2023-12-30, 11:27
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det är helt irrelevant och helt OT att fortsätta ditt fokusförflyttningsuppdrag som marionett att diskutera om kalibrar på artilleri och ammunition. Lägg ner.
Vad tycker du om ryssarnas terrorbombningar över Ukraina där många civila mördades och.många bostäder, kyrkor, mm skadades och förstördes?

Ett helt stim av ukromuppar ville i alla fall tidigare diskutera vilka ryska vapensystem och artillerikalibrar som används i Ukraina. Men jag förstår att det inte är lika kul när det visade sig att ni hade fel. Vad som är OT avgör förövrigt inte du.

Sköt inte Ukraina ned typ 110% av alla inkommande ryska missiler och drönare? Inte? Så trist då. Men såvitt jag sett var samtliga mål legitima och i enlighet med krigets lagar. Terrorbombningar mot civila är sånt som USA sysslar med. Men Ukraina har väl som vanligt klantat sig och råkat träffa civila mål med sitt luftvärn.
Citera
2023-12-30, 11:28
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas237
Om Ryssland vinner i Ukraina det är då dom kommer att gå vidare till andra länder när dom ser att denna taktik lönar sig och dom ser väst som svagt sen har Putin sagt att kan vill återupprätta dom gamla gränserna.Allt ditt snacka om att Ryssland skulle nöja sig med Ukraina är bara desinformation från din sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Då tar vi det ett varv till.

Varför tror du hela västvärlden nu stödjer Ukraina fullt ut efter Putins fullskaliga attack på Ukraina och upprepade hot mot alla, även sina egna medborgare, när dessa aggressioner krititiseras? Vad exakt Putin hotat med och när och genom vem är helt irrelevant i sammanhanget. Vi har kört det här fokusförflyttningstramset från dig många gånger förut. Lägg ner marionett.
Vad anser du om verkligheten, just nu?
Efter rysslands senaste terrorbomning där civila ukrainare mördades och skadades och mängder av civil infrastruktur skadades och förstördes.

Jag vill bara veta när Putin har sagt vad Andreas237 påstår.
Verkligheten just nu är att en utvecklingsstörd beväpnad med en pinne slåss mot kannibaler beväpnade med spade på andra sidan.
Verkligheten just nu är att RyZZland har slut på missiler och har haft det i över ett år och skulle dom ändå få iväg en raket och den mirakulöst inte blir nedskjuten av Ukrainas utomordentliga luftvärn så siktar RyZZland på förlossningskliniker.
Så nu har jag besvarat din fråga om vad jag anser om verkligheten just nu.
Citera
2023-12-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Därför att Ukraina är Ukraina. Ryssland har speciella intressen i det landet, som hyser en rysk flottbas, har en stor del rysk befolkning, har ryska som språk, och har haft mycket nära kontakter i övrigt. Tidigare hade man en ryssvänliga president som störtades genom en statskupp. Inget av detta gäller Sverige.
Dessutom är resten av Europas länder med i Nato och kan inte angripas av Ryssland.
Att ett parlament avsätter en president är inte en statskupp annat än i diktaturer som Ryssland. Att ens kalla det statskupp visar var man står
Citera
2023-12-30, 11:33
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Sluta slingra dig. Hade dina gymnasielärare accepterat en sån här låg nivå på källkritik och källhänvisningar?
Istället för att säga att du tidigare länkat material, länka det igen då? Ska jag sitta och kolla på länkar som inte stödjer dina påståenden och gissa mig fram? Detta är inte ens grundskolenivå.

Vilka vapensystem och vilka ammunitionstyper har Ryssland mer av än innan kriget? Ingen jättesvår fråga egentligen. Lancet - ja kanske. Shahed - absolut. Finkalibrigt - troligen. 152mm - nej inte enligt dina egna källor. Stridsvagnar - nej.

Annars länkade jag nyss till info om den nya ryska artilleriammunitionen Krasnopol-M2 155mm som redan använts i Ukraina.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2023-12-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ett helt stim av ukromuppar ville i alla fall tidigare diskutera vilka ryska vapensystem och artillerikalibrar som används i Ukraina. Men jag förstår att det inte är lika kul när det visade sig att ni hade fel. Vad som är OT avgör förövrigt inte du.

Sköt inte Ukraina ned typ 110% av alla inkommande ryska missiler och drönare? Inte? Så trist då. Men såvitt jag sett var samtliga mål legitima och i enlighet med krigets lagar. Terrorbombningar mot civila är sånt som USA sysslar med. Men Ukraina har väl som vanligt klantat sig och råkat träffa civila mål med sitt luftvärn.

Det var du som hade fel, men det fattade du tydligen inte. Ryssen använder 152 mm, och det är ingen hemlighet att man köpt en massa sådan ammunition av Nordkorea. Alla ansatser att hävda något annat är antingen resultat av ignorans eller taffliga försök att grumla vattnet.
Citera
2023-12-30, 11:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Tycka vad man vill om honom men han har helt rätt i allt hannskriver denna gängen. Iofs skriver han inget om ingen annan skriver.

Ja fronten har stått i princip still ett år trots hårda strider..
Citera
2023-12-30, 11:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nå. Har du hittat det påskrivna avtalet ännu? Många pratar om det. Men ingen kan visa upp detta. Och han som sägs ha skrivit under det (David Arakhamia) förnekar allt: https://www.youtube.com/watch?v=6lt4E0DiJts

Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Putin holds up what he claims is draft peace agreement with Ukraine
https://www.msn.com/en-gb/video/entertainment/putin-holds-up-what-he-claims-is-draft-peace-agreement-with-ukraine/vi-AA1cHuKq
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Om Putin ville vara trovärdig vore det väl bättre att visa upp hela dokumentet, inte bara stå och vifta med ett papper?
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Varför skulle han vilja visa det till just DIG?
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Inte för mig naturligtvis. För VÄRLDEN. Dela ut kopior till alla länders FN-ambassadörer, ge kopior till alla länders regeringar och liknande. Tänk vad det skulle göra för hans trovärdighet. Men det är som vanligt med ryssar, bättre att övertyga genom att klubba ner folk än än att bara lägga fram ett papper som bevisar det man hävdar.

Att Putin viftar med ett papper vars innehåll ingen kan se känner väl vi alla här i tråden till. Men det kan ju vem som helst göra. Vifta med ett papper med en slumpmässig text.

Men nu pratar vi om ett signerat fredsavtal. Var finns det? Och som Auric skriver. Putin behöver inte visa papperet och underskriften till oss på Flashback utan till t.ex länders FN-ambassadörer och regeringar. Till seriös världsmedia.

Men ingen seriös utomstående har sett detta dokument och fredsavtal. Förmodligen för att det inte existerar i verkligheten.

Citat:
David Arakhami (ur videon med intervjun av honom):

25:00 He said that the signature of the head of the delegation was there. Yes, Putin claimed that.
25:05 Why did he not make this document public that you drew attention to? What do you think?
25:08 Why, if he had the document he would have made it public.

27:28 No I could not sign it nor any a member of the delegation.
27:33 We do not even have the legal right to sign something correctly. That is.
Senast redigerad av -Info- 2023-12-30 kl. 11:55.
Citera
2023-12-30, 11:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Det var du som hade fel, men det fattade du tydligen inte. Ryssen använder 152 mm, och det är ingen hemlighet att man köpt en massa sådan ammunition av Nordkorea. Alla ansatser att hävda något annat är antingen resultat av ignorans eller taffliga försök att grumla vattnet.

Jag får väl sätta dig på plats också då för jag länkade nyligen till info om den nya ryska Krasnopol-M2 155mm artilleriammunition som redan använts i Ukraina.

Ah, så dök Nordkorea upp igen. Sist jag bad om bevis för att NK levererat ammunition till Ryssland så fick jag en bild på en rysk soldat framför sovjetiska 122mm Gradraketer där någon spekulerade att de var modifierade av NK. Sen ville ingen diskutera vidare. Har du andra och bättre bevis så får du gärna lägga fram dem.
Citera
2023-12-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja fronten har stått i princip still ett år trots hårda strider..
Ett modernt krig handlar inte om det.
Ett modernt krig handlar om det Ukraina håller på med just nu.
Katastrofala Ryska förluster varje dag som nu, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad.
Slå ut bakre logistik, ledning och förråd, dag efter dag med långtskjutande missiler och långtskjutande RÖRLIGT artilleri. Och drönare. Spar egen trupp.
Så småningom rasar hela korthuset snabbt. Vi är snart där nu.
Ryssarna går på fälgarna nu.
Citera
2023-12-30, 12:01
Medlem
Citat:

Du har ju fel i allt du skriver men även om du blir motbevisad om och om igen så fortsätter du med dyngan. Du ändrar dig mitt i som tex nu när ni hade producerat enorma lager 155mm granater till att ni planerar att öka produktionen. Jag trodde i alla fall att di skulle tycka det var så pinsamt att bli ägd så du startade ett nytt konto så du kunde börja om på nytt men du är iofs säkert 7 av de ryska trollkontona i denna tråden.
Citera
2023-12-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Zelensky hade kunnat slutit fred i Istanbul. Ryssland ställde då inga villkor förutom Ukrainas neutralitet. Ryssland erbjöd sig dra tillbaka från Donbas och övriga Ukraina utom Krim förstås.

Den ukrainska delegationen trodde allt var i hamn. Men då kom den hårfagre Boris Johnson på en blixtvisit till Kiev och lovade Zelensky guld och gröna skogar. Zelensky valde inte fred i alla fall.
Undrar om han ångrar sig idag.

Hade ni kommunister inte anfallit , hade det inte behövts slutas nån fred .

Du är som orkestern på Titanic som fortsatte spela när skeppet sjönk.

Du känner väl att ni är hatade,? inte kul att vara ryss nu ?65% inflation i december !!!
Rubeln skräpvaluta .
Ryssland på väg mot kollaps ( igen)
Citera
2023-12-30, 12:03
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jag får väl sätta dig på plats också då för jag länkade nyligen till info om den nya ryska Krasnopol-M2 155mm artilleriammunition som redan använts i Ukraina.

Ah, så dök Nordkorea upp igen. Sist jag bad om bevis för att NK levererat ammunition till Ryssland så fick jag en bild på en rysk soldat framför sovjetiska 122mm Gradraketer där någon spekulerade att de var modifierade av NK. Sen ville ingen diskutera vidare. Har du andra och bättre bevis så får du gärna lägga fram dem.

Du är fan inte klok.

Du fick en video länk av mig ifrån Twitter ((X) som svar på att nordkorea inte har levererat vapen till Ryssland. Dvs där en ryss säger att de är tacksamma för att ha fått mer artilleri (bl.a).från just Nordkorea.

Men du pratar så mycket skit att du inte ens klarar av att hantera all skit du kommer med.

Förvirrad deluxe!

Sedan om ammunitionen är tillverkad o Ryssland eller Nordkorea har inte med saken att göra.

Mupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in