att detta tyder på saker hänt under tiden hon och chrippa var tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in