2023-12-31, 16:26
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Bland de mer smärtfria sätten att dö på enligt de som gjort det.
Hur tänker du? Klärvoajant?

Du ska alltså inte bara kunna prata med någon som drunknat, det ska också vara någon som inte bara drunknat utan dessutom dött på flera andra sätt.
Senast redigerad av MagisterBister 2023-12-31 kl. 16:30.
Citera
2023-12-31, 16:31
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag skriver från svavelbadet här nere i Lucifers håla, dit jag ville efter isbadet. 😉

Men seriously, både förfrysning och drunkning anses vara "lindrigt" enligt medicinsk expertis.
Citera
2023-12-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad händer med kropparna som aldrig hittas?

Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Dom tar ålen hand om =)
Nja, flyter vanligtvis i land... Annars hjälper ålen till
Citera
2023-12-31, 16:53
Avstängd
448s avatar
En sån här kropp flyter oftast om inte personens lungor fyllts med vatten , lemmarna hängder ned liksom huvudet - så lungorna är vattenlåsta.

Om personen skulle få vatten i lungorna och kroppen sjunker under 10m så flyter den sällan upp igen den komprimeras och för att föruttelsegaser inte längre orkar blåsa upp den på grund av gaskompresion på grund av djupet.

Desutom älskar krabbor,humrar o lite annat kött.
Citera
2023-12-31, 17:04
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Frågan är ju om man klarar temperaturen och fallet, och inte om det sker under "kontrollerade" former. Vattnet blir ju inte varmare om det sker kontrollerat! Hoppar man från en färja eller från ett hopptorn så kommer ju nedslaget vara detsamma. Kanske lite mindre hårt från en färja då den skapar svallvågor som kanske kan dämpa nedslaget. Hur som helst så skulle man ju inte söka i tre timmar om det var givet att alla människor, till 100 %, dör inom några minuter.

När jag åkt båt såhär års har det varit rätt mycket is på vattnet, även is som ligger ganska nära båten, även om det är delad is, så är varje "isbit" relativt stor. Jag hade inte velat falla 20m ner i det, kan nog sluta i extremt svåra skador om man har otur.... har man tur bryter man bara massa ben i kroppen.
Citera
2023-12-31, 17:08
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

Du ska alltså inte bara kunna prata med någon som drunknat, det ska också vara någon som inte bara drunknat utan dessutom dött på flera andra sätt.

Hahaha precis detta har jag alltid tänkt, men jag antar att man gjort någon typ av forskning och kommit fram till det genom andra medel än att utsätta sig själv för ett flertalet olika sätt att dö på.
Citera
2023-12-31, 18:16
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Absolut inte. 4 grader gör ingen direkt skillnad. Kroppen får en chock ändå. Ramlar man ned i vattnet från den höjden i mörker kommer man hyperventilera direkt och tömma syret i musklerna på mindre än en minut, få kramp och bli helt orörlig. Alla skulle få panik i det läget.

Skulle tro att personen drunknat inom 3 minuter. Att man är fet spelar ingen som helst roll i det läget, förutom att man förmodligen har svårare att röra sig, sämre kondis och har sämre generell hälsa.

För ovana isbadare är 3 min väldigt lång tid i 4 gradigt vatten t.o.m. när de ligger still under kontrollerade förhållanden.

”Lugn fetknopp” finns alltså inte ens i ekvationen.

En temperatur runt 0 överlever varje normal människa över 20 minuter åtminstone. Sen är simningen och hitta lugnet helt annat i en sådan situation, med eventuell berusning, mental påfrestning och panik det som gör att man kanske tar in vatten m.m
Citera
2023-12-31, 18:41
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
En temperatur runt 0 överlever varje normal människa över 20 minuter åtminstone. Sen är simningen och hitta lugnet helt annat i en sådan situation, med eventuell berusning, mental påfrestning och panik det som gör att man kanske tar in vatten m.m

Ja man skall försöka röra sig så lite som möjligt ,trampa vatten i ocenaisk salthalt är ganska enkelt men man flyter betydligt sämre i östersjövatten t.ex

Men dom flesta skulle klara sig ett tag.

I 15-20 gradigt vatten har folk trampat vatten i 7-12 timmar på öppet hav ,ganska tröttsam tid kan tänkas
Citera
2023-12-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Dom tar ålen hand om =)

Men är det barn så brukar gäddorna ta hand om dem har jag hört, någon som vet om det stämmer?
Citera
2023-12-31, 18:52
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Men är det barn så brukar gäddorna ta hand om dem har jag hört, någon som vet om det stämmer?

Det är krabbor/hummer som äter folk , inte fiskarna.
Så man måste hamna på botten

Därför flyter lik ofta i land bara kraftigt föruttnade
Citera
2023-12-31, 18:55
Medlem
itsallalies avatar
Har man kommit in i framtiden med kameraövervakning/inspelning på däck än eller är man även där fortfarande 20 år bak i tiden?

Har sett att man haft kamerateknik på några delar på däck men knappast så att man nog skulle påstå att det är vidare påkostat eller seriöst så.

Menar, nog har man tänkt ur den aspekten att man kan då ser åtminstone i efterhand vad som skett...
Citera
2023-12-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det är krabbor/hummer som äter folk , inte fiskarna.
Så man måste hamna på botten

Därför flyter lik ofta i land bara kraftigt föruttnade

Ok sen sitter vi och mumsar i oss hummer, tänk vilket fint kretslopp ändå.

Må hon vila i vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in