2024-01-02, 08:01
Medlem
Kvinnor som sätter detta i system med att anklaga män (Nicci Hernestig och Linnea) borde straffas hårt. Linnea ska ha gjort detta mot ett ex i Kristianstad innan med (rykten i kommentarerna på instagram).

Och Linneas mamma tog bort sin kommentar med. Verkade som hon vart ”trött” på detta.
Senast redigerad av dunderC 2024-01-02 kl. 08:05.
Citera
2024-01-02, 08:03
Medlem
Oavsett vad som hänt och vem som är skyldig till dramat, så är det ett barn som får uppleva all den här skiten hur de "vuxna" beter sig. Det är fruktansvärt tragiskt. Kanske dags att sluta dra in nya i hennes liv och fokusera på att vara den bästa föräldern och ge barnet de bästa förutsättningarna i livet och ge stabilitet.
Man blir rent av ledsen och förbannad hur mycket hon varit med om och har inte ens fyllt 4 bast än.
Citera
2024-01-02, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Kvinnor som sätter detta i system med att anklaga män (Nicci Hernestig och Linnea) borde straffas hårt. Linnea ska ha gjort detta mot ett ex i Kristianstad innan med.

Hur vet du det?
Citera
2024-01-02, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Snälla du, du hänger ju inte ens med i diskussionen. Hade du hängt med hade du sett att jag alltid säger att han sitter häktad för misshandel, jag har aldrig sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara. Det är vissa andra som tror det.

Cluee säger att Chrippa är häktad för misshandel.
Sen går Cluee ut och ändrar sig och säger att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.
https://imgur.com/a/asJvobo - bild där cluee påstår att Chrippa är häktad pga Kollusionsfara.
En flashback medlem undrar vad som händer, jag svarar att Chrippa sitter häktad för misshandel.
En annan medlem svarar då att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Jag har hela tiden sagt att han sitter häktad för misshandel. Jag skriver bara att andra har sagt dittan eller dattan. Tex att andra sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara.
Mitt svar i kommentaren du reagerade på, det var ett svar till en person som tror att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Du verkar vara rätt efterbliven och har svårt att hänga med i diskussionen.
Du o cluee verkar lika efterblivna, mikael(cluee) har dyslexi och skriver jävligt konstigt. Gör om gör rätt din jävla pajas. Du blev rättad av en annan medlem och av mig. Du har säkert ej ens varit häktad/anhållen.
Citera
2024-01-02, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Okej vi gör det klart en första och sista gång:

Han är misstänkt för misshandel men häktad för Kollusionsfara.
Rättelse på grund av låter bättre till den 14/15 januari
Citera
2024-01-02, 08:08
Medlem
Citat:
Snälla du, du hänger ju inte ens med i diskussionen. Hade du hängt med hade du sett att jag alltid säger att han sitter häktad för misshandel, jag har aldrig sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara. Det är vissa andra som tror det.

Cluee säger att Chrippa är häktad för misshandel.
Sen går Cluee ut och ändrar sig och säger att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.
https://imgur.com/a/asJvobo - bild där cluee påstår att Chrippa är häktad pga Kollusionsfara.
En flashback medlem undrar vad som händer, jag svarar att Chrippa sitter häktad för misshandel.
En annan medlem svarar då att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Jag har hela tiden sagt att han sitter häktad för misshandel. Jag skriver bara att andra har sagt dittan eller dattan. Tex att andra sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara.
Mitt svar i kommentaren du reagerade på, det var ett svar till en person som tror att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Du verkar vara rätt efterbliven och har svårt att hänga med i diskussionen.

Även om han är misstänkt för misshandel så kan själva häktningen bero på kollusionsfara då detta är ett skäl för häktning.
https://www.aklagare.se/ordlista/k/kollusionsfara/

Sedan snackas det om att Chrippa skulle vara misstänkt för grov misshandel. Detta har jag svårt att tro.

"Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen har tillfogat en svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet."
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vad-sager-lagen/

Sedan så kan rubriceringen ändras utefter utredningen framlöper. Några tänkbara brott som åklagaren kan yrka på är

Grov fridskränkning och grov kvinnofridskränkning
4 kap. 4 a § BrB
Olaga hot
4 kap 5 § BrB
Misshandel
3 kap 5 § BrB

Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

Vi lär få veta mer den 15e januari.
Citera
2024-01-02, 08:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Ursäkta, det är tidigt och jag läste fel. Men att det pågick i 7 års tid framkom inte i förhör med Julia. Det är mer spekulationer ifrån din sida alt så vill du smutskasta Chrippa så mycket som möjligt.

Sedan att Julia säger en sak betyder inte per automatik att det är sanningen om vi nu ska vara ärliga!

Men med det sagt så vill jag heller inte förminska Julias upplevelser och om det nu stämmer att det har hänt så hoppas jag hon kan söka hjälp.
Jag kan inte hitta den texten där det står just nu. Men hittade detta

"Har du nånsin blivit utsatt för någon kränkning?
Nej. Sju år tidigare. Inte nu.

Har du varit utsatt för våld?
Nej. (sedan maskat en bit, dem maskade chrippas namn, så frågan är om hon sa något om Chrippa här)

Mm. Jag talar om det här förhållandet nu.
Nej."
Där låter det ju som att hon svarade att någon i en tidigare förhållande utsatt henne för våld. (psykisk misshandel är våld)

Får kolla senare om jag kan hitta den texten jag menade

Tillägg: julia har ingen anledning att ljuga om sin relation med sitt när hon pratar med polisen om att hennes nya kille misshandlat henne
Senast redigerad av Dopy 2024-01-02 kl. 08:10.
Citera
2024-01-02, 08:10
Medlem
Chrippa gjorde en tabbe att gå i hennes fälla, fattar att han blev förbannad och tappade de men att röra en brud där går gränsen, chrippa grina ju när han såg Jocke. För mig låter de som att han är skyldig. Omhäktas han igen sen så ser de illa ut. Blir spännande å se va hon gör med hans saker, chrippas lur är ju plockad garanterat kanske(?) Även datorn.
Så går de när man berättar sina lösenord, oftast brukar man ha samma lösen på allt.
Citera
2024-01-02, 08:10
Medlem
Citat:
Jag kan inte hitta den texten där det står just nu. Men hittade detta

"Har du nånsin blivit utsatt för någon kränkning?
Nej. Sju år tidigare. Inte nu.

Har du varit utsatt för våld?
Nej. (sedan maskat en bit, dem maskade chrippas namn, så frågan är om hon sa något om Chrippa här)

Mm. Jag talar om det här förhållandet nu.
Nej."
Där låter det ju som att hon svarade att någon i en tidigare förhållande utsatt henne för våld. (psykisk misshandel är våld)

Får kolla senare om jag kan hitta den texten jag menade

För mig så betyder sju år tidigare just sju år tidigare. I annat fall så borde hon ha sagt I SJU ÅRS TID.

Jag har också blivit kränkt i mitt liv för 10 år sen. Betyder inte att jag har levt så i 10 år.
Senast redigerad av Knarkblomman 2024-01-02 kl. 08:14.
Citera
2024-01-02, 08:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Är inte en automatisk anmälan till soc gjord om våld förekommer i hemmet där barnet befinner sig?
Jepp
Det påstår även att barnet var på plats när det hände och att polisen fick köra flickan till sin mamma.
Citera
2024-01-02, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Chrippa gjorde en tabbe att gå i hennes fälla, fattar att han blev förbannad och tappade de men att röra en brud där går gränsen, chrippa grina ju när han såg Jocke. För mig låter de som att han är skyldig. Omhäktas han igen sen så ser de illa ut. Blir spännande å se va hon gör med hans saker, chrippas lur är ju plockad garanterat kanske(?) Även datorn.
Så går de när man berättar sina lösenord, oftast brukar man ha samma lösen på allt.

Kan också vara ett tecken på förtvivlan och vanmakt över att befinna sig i en situation som han inte kan påverka. Behöver inte betyda att han slagit Linnea.

Intressant hur vi kan tolka saker olika. Men vilket fall så lär utredningen reda ut det hela åt oss!
Citera
2024-01-02, 08:15
Medlem
Chrippas liv har på kort tid raserats efter att han började tjafsa med Flashback, i synnerhet efter att han började outa medlemmar i den här tråden. Det var droppen som fick bägaren att rinna över.

Skämt åsido. I nuläget är det för tidigt att dra några konkreta slutsatser, men det skulle inte förvåna mig alls om det är Linnea som är boven i dramat. Baserat på det man hört samt hennes agerande under hela det här spektaklet, känns det inte helt osannolikt att hon utsatt Chrippa för psykisk terror.
Om det här rör sig om en borderlinebrud kan jag förstå om Chrippa tappade fattningen till slut. Dessa odjur borde avlivas för sitt eget och sina medmänniskors bästa.
Vad som har hänt och inte har hänt får framtiden utvisa. Jag personligen tror inte att Chrippa skulle hoppa på sin flickvän och misshandla henne för minsta lilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in