2023-12-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Var enda rysk soldat som bär vapen i Ukraina ska dödas. En efter en rensas dom bort. Skulle gissa2-3 miljoner ryssar kommer ha stupat innan kriget är slut och alla ryssar blivit dödade. bara att gilla läget för alla som dyrkar Putin.

Sen kommer ryssen får betala krigsskadestånd under 40 år och vi bygger upp en järnridå runt ryssland så får ryssarna hålla på med sina mordorgier bäst dom vill bland sin egen befolkning.
Ryssland är en maffiaorganistion.
Beskjuter inte banderas gäng fel mål då civila inklusive barn dör i en stadskärna?

Du får hålla Joseph Biden och Ursula von der Leyen i handen då verkligheten kommer ikapp. Det är inte Ryssland som blir isolierad utan USA och Europa som behöver råvaror, billig arbetskraft och energi för vår dekadenta befolkning som varken vill bli soldater eller industriarbetare som tillverkar granater och annat.
Citera
2023-12-30, 17:23
Medlem
Jofs avatar
Putins anfall på Ukraina har fått Europa att närma sig ett militärt samarbete. Tack Putin.

Europeiska länder brukar annars ha fullt upp med att slåss mot varandra 🥴.
Citera
2023-12-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Rada upp några avtal som Ryssland faktiskt hållit. Om du inte kan det, så inser du att du har en bias. Du letar bara efter fel.
Men just det där avtalet jag nämnde har en väldigt stor betydelse för kriget, eller i alla fall borde ha haft.
Vet du vad det avtalet som de deltagande länderna skrev under i Budapest innebär?
Varför är det så tvärtyst om det avtalet inom Putinälkarkretsen?

Det avtalet har väl betydligt större betydelse än att i inlägg efter inlägg spekulera i ett avtal som ingen har sett?

Letar fel? Finns det några avtal som Ryssland har hållit som har någon signifikant betydelse för deras anfall mot Ukraina?
Citera
2023-12-30, 17:26
Medlem
donald12s avatar
Putin blev ju ordentligt putt 😀 Att 74 dog läckte ut via flera källor visade det sig

https://www.the-sun.com/news/9973627/putin-covering-up-losses-74-crew-killed/?utm_source=youtube&utm_medium=social&utm_campaign =sunyoutubestories
Citera
2023-12-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, vilken fullkomlig dåre jag måste vara som konstaterar att hög BNP-tillväxt indikerar ekonomisk styrka. Vilket mått använder du själv om jag får fråga? Berätta nu konkret vad jag ska ha ljugit om förresten? Jag har redogjort för nya vapensystem som Ryssland använder i Ukraina och backat upp det med källor. Är du sur för att jag ifrågasatt era hjärndöda s.k bevis för att Nordkorea levererat ammunition till Ryssland?
Ja, helt korrekt. Lite självinsikt har du i alla fall.
Citera
2023-12-30, 17:33
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Utan Nato behöver inte Ryssland skydda sina gränser. Det är först när Nato anslutit Rysslands grannländer till militärpakten som ryssarna tvingas reagera. Finland var tidigare ett vänligt sinnat grannland till Ryssland, men nu är man en fiende. Ukraina var länge ett vänligt sinnat grannland till Ryssland, men nu har man ansökt om medlemskap i fienden Nato. Flera av Europas länder har haft stor nytta av billig gas och olja från Ryssland, men nu har de anslutit sig till fienden Nato. USA:s plan går fint, nu har man erövrat nästan hela Europa utan att ha behövt avlossa ett skott.

NATO har inte anfallit något land än. Vad är rySSland rädd för? Jo, de måste ha en yttre fiende för att kunna hålla ihop sitt eget land. Utan yttre fiende skulle rySSland implodera av inre stridigheter. rySSland anfaller andra i hopp om att slippa ett inre sönderfall som nu kommer när ni förlorar i Ukraina.
Citera
2023-12-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
By far det mest efterblivna jag läst på detta forum.
Nato tränger sig närmare och närmare Ryssland. Det är klart att ryssarna måste reagera. Tänk om Kanada och Mexiko skulle gå i union med Ryssland, amerikanerna skulle bli skogstokiga och förklara krig mot sina grannländer direkt.
Citera
2023-12-30, 17:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Men just det där avtalet jag nämnde har en väldigt stor betydelse för kriget, eller i alla fall borde ha haft.
Vet du vad det avtalet som de deltagande länderna skrev under i Budapest innebär?
Varför är det så tvärtyst om det avtalet inom Putinälkarkretsen?

Det avtalet har väl betydligt större betydelse än att i inlägg efter inlägg spekulera i ett avtal som ingen har sett?

Letar fel? Finns det några avtal som Ryssland har hållit som har någon signifikant betydelse för deras anfall mot Ukraina?

Budapestavtalet har diskuterats förr här inne. Kort sagt får man väl säga att Ryssland brutit det om inte annat så när ryska styrkor var aktiva i Donbass under sommaren 2014. Även USA kan sägas ha brutit mot avtalet i och med deras inblandning i Euromaidan. Man kan också säga att Ryssland under 2013 utövade ekonomisk utpressning mot Ukraina, i strid med avtalet. Det är också knutet till Russo-Ukrainian Friendship treaty, som förbjuder tullar mot Ryssland.

Om man ska titta på Rysslands tendens att hålla avtal, så får man ju göra det tvärs över alla avtal som de gjort, inte bara avtal med Ukraina - även om de givetvis spelar en stor roll. Tyvärr var omständigheterna runt Euromaidan väldigt speciella, så det är svårt att generalisera från dem. Klart är att det är hög risk att Ryssland bryter avtal. Men det är stor skillnad på att något har hög risk, och att det är lönlöst att pröva.
Citera
2023-12-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ryssland besköt Ukrainska städer med klusterbomber redan dag 1 av den fullskaliga invasionen.
Sedan dess har ryssland terrorbombat Ukraina, mördat civila och civil infrastruktur en masse'. Lipsill!
Nu kommer lite tillbakakaka.
Ukraina har mycket att hämnas på.
Nej, ryssland började med klusterbomber i sommras efter att Ukraina började använda dom och man använder dom enbart mot soldater i skyttegravar. Visste du ens att Kievregimen skjutit granater mot staden Doneskt i 10 år eftar att bandersgänget tog makten i Ukraina 2014? Det är en av orsakerna till detta krig förutom NATO och västs drägglande efter Rysslands naturtillgångar där man använder Ukraina som slagträ för att försöka förstöra Ryssland.

Ta en titt i Gaza nu hur väst krigar och även hur andra länder har fått sina nationer förstörda av giriga och blodtörstiga dårar i väst. Tyvärr blir det mest troligt inget kvar av landet Ukraina eftersom man inte ger upp och kommer på en lösning som passar alla parter. Det som blir kvar är terrorism (din hämnd) och det brukar ju bli resultatet men Ryssland har ju vana att kväsa sådant medans vi i väst föder det (även på andra ställen).

Lipsill? Jag har ju i snart två år beskrivit hur detta slutar och har fått rätt på de flesta punkter, gå igenom min historia i tråden. Jag är är nöjd eftersom jag är vaken och tydligen mer kunnig än det flesta i denna tråd (eller korkjade politiker i Bryssel).
Citera
2023-12-30, 17:38
Medlem
Lawlines avatar
Inte första gången rySSnaZZarna bombar sin egen befolkning.

https://twitter.com/dutchakdev2/status/1741084447884058743

4 smällar hörs.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/18ufluj/the_moment_of_arrival_in_the_belgorod_center/
Senast redigerad av Lawline 2023-12-30 kl. 17:41.
Citera
2023-12-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Varför stoppades då "fredsavtalet" av UK/US? Jo jag låter USAs utrikesminister förklara hur militärindustri maskinen sväljer/tvättar pengar och ville att kriget skulle fortsätta.

"90% of what we spend creates jobs here in the US. It builds our own industrial base."

https://www.youtube.com/watch?v=8aG03DaAilA

I slutet av klippet.

Tror att det var mycket enklare än så.
Boris J säger rakryggad till Zelenskyy att vi står vid eran sida om ni vill ta fighten ( övriga europa var pinsamt passiva).
Zelenskyy fick ett val och valde det rätta.
Slåss för oberoende och driva ut krigförande part.
Citera
2023-12-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Snälla du, Ukraina hade knappast kommit med i Nato före 2042. Redan före 2014 uppfyllde Ukraina inte på långa vägar medlemskraven och massor med länder, inte bara Turkiet och Ungern, skulle nog ha haft stora tveksamheter mot Ukraina. Polacker avskydde ukrainare och litade inte på dem, alltså före februari 2022. Ryssland ägnar sig åt att slå ihjäl redan döda råttor, lika kontraproduktiva som vanligt alltså.
Sånt kan man aldrig veta. Ukraina kan erbjudas ett snabbspår in i Nato, precis som med EU. Stoltenberg kan konstruera nya, mildare krav för dessa länder som behöver skydd mot "ryssen".
Polen och Ukraina är ju direkt bästa vänner, Polen är väl det land som tagit emot flest flyktingar från Ukraina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in