2023-12-31, 19:01
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Har man kommit in i framtiden med kameraövervakning/inspelning på däck än eller är man även där fortfarande 20 år bak i tiden?

Har sett att man haft kamerateknik på några delar på däck men knappast så att man nog skulle påstå att det är vidare påkostat eller seriöst så.

Menar, nog har man tänkt ur den aspekten att man kan då ser åtminstone i efterhand vad som skett...

Allt är kameraövervakat på däck med inspelning

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ok sen sitter vi och mumsar i oss hummer, tänk vilket fint kretslopp ändå.

Må hon vila i vatten.

Nog en del som fått äta hummer med extra allt , även krabba...
Citera
2023-12-31, 19:07
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad händer med kropparna som aldrig hittas?

Efter ett tag så sjunker dom väl till botten. När gaserna har försvunnit ur kroppen.
Då är dom borta för alltid.
Citera
2023-12-31, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
En temperatur runt 0 överlever varje normal människa över 20 minuter åtminstone. Sen är simningen och hitta lugnet helt annat i en sådan situation, med eventuell berusning, mental påfrestning och panik det som gör att man kanske tar in vatten m.m

Vederbörande fryser inte ihjäl. Denne drunknar, men gör det pga kylan.
Citera
2023-12-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför skulle man sova i livbåten i december eller ens sitta där? Kallt, regn/snö och på havet blåser det jämt.

Man klarar sig nog inte många minuter i vattnet så här års. Vad kan det vara, +4 grader? Blåser det sen så går det ännu fortare. 15 minuter så är den starkaste över.

Fyllegrej antagligen, om personen är full är det nog färdigt på några minuter. Alkohol kyler ner kroppen
Citera
2023-12-31, 20:56
Medlem
Mord eller självmord! Vem är personen?
Citera
2023-12-31, 21:45
Medlem
Hjärndöda idioter som diskuterar huruvida man överlever i ett iskallt hav eller inte, man dör inom några minuter om ens det.
Citera
2023-12-31, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Men hur vet du allt detta??

Det finns forskning givetvis.
Många som drunknar i kallt vatten gör det pga panik när de landar i iskallt vatten. Man drar kallsupar man sväljer vatten och till slut drunknar man.

De flesta som dör gör det inte pga nedkylning utan för att de inte orkar hålla sig flytande.

Ingen som ramlar i från en färja har flytredskap på sig.

Slutligen måste du kontrollera dina muskler och kordinera dem i simrörelser, här faller många bort=dör

Slutligen om du ramlar i mitt på natten måste du förutom alla faktorer ovan veta vart i mörkret du ska simma utan att se ett skit.

Lägger man till alkohol i ekvationen förstår du säkert hur det slutar.
Citera
2023-12-31, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Känner dom som vinterbadar nu och dom är i vattnet flera minuter. 2-3 minuter.

Har de ramlat ner 20 meter från en färja innan de börjar sitt bad dvs sannolikt medvetslösa?
Är det kolsvart mitt i natten utan att de vet var de är?
Har de druckit?
Citera
2023-12-31, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Ni två sitter mest hemma om somrarna, åker sällan till platser för att bada va?
I min ungdom hoppade jag från klippor som var 20 meter höga med skor på för att dämpa impakten mot skinnet under fotsulorna. För ett par år sedan var jag vid Ricks Cafè i Montego bay, Jamaica. Där fanns en neger som kallades birdman vars dagliga sysselsättning var att klättra upp i ett träd och hoppa ca 35 meter ner i havet. En jävla tur att havet inte var betong vid dom tillfällena!

Vad bra att alla landar på fötterna med skor på sig när de väljer att hoppa från en färja.
Du har stor erfarenhet från alla dina resor märker jag.
Citera
2023-12-31, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
En som jag känner fick se sin 5åriga dotter ramla i en kanal. Hon flöt på sina kläder och han hoppade handlöst efter. De låg i 15 min i 1 gradig vatten, både överlevde.

Vad bra att det inte var i havet mitt i natten med ett 20 m.drop först.
Citera
2023-12-31, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad händer med kropparna som aldrig hittas?

Dödförklaras efter viss tid
Citera
2023-12-31, 22:16
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Mord eller självmord! Vem är personen?

Ockhams rakkniv säger självmord. Det är högsäsong för självmord, det brukar peaka imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in