2023-12-27, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Nyligen fick Isabelle reda på att Jewels, för ca 1 år sedan, köpte en luftrenare för 3200 kr på faktura i Isabelles namn genom att använda hennes BankID. Detta berättade Jewels inte för Isabelle och skulden har växt och gått till kronofogden. Detta berättade Isabelle i en livestream hon hade igår. Det här skedde innan Isabelle flyttade och då Jewels hade kontroll över hennes konton. Isabelle såg detta när hon skaffade Kivra och loggade in (om jag minns rätt).
Solklart fall av egenmäktigt förfarande/olovlig identitsanvändning enligt min mening. Det där hade jag gjort polissak av. Visst, det kanske är ord mot ord nu men det viktiga här är att sända signalen att det här du har gjort är förkastligt och inget jag accepterar eller förlåter.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; det absolut bästa Isabelle kan göra är att helt skära bort Jewels ur sitt liv och aldrig mer ha kontakt med henne oavsett vad som händer. Isabelle behöver inte Jewels. Jewels är inte en bra människa, hon är inget föredöme eller stöd, hon är en energiparasit som suger sin omgivning torr. Hon bör utestängas från sin dotters liv innan hon gör mer skada än vad hon redan gjort.
Citera
2023-12-27, 01:04
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Nyligen fick Isabelle reda på att Jewels, för ca 1 år sedan, köpte en luftrenare för 3200 kr på faktura i Isabelles namn genom att använda hennes BankID.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
det kanske är ord mot ord nu

Jag är mållös. Vilket avskräde till människa. Fyfan att sätta sitt barn i skiten.

Och, det behöver inte vara ord mot ord om det skulle gå så långt. Alla hennes YT-videos är bevis. Vem behöver en luftrenare för sina psykosomatiska symptom? Vem köpte den och tog inte med den när hon flyttade? Varför står den kvar?
Citera
2023-12-27, 01:53
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Nyligen fick Isabelle reda på att Jewels, för ca 1 år sedan, köpte en luftrenare för 3200 kr på faktura i Isabelles namn genom att använda hennes BankID. Detta berättade Jewels inte för Isabelle och skulden har växt och gått till kronofogden. Detta berättade Isabelle i en livestream hon hade igår. Det här skedde innan Isabelle flyttade och då Jewels hade kontroll över hennes konton. Isabelle såg detta när hon skaffade Kivra och loggade in (om jag minns rätt).

Vad tråkigt, jag tyckte att det lät förut som att hon bara hade skoldatorn hos kronofogden och tänkte att jaså, har Jewels inte utnyttjat henne på så vis? Jag hade då inte blivit förvånad om hon shoppat för en större summa än så.
Frågan är hur det ser ut vad gäller morfar.

Direkt när jag läste ditt inlägg så kom jag att tänka på Jewels presenter från Johanna med texten "Världens bästa mamma". Det hade passat bättre med något i stil med "Fruktansvärd mamma och dotter".
Citera
2023-12-27, 10:07
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasMaflame
Why don’t help out economically then? If you’re such a good father. She is clearly struggling right now.

If she and Kevin were to break up she would be in a lot of trouble. The best thing would be to help her get an own apartment and help pay for it.

I would hate for her to live with her mother again.

i have been helping her financially whenever she asks for money as i can send directly to her bank account within 24 hours

I have worked out what i have sent her over the last 12 months and its well above what i was paying Ida in child support, well above, but the last couple of months i have held off sending as much because i don't want to create a dependance or a lack of motivation on her part, i can totally understand the situation she is in because Ida never motivated her for the future, this is where i have a lot of frustration because the social services tied my hands behind my back and now issy is in this situation, they created the problem and now she is left with little to no help from the people that put her in the situation.

Isabelle knows that if anything were to happen in her relationship with kevin that she is absolutely welcome to come to Australia to live and i would be in a much better position to provide for her here, she knows that in no way would she have to go back and live with Ida.

Isabelle has to either get into study or employment as soon as possible, and then i can help supplement her income and help pay her rent when she finds an apartment, my fear is now is that if i throw money every month then she could get stuck where she is because her needs are just being met.

Hope that makes sense
Citera
2023-12-27, 14:24
Medlem
That's great!
Citera
2023-12-27, 20:12
Medlem
Daria.Ms avatar
Hon har lagt ut på story att hon behöver 3k för att hjälpa Isabelle. Stämmer ju överens med summan för luftrenaren, den nämns dock inte.
Citera
2023-12-27, 20:23
Medlem
Acevixens avatar
Jewels tigger nu om Swish på sin Instagram och säger ”Skulle behöva minst 3000 till Isabelle som har det svårt”
Vidriga lögnare.
Citera
2023-12-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i have been helping her financially whenever she asks for money as i can send directly to her bank account within 24 hours

I have worked out what i have sent her over the last 12 months and its well above what i was paying Ida in child support, well above, but the last couple of months i have held off sending as much because i don't want to create a dependance or a lack of motivation on her part, i can totally understand the situation she is in because Ida never motivated her for the future, this is where i have a lot of frustration because the social services tied my hands behind my back and now issy is in this situation, they created the problem and now she is left with little to no help from the people that put her in the situation.

Isabelle knows that if anything were to happen in her relationship with kevin that she is absolutely welcome to come to Australia to live and i would be in a much better position to provide for her here, she knows that in no way would she have to go back and live with Ida.

Isabelle has to either get into study or employment as soon as possible, and then i can help supplement her income and help pay her rent when she finds an apartment, my fear is now is that if i throw money every month then she could get stuck where she is because her needs are just being met.

Hope that makes sense

You should take Isabelle to Australia for some time. She needs to be far away as possible from her terrible mother. (Sorry my English sucks)
Citera
2023-12-27, 21:40
Medlem
Haha jävla fittråtta. Isabelle som har det svårt. Å vems jävla fel är det då? Brinn i helvetet, jävla häxa.
Citera
2023-12-27, 21:55
Medlem
Litwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Haha jävla fittråtta. Isabelle som har det svårt. Å vems jävla fel är det då? Brinn i helvetet, jävla häxa.

Ja, brinn! Så jävla äcklad av den där vidriga ”mamman” , sjuka jävel!
Citera
2023-12-27, 23:54
Avslutad
Fy helvete, ärligt talat. Jewels är helt skamlös. Vilken "mamma"... Hon hade inte tvekat ett ögonblick att hora ut sin egen dotter till bulgariska lastbilschaffisar i hamnkvarteren om hon hade kunnat tjäna några tusenlappar till en datorpryl till sig själv.

Här kan vi tala fullblodsnarcissist. Det bästa Isabelle kan göra är att klippa alla band för evigt. För sin egen skull.
Citera
2023-12-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Hon har lagt ut på story att hon behöver 3k för att hjälpa Isabelle. Stämmer ju överens med summan för luftrenaren, den nämns dock inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Jewels tigger nu om Swish på sin Instagram och säger ”Skulle behöva minst 3000 till Isabelle som har det svårt”
Vidriga lögnare.

Undrar om Isabelle är medveten om det hela? Jag hade uppfattat det hela som att de inte pratade med varandra men det var kanske bara förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in