2023-12-28, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Undrar om Isabelle är medveten om det hela? Jag hade uppfattat det hela som att de inte pratade med varandra men det var kanske bara förut.

Jag har för mig att Isabelle sa i sin senaste live att dom inte har kontakt nu för att Jewels inte vill det pga sitt mående. Jag kan minnas fel eller ha missuppfattat det Isabelle sa.
Citera
2023-12-28, 17:54
Medlem
Skurmedlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontanajuice
Jag har för mig att Isabelle sa i sin senaste live att dom inte har kontakt nu för att Jewels inte vill det pga sitt mående. Jag kan minnas fel eller ha missuppfattat det Isabelle sa.

Jewels har sagt att hon och Isabelle mailar ibland om morfar...
Isabelle har också sagt att det finns viss mailkontakt (gällande morfar).
Senast redigerad av Skurmedlet 2023-12-28 kl. 17:59.
Citera
2023-12-29, 00:19
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Undrar om Isabelle är medveten om det hela? Jag hade uppfattat det hela som att de inte pratade med varandra men det var kanske bara förut.

Vet inte. Men man kan ju hoppas att Isabelle skällt ut sin mamma och kräver pengarna tillbaka.
Citera
2023-12-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Vet inte. Men man kan ju hoppas att Isabelle skällt ut sin mamma och kräver pengarna tillbaka.

Ja och det skulle Jewels i sin tur kunna vrida till att hon därför vill "samla in pengar till Isabelle då hon har det svårt just nu".
Spontant skulle en förälder aldrig göra så men man vet aldrig med henne.
Citera
2023-12-29, 23:27
Medlem
Hela den här situationen har ju blivit helt galen, älskar att Isabelle delar med sig av sin version.
Jag tror att Jewels enda räddning nu är om hon börjar vara 100% ärlig, det jag tror följarna hon tappat tycker är att det är för mycket lögner och saker som säger emot sig själva.
Jewels har hamnat i en jävligt ond cirkel, skulle vara mycket mer lönsamt om hon berättade allt. Tror att hon hade fått tillbaka stödet och en mer positiv status.
De flesta vill ju hjälpa personer som kämpar men inte när man är så osäker på vad "hjälpen" används till. I detta fallet är det ju alkohol som kört allt i botten.

Rent önsketänkande såklart, hon är alldeles för stolt för det.
Citera
2023-12-30, 00:50
Medlem
Litwicks avatar
Röstade ni i hennes instastory-poll?

”Skulle va intressant veta”
ANSER DU DIG SOM FÖLJER MIG VA EN SUPPORTER ELLER HATER?
Alternativen:
1. Gillar inte dig men följer
2. Hater
3. Supportar
4. Freaking love u

🙄😣
Citera
2023-12-30, 02:57
Medlem
TornedalskSysters avatar
Såg Isabelles senaste live hon hade här om dagen. Fanns ett klipp uppe på hennes Youtubekanal men hon var live även på Tiktok (som jag inte har, liven fortsatte där).

Fick känslan av att saker och ting går framåt. Hon har viss kontakt med sin pappa. Isabelle och pojkvännen har även haft inplanerat en lägenhetsvisning (lägenhet till Isabelle). Försörjningsstöd får hon från socialtjänsten för januari.

Hon fick även en fråga i stil med att beskriva något hon är stolt över, hon hade inget svar på den frågan men personligen tänker jag att hon borde vara stolt över att hon kommit ur en destruktiv livssituation. Bara det i sig är något att vara stolt över!

Vidare beskrev hon att hon ångrar att hon själv inte sökte hjälp från socialtjänsten redan som barn.

Hoppas att allt går fortsatt åt rätt håll. Hoppas att hon kan skapa sig en trygg tillvaro. Att hon lyckas få ett jobb/inkomst så hon inte blir beroende av socialen. Jag tycker att det är en bra lösning på kort sikt men hoppas hon har kraft och ork att hitta ett passande jobb (eller kanske utbildning?)

Om Isabelle läser det här så kan jag tipsa om Folkhögskola (om intresse finns för utbildning), finns många olika kurser och utbildningar som i viss mån kan anpassas efter personen själv. Folkhögskola behöver inte alls vara som den traditionella skolan. Finns många olika praktiska utbildningar som inte baseras på att enbart att läsa i böcker, hemläxor etc. Om intresse finns förstås. Ett tips av all välmening.

Heja heja Isabelle! Vi är många som håller tummarna för dig och önskar dig ett bra 2024!
Citera
2023-12-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litwick
Röstade ni i hennes instastory-poll?

”Skulle va intressant veta”
ANSER DU DIG SOM FÖLJER MIG VA EN SUPPORTER ELLER HATER?
Alternativen:
1. Gillar inte dig men följer
2. Hater
3. Supportar
4. Freaking love u

🙄😣
Hahaha vad heter hennes instagram?
Citera
2023-12-30, 17:05
Medlem
Litwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louise112
Hahaha vad heter hennes instagram?

fruberrymix
Citera
2023-12-31, 00:03
Medlem
Litwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Vad tråkigt, jag tyckte att det lät förut som att hon bara hade skoldatorn hos kronofogden och tänkte att jaså, har Jewels inte utnyttjat henne på så vis? Jag hade då inte blivit förvånad om hon shoppat för en större summa än så.
Frågan är hur det ser ut vad gäller morfar.

Direkt när jag läste ditt inlägg så kom jag att tänka på Jewels presenter från Johanna med texten "Världens bästa mamma". Det hade passat bättre med något i stil med "Fruktansvärd mamma och dotter".

Ja, morfar…. Och snart är hans skuldsanering över, vad kommer att hända då?! Häxan har ju full kontroll och tillgång till hans ekonomi.
Har inte förstått varför just han, en gammal man, går igenom en skuldsanering och inte den yngre Jewels…? 🤔
Lider med både morfarn och Isabelle. Att man kan stjäla från sin far och sätta sitt eget BARN i skuld är helt ofattbart. Och Jewels som alltid maler om att hon ”så gärna vill ge till människor”… yeah.
Citera
2024-01-01, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litwick
Ja, morfar…. Och snart är hans skuldsanering över, vad kommer att hända då?! Häxan har ju full kontroll och tillgång till hans ekonomi.
Har inte förstått varför just han, en gammal man, går igenom en skuldsanering och inte den yngre Jewels…? 🤔
Lider med både morfarn och Isabelle. Att man kan stjäla från sin far och sätta sitt eget BARN i skuld är helt ofattbart. Och Jewels som alltid maler om att hon ”så gärna vill ge till människor”… yeah.

Tänk vad sjuk i huvudet hon är. För i hennes värld är det hon som ger och ställer upp på folk 🤣 hade så gärna velat se 24 h bevakning hos jewels och se hur hon behandlar sin pappa och vilken deprimerade misär de lever i. Såfort morfar är skuldfri så kommer hon låna upp han till tusen igen för att leva på de. Hon hade aldrig fått kontrakt på lgh om inte inkomsterna var tillräckligt för att täcka både hyra och mat. Men hon slösar på allt möjligt skit sen framför kameran ska hon stoltsera över allt hon köpt på rea och EXRTAPRIS.
Citera
2024-01-03, 17:58
Medlem
54NDR0s avatar
Isabelle är live på TikTok ikväll. Tydligen har Jewels nu skickat orosanmälningar till soc där hon hävdar att Isabelle tar droger och säljer sex bland annat. Jewels har även skickat detta i morfarns namn! Jewels blev antagligen riktigt arg över att Isabelle berättade att Jewels köpt saker i Isabelles namn vilket resulterat i skulder för Isabelle. Isabelle försöker också få hjälp från soc med att få en lägenhet och det som Jewels gör nu kan fördröja och förstöra denna process.

Dock så har nog soc bra koll på Jewels och förstår nog att detta är bullshit. Jewels gör sig även skydlig till flera brott då hon anmält i en annan persons namn (morfarns), köpt saker i en annan persons namn (Isabelles), och även nu förtalar Isabelle med lögnerna om droger och prostitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in