2023-12-31, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
15 min i vintervatten?
Du klarar mellan 30-60 sekunder innan du antingen får kramp, hypotermisk chock vilket leder till kramp, hjärtstillestånd eller tappar känsel i armar och ben. Drunknar gör du inom 1-2 min.
Känner dom som vinterbadar nu och dom är i vattnet flera minuter. 2-3 minuter.
Citera
2023-12-31, 05:45
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Känner dom som vinterbadar nu och dom är i vattnet flera minuter. 2-3 minuter.

Visst, men de är beredda på badet och är inställda på kylan och kan själva bestämma när och hur fort de vill hamna i vattnet, det är troligtvis i en vak så inga vågor, troligen nyktra/halvnyktra, har gjort det många gånger, har flera likasinnade i närheten, har en bastu strax intill OCH: har inte inlett vinterbadet med att falla 20-30 meter med ytterkläder och skor ned i vattnet. Behöver du fler förtydliganden eller ska du leva i dumhet?
Citera
2023-12-31, 06:46
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Men hur vet du allt detta??
Detta är allmän kännedom om man inte är helt dum i sitt lilla huvud. Inte så att man behöver vara geni för denna kunskap
Citera
2023-12-31, 06:55
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Det måste vara riktigt kallt i vattnet så här års... 😬
Citera
2023-12-31, 07:08
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Det ser ut att röra sig om ett fall på 15-20 meter, och det klarar man inte.
Citat:
Ett fall från en färja på 15-20 m är som att landa på betong.
Ni två sitter mest hemma om somrarna, åker sällan till platser för att bada va?
I min ungdom hoppade jag från klippor som var 20 meter höga med skor på för att dämpa impakten mot skinnet under fotsulorna. För ett par år sedan var jag vid Ricks Cafè i Montego bay, Jamaica. Där fanns en neger som kallades birdman vars dagliga sysselsättning var att klättra upp i ett träd och hoppa ca 35 meter ner i havet. En jävla tur att havet inte var betong vid dom tillfällena!
Citera
2023-12-31, 07:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Detta är allmän kännedom om man inte är helt dum i sitt lilla huvud. Inte så att man behöver vara geni för denna kunskap
Är det allmän kännedom att det är en kvinna?
Citera
2023-12-31, 07:46
Medlem
Kan det vara en "balkongflygning"? En kvinna som fått hjälp över relingen 🤔
Citera
2023-12-31, 07:58
Medlem
Citat:
Ett fall från en färja på 15-20 m är som att landa på betong. Kvinnan blev sannolikt medvetslös redan vid islaget. Om inte chockades hon av vattentemperaturen. Hade hon ingen alkohol i blodet så får hon vara glad om hon hade sinnesmod att kontrollera andningen, sina muskler, samtidigt som hon hade sinnesro att börja simma i kolsvart mörker. Lyckades hon inte med detta drog hon flera kallsupar och drunknade inom 60 sek.
Glöm dina världsrekord i issimning det är ngt helt annat än detta.

Läste du ens frågan du svarade på?, man kan klara sig flera timmar även om man givetvis inte gör det generellt.

Och att vatten skulle vara som betong från den höjden är bara fel, hur kan du vräka ur sig sådana påståenden och dessutom försöka få det att låta som nån vedertagen sanning. 15-20 meter är höjder som vissa fortfarande dyker ifrån.

Referensen om issim var bara till för att visa att det inte är omöjligt att klara sig en längre tid, vilket var frågan.
Citera
2023-12-31, 08:03
Medlem
Hon hoppade och det finns kameror så de vet hur det gick till.
Sen söker de alltid ändå.
Citera
2023-12-31, 08:07
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Är det allmän kännedom att det är en kvinna?
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kvinna-foll-overbord-fran-alandsfarja

Citat:
Larm gick vid klockan 23.17 effter att en besättningsmedlem sett kvinnan falla överbord från fartyget. En stor räddningsinsats drogs igång men vid 02.30 fanns fortfarande inga spår och räddningsinsatsen avslutades.
Citera
2023-12-31, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kvinna-foll-overbord-fran-alandsfarja
Tack, den källan saknades i det ursprungliga inlägget jag citerade.
Citera
2023-12-31, 08:15
Avslutad
vad tdigt ändå det hände?! båten avgår kl 18 har jag för mig. Fylla, knuff eller självnord tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in