Citat:
Ursprungligen postat av
tvabytesyahoose
Ett fall från en färja på 15-20 m är som att landa på betong. Kvinnan blev sannolikt medvetslös redan vid islaget. Om inte chockades hon av vattentemperaturen. Hade hon ingen alkohol i blodet så får hon vara glad om hon hade sinnesmod att kontrollera andningen, sina muskler, samtidigt som hon hade sinnesro att börja simma i kolsvart mörker. Lyckades hon inte med detta drog hon flera kallsupar och drunknade inom 60 sek.
Glöm dina världsrekord i issimning det är ngt helt annat än detta.
Läste du ens frågan du svarade på?, man kan klara sig flera timmar även om man givetvis inte gör det generellt.
Och att vatten skulle vara som betong från den höjden är bara fel, hur kan du vräka ur sig sådana påståenden och dessutom försöka få det att låta som nån vedertagen sanning. 15-20 meter är höjder som vissa fortfarande dyker ifrån.
Referensen om issim var bara till för att visa att det inte är omöjligt att klara sig en längre tid, vilket var frågan.