2023-12-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Johanna ska ha försökt ta kontakt med personer från andra avdelningar vilket inte är tillåtet, enligt uppgifter till tidningen.
Johanna Leshem Jansson ska även gömt sig under en jacka och viskat med andra intagna på häktets rastgård, rapporterar Aftonbladet.
Johanna skriver lappar, skapar intriger och påstår att andra intagna hotar och gör gester, pekar finger, så att hon känner sig otrygg...samtidigt verkar hon leva gott med många sociala kontakter, träning och fritidssysselsättningar på Hinsan.

Alla överträdelser/incidenter kan leda till påslag på straffet.
Johanna vill ha kontroll och vara den som styr, vilket sällan brukar gå särskilt bra.

Det har skrivits enheldel om Johannas regelbrott, jag är förvånad över att du lyckats missa det.

Ljug? Du behöver inte simma över ån efter vatten...

Ja, jösses... det var verkligen allvarliga regelbrott! Hur lång tid tror du hon får som påbackning på det allvarliga brottet?

Din sista mening: Ljug? Du behöver inte simma över ån efter vatten...

Tänker Du på MH.s alla lögner eller din egen då du skriver att JJ tittat på porrfilm efter mordet?
Citera
2023-12-30, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Troligen hade krimhunden markerat på mattan om den legat på eller under T.
Mattan var ju borta vid andra tillfället polisen var där
Citera
2023-12-30, 12:29
Medlem
Citat:

Jaha, vart tog den vägen tror du?
Citera
2023-12-30, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ja, jösses... det var verkligen allvarliga regelbrott! Hur lång tid tror du hon får som påbackning på det allvarliga brottet?

Din sista mening: Ljug? Du behöver inte simma över ån efter vatten...

Tänker Du på MH.s alla lögner eller din egen då du skriver att JJ tittat på porrfilm efter mordet?

Allvarligt eller inte, du försöker förminska Johanna Leshem Janssons persona, hon ÄR sjuk i huvudet och kommer föralltid att vilja dominera och ställa till med problem.
Från att skriva lappar, viska, ställa till med tjafs, tillverka mäsk, vad som än faller henne in, men fortsätt du, det ska bli mig ett sant nöje att följa mörderskans bravader från utsidan.
Hon är bland jämlikar😇🤣
Citera
2023-12-30, 13:15
Medlem
Citat:

Fröken Janss*n hade aldrig rullat in det mördade offret T*ve T*nnies inom en matta och, för att därefter sedan då ha placerat sitt och sin kamrats offer i ett förrådsutrymme.

Två likasinnade kamrater, hade tillsammans och under natten den 16:e Oktober 2022 bragt livet om den 21-åriga flickan T*ve T*nnies och en stund senare och därefter då ha lindat in offret inom ett lakan och för att därefter ha överdragit offret med svarta sopsäckar och för att då slutligen ha burit ner den avlidna och mördade flickan T*ve T*nnies nedför samtliga lägenhetstrappor och sedan vidare ut till ett fordon och för att därefter då ha bort-transporterat den mördade flick-kroppen till ett skogsparti en bit utanför Vetlanda.

Den ena var Fröken Janss*n och den andra, var hennes mycket likasinnade kamrat Fröken Hellm*n med sina fräsiga flätor och sina coola kläder, det vill säga, den stora hjältinnan från Vetlanda

You are playing Rock and Roll with your brain-ghosts

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-30, 13:37
Medlem
Citat:
Nu så verkar du glömma bort att Johanna och Maja hävdat att Maja gick och la sig, det är mest troligt.

När Johanna sen skulle lära Tove en läxa, slutade det med mord.

Varför fortsätter du tjata om nonsens?

Först var det Lydia B*rth. Men kanske inte heller henne först. Nu Maja H*llman. Du VET alltid ALLT om exakt hur det var. Var du på också denna rättegång? Du kanske såg Johannas familj fika eller så? Du gillar ju att notera sådant.
Citera
2023-12-30, 14:25
Medlem
zannazezzs avatar
Det jag tänkt på länge är varför Johanna inte hade några skador efter hon hade strypt Tove. Nu har jag iofs bara sett på film när någon blir strypt så jag vet att det kanske inte är så i verkligheten. Men den som blir strypt kämpar för sitt liv, försöker med allt! T.ex ta stryptag på sin mördare och riva och ha sig när armarna är fria! Man gör ju allt för att komma loss för man får panik! Tycker bara det är väldigt märkligt att Johanna klarade allt detta själv.
Citera
2023-12-30, 14:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Troligen hade krimhunden markerat på mattan om den legat på eller under T.
Hade en hund markerat för den korta tiden medan J var på McD?

Polisen noterade att mattan låg på ett märkligt ställe och att den både var rullad och vikt, men det stod inget om att de tagit fram och kollat den närmare.
Citera
2023-12-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hade en hund markerat för den korta tiden medan J var på McD?

Polisen noterade att mattan låg på ett märkligt ställe och att den både var rullad och vikt, men det stod inget om att de tagit fram och kollat den närmare.

Osäkert. Men det var väl en tygmatta och doften hade iaf satt sig bättre än på ett golv t.ex.

Badrummet var ju under renovering vilket medför att hantverkare går in och ut med skor och det blir dammigt, så tycker inte det är nåt märkligt att mattorna var ihoprullade.
Citera
2023-12-30, 14:35
Medlem
Citat:
Johanna ska ha försökt ta kontakt med personer från andra avdelningar vilket inte är tillåtet, enligt uppgifter till tidningen.
Johanna Leshem Jansson ska även gömt sig under en jacka och viskat med andra intagna på häktets rastgård, rapporterar Aftonbladet.
Johanna skriver lappar, skapar intriger och påstår att andra intagna hotar och gör gester, pekar finger, så att hon känner sig otrygg...samtidigt verkar hon leva gott med många sociala kontakter, träning och fritidssysselsättningar på Hinsan.

Alla överträdelser/incidenter kan leda till påslag på straffet.
Johanna vill ha kontroll och vara den som styr, vilket sällan brukar gå särskilt bra.

Det har skrivits enheldel om Johannas regelbrott, jag är förvånad över att du lyckats missa det.

Ljug? Du behöver inte simma över ån efter vatten...
När du vet så bra.. hur länge brukar de "glada" JJ hålla i sig.. hon är inte på vanligt kollo-avdelning nu
När garderoben krymper så finns bara Johanna kvar.
Citera
2023-12-30, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
OM det är så att T flyttats från hallen dit J drog henne och la henne på lakanet, har hon kanske bara dragit in henne i köket och slängt mattan över. Den mattan som sedan låg märkligt rullad, vikt och instoppad mellan bordsbenet och väggen.

Det finns fler möjligheter till att dra undan en kropp, trots de små ytorna, särskilt som att mtor kanske redan var ihopvikta/ihoprullde, såsom poliserna noterade vid första besöket.

Man kan ju undra över var den andra mattan tog vägen, om det nu är så att polisernas mine stämmer.
Kanske Johanna tgit med den till Nye, och lagt den i något förråd eller på golvet i sitt rum, något som pappan inte ens reagerat över?

Säg nu att Maja låg i alkoven när mordet skedde, och Johanna får speed under fötterna med att göra sig av med Toves grejor. Johanna kan tänka att Maja inte vet något om vad som hände, och hon börjar med nycklar, mobil och tanke på cykeln. Först drar hon undan kroppen, märker att det är ganska tungt ändå.

Så kommer hon ner i trapphuset, grannen vaksam, vaken och undrar.

Hur ska Johanna klara av att få ner kroppen själv, med vkna och nyfikna grannar. Åka till Donken för att lugna dom, ha koll på hur de tänker. Säger han godnatt till Johanna, nu ska vi sova?

Under resan till Donken tänker Johanna på det ena och det andra, och kommer fram till att det är stora risker med att ta ner kroppen själv, klrar hon av det? Och det är stora risker att Maja hört både duns och grannenspåringning.

Under tingsrättsförhandlingen säger Maja (2:38:50 min):
"Andra, alltså andra gången jag gick upp från sängen då, så märkte jag att, jag såg inte, jag såg inte Tove nånstans. Eh, så jag frågade liksom var, jag frågade Johanna var Tove, var Tove är. Eller vad som..., om hon gått hem och så. Och Johanna säger; ja."
https://www.youtube.com/watch?v=ca7subYElSs&t=13920s

Jag tycker att det nästan låter som att Maja försäger sig där, när hon säger att hon frågar Johanna var Tove är, eller vad som (har hänt?).
Citera
2023-12-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Det jag tänkt på länge är varför Johanna inte hade några skador efter hon hade strypt Tove. Nu har jag iofs bara sett på film när någon blir strypt så jag vet att det kanske inte är så i verkligheten. Men den som blir strypt kämpar för sitt liv, försöker med allt! T.ex ta stryptag på sin mördare och riva och ha sig när armarna är fria! Man gör ju allt för att komma loss för man får panik! Tycker bara det är väldigt märkligt att Johanna klarade allt detta själv.

Ja, det är väldigt märkligt och extremt ovanligt. Dom som tror att Maja är oskyldig till att ha hållit fast Toves händer, är gissningsvis irriterade på att detta tas upp då och då.

Men det säger väldigt mycket att INGEN skribent har hittat ett likande fall där det saknas motvärnsskador. Tråden har över 100 000 inlägg och 28 mil visningar och ingen kan hitta ett liknande fal!!

Sen kan man titta på andra enskilda omständigheter där nästan alla pekar i riktningen att M var delaktig i mordet. Trots att det inte finns någon teknisk bevisning som kan binda henne till mordet så skapar alla dessa indicier en väldigt tydlig bild om vad som hänt

T.ex så ska normalt inte en oskyldig 18 åring ljuga i 47 dagar om vad som hänt, eller ändra sin historia gång efter annan. Att hon än idag inte lyckats få fram en trovärdig historia om sina förehavande kan man ju undra över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in