Citat:
Ja, lite komiskt att medparten är skuldsatta.. Känner inte många som är helt skuldfria och har det gott ställt (massa undansparat) och kan köpa sitt eget boende.. köpa sin egna bil eller göra renoveringar för egna stålar etc. Folk tror man är rik för man har ett hus som man belånat, en bil som man belånat och lever bankdrömmen
Men också dessa hjon som lever det knapert nu när räntorna höjs.. man får stå och betala multum till bankerna. Många förhållanden som går i kras för ekonomiska läget m.m.
Men hur lågintelligenta är befolkningen? Man lever som ingen morgondag fanns på belånade stålar. Skyll er själva när helvetet rasar samma. Du är inte rik, har aldrig varit rik och kommer aldrig bli rik din jävla lånetorsk. Du är en slav till bankerna, inget annat.
Du kan lika bra gå klädd i merch från din storbank som finansierar ditt leverne ditt jävla hjon.
Men också dessa hjon som lever det knapert nu när räntorna höjs.. man får stå och betala multum till bankerna. Många förhållanden som går i kras för ekonomiska läget m.m.
Men hur lågintelligenta är befolkningen? Man lever som ingen morgondag fanns på belånade stålar. Skyll er själva när helvetet rasar samma. Du är inte rik, har aldrig varit rik och kommer aldrig bli rik din jävla lånetorsk. Du är en slav till bankerna, inget annat.
Du kan lika bra gå klädd i merch från din storbank som finansierar ditt leverne ditt jävla hjon.
Det är ju en missuppfattning att bara för man har lån så är man fattig.
I många fall är det bättre att ha lån och på så sätt frigöra kapital som man kan få att växa, jag menar inte småkrediter med hög ränta.
Men jag förstår att det kan kännas bra att vara skuldfri, men det är inte en etikett på logiskt ekonomiskt tänkande.
För mig personligen har 2023 varit kanon, trots att räntor gått upp och levnadsomkostnader blivit högre, så har börsen växt nästan 20% vilket finansierat alla ökade kostnader med råge.
2024 tror jag på lägre räntor, men mer krabbgång på börsen.