2023-12-31, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av unzunx
Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan man hittade mamman och barnet men med tanke på att det troligen är kallare i vattnet och mörkt ute så lär personen omkommit, riktigt sorgligt och vila i frid

var inte det nära land det hände? tolkar det här som att det här hände ute vid havet eller har jag fel? Kvinnan kanske flyter upp i vår...tragiskt..usch
Citera
2023-12-31, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Hon hoppade och det finns kameror så de vet hur det gick till.
Sen söker de alltid ändå.

hur vet du att hon hoppade frivilligt? är du ombord? hemskt isåfall att bevittna det..fy fan
Citera
2023-12-31, 08:27
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
15 min i vintervatten?
Du klarar mellan 30-60 sekunder innan du antingen får kramp, hypotermisk chock vilket leder till kramp, hjärtstillestånd eller tappar känsel i armar och ben. Drunknar gör du inom 1-2 min.
En som jag känner fick se sin 5åriga dotter ramla i en kanal. Hon flöt på sina kläder och han hoppade handlöst efter. De låg i 15 min i 1 gradig vatten, både överlevde.
Citera
2023-12-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
hur vet du att hon hoppade frivilligt? är du ombord? hemskt isåfall att bevittna det..fy fan

Nej.
En annan tjej hoppade från Rosella för några år sen, pojkvännen stod bredvid. Han mådde inte bra sen.
Citera
2023-12-31, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Visst, men de är beredda på badet och är inställda på kylan och kan själva bestämma när och hur fort de vill hamna i vattnet, det är troligtvis i en vak så inga vågor, troligen nyktra/halvnyktra, har gjort det många gånger, har flera likasinnade i närheten, har en bastu strax intill OCH: har inte inlett vinterbadet med att falla 20-30 meter med ytterkläder och skor ned i vattnet. Behöver du fler förtydliganden eller ska du leva i dumhet?
Är du sur eller full eller vad, jag svarade på ditt inlägg och det handlade enbart om hur lång tid man klarar i kallt vatten.
Alltså inget om man ramlar av en färja eller om det är vågor eller om man har kläder på sig osv, så skärp dig..
Citera
2023-12-31, 08:53
Medlem
Liberationfronts avatar
Han ville väl testa ngt nytt, på fyllan gör man ju sånt, det gick bara helt åt helvete.
Citera
2023-12-31, 08:57
Medlem
Det är väl lika vanligt som hoppa framför tåget personer som vill avsluta sina liv..det är en garanterad död
Citera
2023-12-31, 09:05
Medlem
Fuckwindowss avatar
Samma sak varje jävla år, nån jävel som ska ut och fjanta sig och sen skiter det sig..

R.I.P
Citera
2023-12-31, 09:29
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Och inte så många grader i vattnet. Fy fan, haja vilken jävla chock (om det inte var avsiktligt, men även då) att kanske halvfull dråsa i från 30 meters höjd, ner i ett kolsvart iskallt vatten och höra motorer och propellrar under vattnet och veta att det inte går att slå en rundpall hur som helst med en stor färja och kanske 6 meter höga vågor som bryter och visst syns svarta kläder ganska dåligt här ute...fyyy faaaaan!

Fyfan vilket mörker. Man stänger nog av av chock rätt snabbt eller så håller det friska vattnet en pigg och alert under hela Händelseförloppet, jag vet inte men i bästa fall tuppar man väll av när man slår i vattnet.

Ramlar man ner vid fören och dras med under vattnet ungefär när båten är halvvägs förbi och man hör hur oljudet blir starkare och starkare, kanske glider längst med skrovet tills man inte gör det längre och oljudet har blivit så starkt så man är helt bedövad och tillslut säger det bara kling sen är man ett blodigt moln under vattenytan.
Citera
2023-12-31, 09:38
Medlem
sfrges avatar
Undrar hur många dom hittar av dom som faller överbord.
Dom flesta kanske försvinner helt. Östersjön är nog en av världens största kyrkogårdar.
Citera
2023-12-31, 09:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Undrar hur många dom hittar av dom som faller överbord.
Dom flesta kanske försvinner helt. Östersjön är nog en av världens största kyrkogårdar.

Förvånsvärt en hel del. Om de inte är instängda i sjunka skepp. Efter slager vid Jutland som exempel flöt det lik in på stränder i Sverige. Lik dras med strömmar.
Citera
2023-12-31, 09:53
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Är du sur eller full eller vad, jag svarade på ditt inlägg och det handlade enbart om hur lång tid man klarar i kallt vatten.
Alltså inget om man ramlar av en färja eller om det är vågor eller om man har kläder på sig osv, så skärp dig..

Ska JAG skärpa mig? Tråden handlar om en person som drattat i sjön från en jätteskorv under oklara omständigheter, varav en är själva fallet ner i vattnet. Att dina kumpaner ägnar sig åt vinterbad under kontrollerade former och efter omfattande förberedelser är ju trevligt för dem och uppenbarligen remarkabelt för DIG, men knappast relevant i sammanhanget.

Du formulerar dig ju ganska klockrent i inledningen av inläggets sista mening: alltså inget om man ramlar av en färja (...) vilket som sagt är trådens ämne, så...tänk själv, så kan du kanske lista ut anledningen till att jag nämner ett liv i dumhet.

Och jag är varken sur eller full eller vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in