2018-07-31, 18:59
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Har du bara hört detta klipp?
Har du sett deras klipp på youtube?
Jag tycker dom har en bra och normal mor och
dotter relation. Dom har kul ihop. Mamman är som både
Mamma och kompis till Issy som hon kallar sig.

Nej dom är inte kändisar men dom vill väl bli
vad jag förstått det som. Dom vill kunna livnära sig
på sitt youtubande.

Jag gillar dom för dom är mänskliga utan påmålad yta.
Tittar till deras kanal ibland.

Jag har snabbspolat mig igenom ett gäng så har inte värst bra koll, det är en hel del som är tokigt tycker jag. Men har du sett att dom har det bra tillsammans så är det skönt förstås.

Min misstanke om att flickan får höra sådana där utbrott både nu och då behöver inte alls stämma.
En sak är säker flickan behöver hjälp i skolan med någon form av assistent eller hemskola (heter det så) och det skulle nog inte skada med någon som kom hem till dom några gånger i veckan för att lyfta upp avhjälpa och styrka båda två.
Kommunikationen kan inte vara speciellt bra från något håll när man beter sig som kärringen gör/gjorde.

Vi har skolplikt i Sverige, hur kan Issy gå hemma hela dagarna utan att hon får hjälp och stöd?

Saker mamman vill göra innan hon dör.

Skaffa dykcert.
Skaffa en Porsche och köra ikapp med ett flygplan.
Skapa spel program eller app.
Bli modellfotograf
Ge bort en klumpsumma pengar till en familj som har det svårt i Australien
Kika på rymden
Designa en klänning eller blus
Lära sig spela schack eller instrument
Vara skådis i en julkalender, gärna spela en kärring som skrämmer barn
Sova utomhus utan mygg
Stå i en klunga med människor som varit med om något hemskt, men som sedan jublar
Åka hand held linbana som i en actionrulle
Hon blev livrädd för Hajen 3, nu vill hon bada i en hajbur.
Få en annan människa att känna sig oumbärlig och behövd. ( Hon kanske skulle börja med sin dotter)
Volontärarbeta i Afrika bygga en brunn... lära dom hur man använder kondom.
Vill resa till Stonhenge, hon tror stenarna är ganska små visar mellan två fingrar.
Vill dubba en film hellre det en hajburen.

Saker flickan vill göra innan hon dör.
Åka till Disney land i USA.
Känna att hon vill vara säker på sig själv med bra självförtroende.
En fett goals video utan morsan
Uppfinna något användbart
Åka till Gröna Lund
Besöka en vulkan
Tälta i en skog
Simma med vilda delfiner
Se äkta Mona Lisa
Bada i turkost vatten
Besöka Pompei
Gå in i ett hembesökt mentalsjukhus och leta spöken
Åka helikopter
Sett ett vilt Lejon
Se vilda sköldpaddor
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-07-31 kl. 19:38.
Citera
2018-07-31, 19:04
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag vet att vi är på flashback men kom igen, man behöver inte skriva att en 13-åring tjej att hon borde avrättas.

Var skrev jag det? Jag skrev att det bästa vore om dessa aldrig fötts, det är inte samma sak. Jag vill inte ha ett samhälle där folk som inte har möjlighet att försörja sig själva skall tigga pengar och göra sig till åtlöje på sociala medier. Sluten anstalt hade väl fungerat, men såna finns inte längre. De får inte ens den hjälp de behöver i skolan. Återinför tvångssteriliseringar så är vi ett steg på vägen.
Citera
2018-07-31, 19:08
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Har följt dom ett tag, kanske delvis för att det är lyteskomik.

Det som stör mig mest är att dom använder ordet HATA väldigt mycket.

Sedan avslutar dom alltid vloggen med "sprid kärlek"...

Så du som följt dom kanske mest och bäst av alla här i tråden, verkar dom ha ett fint liv tillsammans?
Har dom några stödpersoner, om inte skulle mamman och eller flickan behöva det

Vad är det dom hatar på, vädret, människor irl, youtubers, Socialen, att dom fått punktering på cykeln, Svetsaren,........?
Ligger dom på en normal intelligens utefter deras ålder sett, vad tycker du?

Edit: En sista fråga, jag hade aldrig hört talas om dom här två. Vilken är deras åldersgrupp, hur gammal är du på ett ungefär.

Edit2: Snabbspolade lite i den här nu https://youtu.be/e0-iZM3oWvQ?t=346 flickans morfar verkar styra upp deras vardag en hel del.

Fan vad deppigt :/
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-07-31 kl. 19:17.
Citera
2018-08-01, 01:13
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
1Så du som följt dom kanske mest och bäst av alla här i tråden, verkar dom ha ett fint liv tillsammans?
2Har dom några stödpersoner, om inte skulle mamman och eller flickan behöva det

3Vad är det dom hatar på, vädret, människor irl, youtubers, Socialen, att dom fått punktering på cykeln, Svetsaren,........?
4Ligger dom på en normal intelligens utefter deras ålder sett, vad tycker du?

Edit: 5En sista fråga, jag hade aldrig hört talas om dom här två. Vilken är deras åldersgrupp, hur gammal är du på ett ungefär.

Edit2: Snabbspolade lite i den här nu https://youtu.be/e0-iZM3oWvQ?t=346 flickans morfar verkar styra upp deras vardag en hel del.

Fan vad deppigt :/

1Relationen mor/dotter är nog inte dålig, men att kalla det för ett fint liv är nog tveksamt.

2Ingen aning om det finns några stödpersoner.

3Som sagt, dom använder ordet hata alltför ofta. Det kan gälla gummistövlar, fiskpinnar,
tandläkaren eller precis vad som helst. Att sedan avsluta vloggen med "sprid kärlek"

4Kan nog inte begära mer av dottern, tror att hon är 13. Mamma däremot är tveksamt.

5Tror att dottern är 13 och Mamma är 36.
Citera
2018-08-01, 08:01
Medlem
Schnyggves avatar
Efter snabb ockulärbesiktning, så tycker jag synd om dottern, morsan verkar inte helt stabil...
Tittat på "LÄGET AKUT!!" FRÅN Januari i år, och gråter man ut sådär som mamman gör är man antingen oerhört desperat, eller lite eljest. Är väl egentligen för tidigt att döma ännu, men tycker oavsett synd om dottern. Hoppas de ordnar sig till det bästa!
Citera
2018-08-02, 10:23
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Efter snabb ockulärbesiktning, så tycker jag synd om dottern, morsan verkar inte helt stabil...
Tittat på "LÄGET AKUT!!" FRÅN Januari i år, och gråter man ut sådär som mamman gör är man antingen oerhört desperat, eller lite eljest. Är väl egentligen för tidigt att döma ännu, men tycker oavsett synd om dottern. Hoppas de ordnar sig till det bästa!

Dom ska flytta till Norrköping nu verkar det som, kanske Soc har mer koll där och flickan får hjälp.

Läget Akut!
Citera
2018-08-02, 10:54
Medlem
Jag är bekant med dessa två personligen. Och det är inte mycket som står rätt till där. De bor just nu i Sorsele och har (tack och lov) planer på att flytta härifrån.
Det är mamman som styr det hemmet, som någon nämnde tidigare, att morfadern skulle styra upp något stämmer inte, han glider bara runt som en skugga. Är bara skalet kvar.
Dottern blir uppfostrad i mammans verklighet, och förhoppningsvis kommer hon väl att få en mer realistisk verklighetsuppfattning när hon blir äldre.
Diagnoserna är ju en stor del av deras liv, dock är jag lite osäker på om dottern verkligen har någon.
Citera
2018-08-02, 14:54
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nancypants
Jag är bekant med dessa två personligen. Och det är inte mycket som står rätt till där. De bor just nu i Sorsele och har (tack och lov) planer på att flytta härifrån.
Det är mamman som styr det hemmet, som någon nämnde tidigare, att morfadern skulle styra upp något stämmer inte, han glider bara runt som en skugga. Är bara skalet kvar.
Dottern blir uppfostrad i mammans verklighet, och förhoppningsvis kommer hon väl att få en mer realistisk verklighetsuppfattning när hon blir äldre.
Diagnoserna är ju en stor del av deras liv, dock är jag lite osäker på om dottern verkligen har någon.

Intressant att få svar från en bekant. Får jag fråga hur ni känner varandra? Hur skulle du beskriva mammans verklighet?
Citera
2018-08-02, 16:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

bekant? Typ granne då eller?
Vad jag har sett så verkar dom väldigt isolerade. Har dom något umgänge
med någon utanför huset?
Mamman tror jag har vart lite för snäll. Verkar vara dottern som styr familjen.
En kick i rumpan och skickat ungen till skolan skulle vart bra tror jag..

Mammans verklighet är väl dottern, hemmet och morfadern. Det här är en vanlig familj
ingen som minglar bland Se och hör.
Citera
2018-08-02, 17:53
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Dottern springer och gömmer sig om hon ser folk eller bilar
och att bara handla på affären är en utmaning så någon form av diagnos måste det ju vara.
Undrar då också hur det ska bli bättre i Norrköping?
Människorna kanske är mindre skrämmande där?

Reagerat även jag på detta hatande.
Bara nu på den senaste videon så..
hatar hon att läsa böcker
hatar liv och rörelse
hatar skolan
hatar spontana grejor
hatar att prata med folk
hatar att vara sen..
Senast redigerad av Tarmstuvning 2018-08-02 kl. 18:05.
Citera
2018-08-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Intressant att få svar från en bekant. Får jag fråga hur ni känner varandra? Hur skulle du beskriva mammans verklighet?

Jag kan inte påstå att jag känner dem väl, har dock lite inblick i deras privatliv, jag bor på orten de bor på nu. Jag vill helst inte berätta hur jag har kommit i kontakt med dessa människor.
Det är en liten ort och ”alla känner alla”.
Mamman tror på fullaste allvar att youtube är deras framtid. Hon har diagnoser, hon är en väldigt underlig människa, men nästan allt av det som kommer fram på kanalen är rent skådespeleri. Det är mycket lögner och rent hittepå.
Hon skulle heller inte ha något problem att ha ett jobb enligt mig, dock kanske i det enklare segmentet av arbeten.
Citera
2018-08-02, 19:25
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Jag kan inte påstå att jag känner dem väl, har dock lite inblick i deras privatliv, jag bor på orten de bor på nu. Jag vill helst inte berätta hur jag har kommit i kontakt med dessa människor.
Det är en liten ort och ”alla känner alla”.
Mamman tror på fullaste allvar att youtube är deras framtid. Hon har diagnoser, hon är en väldigt underlig människa, men nästan allt av det som kommer fram på kanalen är rent skådespeleri. Det är mycket lögner och rent hittepå.
Hon skulle heller inte ha något problem att ha ett jobb enligt mig, dock kanske i det enklare segmentet av arbeten.

Intressant! Har du exempel på vad som är lögner? Spännande att veta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in