2023-12-29, 19:38
Medlem
Har folk irl blivit som i sociala medier? Tycker de att det är ok att tända på en stubin och reagera som när de reagerar på facebook/M.m. El inbillar jag mig.
Citera
2023-12-29, 19:42
Medlem
JAG TYCKER SÅHÄR… ingen eftertanke, SÅ viktigt att ingen tog detas tuggleksak, att ta den terapi som vi säkert alla behöver, privat, så man kan diskutera, ja jag försöker själv bli vuxen, men JAG GÖR DET FÖR…
Citera
2023-12-29, 19:45
Medlem
Jag tänker mycket
Citera
2023-12-29, 19:47
Medlem
Släng mig i papperskorgen
Citera
2023-12-30, 01:01
Medlem
Fan, sorgen över att finnas till och sedan tvingas dö är utan gränser. Men lite lär det båta att gråta och att gråta, vad hjälper det en människa att kinderna bli våta? Som Ferlin skrev.
Citera
2023-12-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Fan, sorgen över att finnas till och sedan tvingas dö är utan gränser. Men lite lär det båta att gråta och att gråta, vad hjälper det en människa att kinderna bli våta? Som Ferlin skrev.

Ja, man lever och tär
på den kropp som man bär,
och så ligger man där ettutre...!

Och så fraktas man bort
i en billig transport;
det är ingenting särskilt med de´!
Citera
2023-12-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Ja, man lever och tär
på den kropp som man bär,
och så ligger man där ettutre...!

Och så fraktas man bort
i en billig transport;
det är ingenting särskilt med de´!

Haha Ja så va det På Arendorffs tid minsann! Ja vårt öde är bra hånfullt.
Citera
2023-12-30, 03:22
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Haha Ja så va det På Arendorffs tid minsann! Ja vårt öde är bra hånfullt.

Att vi har magnetism i kroppen kan tyda på att våra medvetanden är elektromagnetiska dvs inte synliga.

Det som hände var att vi fick några injektioner på sjukhus när vi var bäbisar.. injektioner som gör att vi glömde bort tidigare liv och att livet inte tar slut vid döden.
Jag hittade mitt vaccinkort från när jag var bäbis och det var hela 6 st vaccininjektioner innan jag hade fyllt ett år.
På 80 talet var det så många med idag är det väl fler?

Alla bäbisar blir inte misshandlade på det viset med kvicksilverinjektioner som bäbis.. så vissa kommer ju ihåg tidigare liv och kan berätta om detta.

Att börja tro på döden och att man är den fysiska kroppen är helt ologiskt med tanke på vetenskapen som faktiskt säger att inget egentligen kan försvinna bara omvandlas till något annat.. så är vi medveten energi som styr fysiska kroppar på dagen men är oss själva på nätterna som medvetna prickar i drömmar där vi skapar fysiska fantasier utan att använda kroppen som ligger i sängen medvetslöst medans du medvetet drömmer utan den men ändå i den.

Det i sig bevisar väl att döden inte är ett slut.. eftersom sömnen är kusin med döden sägs det.. men drömmar bevisar att det är möjligt att vara medveten även efter kroppen somnar på kvällarna.. så varför skulle medvetandedelen som inte ens behöver sova.. varför skulle den sluta existera för att kroppen är designad med en tidsgräns?

Klart att medvetandedelen är för evig i olika kroppar.. där bara den fysiska ruttnar.
Citera
2023-12-30, 10:24
Medlem
Citat:

Hoppas att man kommer vara lite sur och skön när man ska dö. Lite som han i en man som heter Ove. Sista han säger innan han svimmar när han får sin hjärtattack och segnar ner.

Låt för fan inte ambulansen köra in på gården 😂😂
Citera
2023-12-30, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Hoppas att man kommer vara lite sur och skön när man ska dö. Lite som han i en man som heter Ove. Sista han säger innan han svimmar när han får sin hjärtattack och segnar ner.

Låt för fan inte ambulansen köra in på gården 😂😂

Haha den e skön.

Skulle jag få en hjärtattack så skulle jag ha go chans att slippa den. Vem fan vill bli återupplivad med PTSD och hjärtkirurgi osv som följd. Nej tack, dö har jag dessutom inte någon lust att göra fler ggr.
Citera
2023-12-30, 11:17
Medlem
Citat:
Haha den e skön.

Skulle jag få en hjärtattack så skulle jag ha go chans att slippa den. Vem fan vill bli återupplivad med PTSD och hjärtkirurgi osv som följd. Nej tack, dö har jag dessutom inte någon lust att göra fler ggr.

Jag håller med. Det räcker med en infarkt sen får man se om det finns någon mening med livet och döden.
Citera
2023-12-30, 12:06
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Att vi har magnetism i kroppen kan tyda på att våra medvetanden är elektromagnetiska dvs inte synliga.

Det som hände var att vi fick några injektioner på sjukhus när vi var bäbisar.. injektioner som gör att vi glömde bort tidigare liv och att livet inte tar slut vid döden.
Jag hittade mitt vaccinkort från när jag var bäbis och det var hela 6 st vaccininjektioner innan jag hade fyllt ett år.
På 80 talet var det så många med idag är det väl fler?

Alla bäbisar blir inte misshandlade på det viset med kvicksilverinjektioner som bäbis.. så vissa kommer ju ihåg tidigare liv och kan berätta om detta.

Att börja tro på döden och att man är den fysiska kroppen är helt ologiskt med tanke på vetenskapen som faktiskt säger att inget egentligen kan försvinna bara omvandlas till något annat.. så är vi medveten energi som styr fysiska kroppar på dagen men är oss själva på nätterna som medvetna prickar i drömmar där vi skapar fysiska fantasier utan att använda kroppen som ligger i sängen medvetslöst medans du medvetet drömmer utan den men ändå i den.

Det i sig bevisar väl att döden inte är ett slut.. eftersom sömnen är kusin med döden sägs det.. men drömmar bevisar att det är möjligt att vara medveten även efter kroppen somnar på kvällarna.. så varför skulle medvetandedelen som inte ens behöver sova.. varför skulle den sluta existera för att kroppen är designad med en tidsgräns?

Klart att medvetandedelen är för evig i olika kroppar.. där bara den fysiska ruttnar.

Det där argumentet om att inget kan försvinna utan att allt bara omvandlas är så uttjatat. Visserligen stämmer det men det är inget belägg för att ditt medvetande kommer leva för evigt. Kommer dina fötter och knän också göra det eller?
Det mesta pekar på att medvetandet skapas av hjärnan och även om exakt samma hjärna skulle återskapas i framtiden så hade det inte varit du. Förmodligen är det materia som skapar temporära medvetanden och inte medvetanden som skapar tillfällig materia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in