2023-12-31, 09:56
  #49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Nej.
En annan tjej hoppade från Rosella för några år sen, pojkvännen stod bredvid. Han mådde inte bra sen.

när var detta? har jag missat. Hemskt för killen.

Usch tragiskt om detta är självmord också..
Citera
2023-12-31, 10:02
  #50
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Ska JAG skärpa mig? Tråden handlar om en person som drattat i sjön från en jätteskorv under oklara omständigheter, varav en är själva fallet ner i vattnet. Att dina kumpaner ägnar sig åt vinterbad under kontrollerade former och efter omfattande förberedelser är ju trevligt för dem och uppenbarligen remarkabelt för DIG, men knappast relevant i sammanhanget.

Du formulerar dig ju ganska klockrent i inledningen av inläggets sista mening: alltså inget om man ramlar av en färja (...) vilket som sagt är trådens ämne, så...tänk själv, så kan du kanske lista ut anledningen till att jag nämner ett liv i dumhet.

Och jag är varken sur eller full eller vad.
Frågan är ju om man klarar temperaturen och fallet, och inte om det sker under "kontrollerade" former. Vattnet blir ju inte varmare om det sker kontrollerat! Hoppar man från en färja eller från ett hopptorn så kommer ju nedslaget vara detsamma. Kanske lite mindre hårt från en färja då den skapar svallvågor som kanske kan dämpa nedslaget. Hur som helst så skulle man ju inte söka i tre timmar om det var givet att alla människor, till 100 %, dör inom några minuter.
Citera
2023-12-31, 10:05
  #51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Undrar hur man upptäckte det. Vittnen?
Citera
2023-12-31, 10:05
  #52
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Är du sur eller full eller vad, jag svarade på ditt inlägg och det handlade enbart om hur lång tid man klarar i kallt vatten.
Alltså inget om man ramlar av en färja eller om det är vågor eller om man har kläder på sig osv, så skärp dig..
Väldigt tråkigt att så många på Flashback är aggressiva, defensiva och genast kör med personangrepp om något inlägg misshagar dem.
Ditt inlägg var helt relevant: ja, även om omständigheterna är annorlunda klarar man mer än 30 sekunder innan man dör av termisk chock eller vad vederbörande nu skrev.
Sedan bidrar förstås annat också men hans första påstående var fel, vilket vinterbadare bevisar.

Kvinnan får vila i frid, så hemskt. Och så meningslöst. Om man inte har en obotlig sjukdom som gör livet outhärdligt (men kanske även då kan nya läkemedel eller behandlingar plötsligt komma!) kommer det att bli bättre även om man inte kan föreställa sig det. Iaf om man söker hjälp.
Citera
2023-12-31, 10:13
  #53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Ni två sitter mest hemma om somrarna, åker sällan till platser för att bada va?
I min ungdom hoppade jag från klippor som var 20 meter höga med skor på för att dämpa impakten mot skinnet under fotsulorna. För ett par år sedan var jag vid Ricks Cafè i Montego bay, Jamaica. Där fanns en neger som kallades birdman vars dagliga sysselsättning var att klättra upp i ett träd och hoppa ca 35 meter ner i havet. En jävla tur att havet inte var betong vid dom tillfällena!
Sökte upp honom på YouTube och han landar i stilla turkosblått vatten där man enkelt kan se var man hamnat. Vattnet betydligt varmare där borta. Dessutom väger vatten som mest vid 4 celsius och det var utöver det på öppet hav med vågor och strömmar - i mörker.
Citera
2023-12-31, 10:13
  #54
Medlem
Älskar de självutnämnda experterna som alltid dyker upp i trådar där folk ramlar i kallvatten. Helt jävla fel har dom såklart alltid. Dom kör med det farfar lärde dom när de var 7 år gamla "Chock efter 15 sekunder, död 30 sekunder senare!" Bonusen i denna tråden är extra rolig "Fall på 15 meter - garanterat död!"

Jisses vilka idioter
Citera
2023-12-31, 10:19
  #55
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Älskar de självutnämnda experterna som alltid dyker upp i trådar där folk ramlar i kallvatten. Helt jävla fel har dom såklart alltid. Dom kör med det farfar lärde dom när de var 7 år gamla "Chock efter 15 sekunder, död 30 sekunder senare!" Bonusen i denna tråden är extra rolig "Fall på 15 meter - garanterat död!"

Jisses vilka idioter

Haha , ja t.o.m barn hoppar från 10m i badhuset,folk vinterbadar,Monsen simmar över älvar i canada och måste knacka isen framför han o sen byter han kläder o fortsätter i 10 minus.

Det är samma folk som alltid glömde gympakläderna o satt ensamma med vinterkläder fortfarande vid skolavslutning
Citera
2023-12-31, 10:27
  #56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Älskar de självutnämnda experterna som alltid dyker upp i trådar där folk ramlar i kallvatten. Helt jävla fel har dom såklart alltid. Dom kör med det farfar lärde dom när de var 7 år gamla "Chock efter 15 sekunder, död 30 sekunder senare!" Bonusen i denna tråden är extra rolig "Fall på 15 meter - garanterat död!"

Jisses vilka idioter

Det är en sak att hoppa i vattnet när man har planerat det än att falla/hoppa i vattnet och vara skräckslagen hela vägen ner. Tar ändå några sekunder att falla 25m.
Säger inte att alla de andra har fel eller rätt men skönt är det säkerligen inte.
Citera
2023-12-31, 10:32
  #57
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är en sak att hoppa i vattnet när man har planerat det än att falla/hoppa i vattnet och vara skräckslagen hela vägen ner. Tar ändå några sekunder att falla 25m.
Säger inte att alla de andra har fel eller rätt men skönt är det säkerligen inte.

Är faktiskt tvärt om , mycke värre o stå o tveka för kroppen

Enda är väl att man måste landa rätt ,fötter ner o armar helst upp , landa på mage är dåligt redan vid 5m
Citera
2023-12-31, 10:33
  #58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Frågan är ju om man klarar temperaturen och fallet, och inte om det sker under "kontrollerade" former. Vattnet blir ju inte varmare om det sker kontrollerat! Hoppar man från en färja eller från ett hopptorn så kommer ju nedslaget vara detsamma. Kanske lite mindre hårt från en färja då den skapar svallvågor som kanske kan dämpa nedslaget. Hur som helst så skulle man ju inte söka i tre timmar om det var givet att alla människor, till 100 %, dör inom några minuter.
Jag tror helt klart att detta var ett högst medvetet val och tragiskt självmord.

Nedslaget I vatten från 30m höjd är jämförbart med att landa på betong. Det kanske går att överleva om man preppat för det (tänk stuntman) med olika skydd och västar och faller exakt rätt. Men sedan är temperaturen också en killer i sig, hypotermi sätter in nästan omedelbart.
Citera
2023-12-31, 10:36
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Ska JAG skärpa mig? Tråden handlar om en person som drattat i sjön från en jätteskorv under oklara omständigheter, varav en är själva fallet ner i vattnet. Att dina kumpaner ägnar sig åt vinterbad under kontrollerade former och efter omfattande förberedelser är ju trevligt för dem och uppenbarligen remarkabelt för DIG, men knappast relevant i sammanhanget.

Du formulerar dig ju ganska klockrent i inledningen av inläggets sista mening: alltså inget om man ramlar av en färja (...) vilket som sagt är trådens ämne, så...tänk själv, så kan du kanske lista ut anledningen till att jag nämner ett liv i dumhet.

Och jag är varken sur eller full eller vad.
Jag svarade bara på din text och inget annat, hoppas du minns vad du skrev annars kan du väl gå tillbaka och läsa den.
Förövrigt verkar du vara lika irriterad, lite konstigt kan man tycka 🤔
Citera
2023-12-31, 10:45
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Väldigt tråkigt att så många på Flashback är aggressiva, defensiva och genast kör med personangrepp om något inlägg misshagar dem.
Ditt inlägg var helt relevant: ja, även om omständigheterna är annorlunda klarar man mer än 30 sekunder innan man dör av termisk chock eller vad vederbörande nu skrev.
Sedan bidrar förstås annat också men hans första påstående var fel, vilket vinterbadare bevisar.

Kvinnan får vila i frid, så hemskt. Och så meningslöst. Om man inte har en obotlig sjukdom som gör livet outhärdligt (men kanske även då kan nya läkemedel eller behandlingar plötsligt komma!) kommer det att bli bättre även om man inte kan föreställa sig det. Iaf om man söker hjälp.
Ja det är riktigt tragiskt, dessutom händer det väldigt ofta numera, man undrar ju varför..
Man önskar man kunde se sådant före så man kunde få prata med personen i fråga, för allting går att lösa bara man hjälps åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in