Citat:
Ursprungligen postat av
Antistalk
Ryssland besköt Ukrainska städer med klusterbomber redan dag 1 av den fullskaliga invasionen.
Sedan dess har ryssland terrorbombat Ukraina, mördat civila och civil infrastruktur en masse'. Lipsill!
Nu kommer lite tillbakakaka.
Ukraina har mycket att hämnas på.
Nej, ryssland började med klusterbomber i sommras efter att Ukraina började använda dom och man använder dom enbart mot soldater i skyttegravar. Visste du ens att Kievregimen skjutit granater mot staden Doneskt i 10 år eftar att bandersgänget tog makten i Ukraina 2014? Det är en av orsakerna till detta krig förutom NATO och västs drägglande efter Rysslands naturtillgångar där man använder Ukraina som slagträ för att försöka förstöra Ryssland.
Ta en titt i Gaza nu hur väst krigar och även hur andra länder har fått sina nationer förstörda av giriga och blodtörstiga dårar i väst. Tyvärr blir det mest troligt inget kvar av landet Ukraina eftersom man inte ger upp och kommer på en lösning som passar alla parter. Det som blir kvar är terrorism (din hämnd) och det brukar ju bli resultatet men Ryssland har ju vana att kväsa sådant medans vi i väst föder det (även på andra ställen).
Lipsill? Jag har ju i snart två år beskrivit hur detta slutar och har fått rätt på de flesta punkter, gå igenom min historia i tråden. Jag är är nöjd eftersom jag är vaken och tydligen mer kunnig än det flesta i denna tråd (eller korkjade politiker i Bryssel).