2023-12-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Rysk robot slagit ner i Polen undra hur Nato agerar nu?

Den förra ryska roboten som slog ner i Polen var ukrainsk. Antagligen samma nu. Ukraina vill tvinga in Polen i kriget.
Citera
2023-12-29, 18:10
Medlem
CanisMinors avatar
https://t.me/warinukraineua/2045?single

Zelenskyy in Avdiivka, 2 km from the front

Vart är den fredlösa?
Citera
2023-12-29, 18:12
Medlem
raskenss avatar
En spottloska rakt i ansiktet på Putin.. Zelenskyy vid Stadsskylten vid Avdiika:

https://youtu.be/MVPqNSfPW_g?si=xCOzI51cQnT7VK8D
Senast redigerad av raskens 2023-12-29 kl. 18:16.
Citera
2023-12-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
https://t.me/warinukraineua/2045?single

Zelenskyy in Avdiivka, 2 km from the front

Vart är den fredlösa?

Zelensky får antagligen inte dödas. Annars skulle han ha varit död första dagen.
Citera
2023-12-29, 18:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Den förra ryska roboten som slog ner i Polen var ukrainsk. Antagligen samma nu. Ukraina vill tvinga in Polen i kriget.
Oavsett vad så händer garanterat ingenting. Finns inget uppsåt. Nåt som kraschar i ett Nato-land aktiverar inte per automatik artikel 5 i Nato-stadgan.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-12-29 kl. 18:18.
Citera
2023-12-29, 18:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Zelensky får antagligen inte dödas. Annars skulle han ha varit död första dagen.

Ryska elitsyrkor ur VDV släpptes med fallskärm nära presidentpalatset och hårda strider utbröt. Deras huvudmål var Zelenskyy. Samtliga dödades till slut.
Citera
2023-12-29, 18:19
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Du svarade. Det fanns en länk i det du bevarade. Men skit i det, Mr. Nonsens. Vi vet redan vart du står och hur mycket du ljuger.

Ok. Du fick chansen av mig att spela boll genom att berätta eller länka om. Istället ägnar du inlägget åt att babbla dynga. Du kunde bara ha berättat vad du menar att jag sagt tvärtemot ”ryssen”. Klarar du inte det utan en länk?
Citera
2023-12-29, 18:23
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En spottloska rakt i ansiktet på Putin.. Zelenskyy vid Stadsskylten vid Avdiika:

https://youtu.be/MVPqNSfPW_g?si=xCOzI51cQnT7VK8D
Märkligt? Hur kom han dit? Enligt våra vatniks har ju Avdiika varit omringat i över 1 år!
Citera
2023-12-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det stämmer. Det är Natos utvidgning i öst som är orsaken till kriget.

Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Man måste nog vara lite kritisk mot den "sanning" och de "fakta" som vi serveras. All info kommer från den ena parten: Ukraina, Nato och andra västvänliga krafter. Hur Ryssland ser på saken, eller vilka motiven därifrån är kan vi bara gissa. Vem säger att Ryssland har för avsikt att erövra hela Europa, och att Ukraina bara är ett första steg? Vad vill man med en sån skräckpropaganda? Att få fler och fler att ansluta till Nato, naturligtvis. Precis som nu sker. Nato blir större och mäktigare, och Ryssland svagare och allt med isolerat. Det är inte Ryssland som expanderar, det är Nato.
Jodå Rimbolasse, plötsligt ska vi gissa.
Jag räknat till att du har påstått ”att det är Natos utvidgning i öst som är orsaken till kriget” fyrahundrafemtiosex gånger.

Du har fått tvåhundrasjuttioåtta nöjaktiga svar som visar att det finns en mängd olika orsaker till att Putin startade sitt anfallskrig, och nu hävdar du att vi ska gissa?

Du visar med all önskvärd tydlighet att du inte var smartast i klassen!
Det gäller f.ö också väldigt många av dina trådkompisar.
Du är i ett dåligt sällskap, eller möjligen de andra…
Citera
2023-12-29, 18:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jodå, det har Ryssland. 2S35 Koalitsiya-SV exempelvis har funnits i flera år och kan utrustas med både 152mm och 155mm eldrör. 2S19 Msta-S howitzers likaså.

Ser inga länkar som styrker ditt påstående. Eller har du också glömt var du läste det eller ska du skylla på att du hittar inte igen det? Trovärdig länk annars kan du bara säga det rakt ut. Jag ljög igen. Visa på länk att rySSland använder de också.
Citera
2023-12-29, 18:28
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ok. Du fick chansen av mig att spela boll genom att berätta eller länka om. Istället ägnar du inlägget åt att babbla dynga. Du kunde bara ha berättat vad du menar att jag sagt tvärtemot ”ryssen”. Klarar du inte det utan en länk?

Du skriver så mycket dynga att du inte ens klarar av att hantera dina egna påståenden.

Jeez...

Torkar din mamma dig I röven också?

Du bevarade mitt inlägg. Där fanns en länk som motbevisar ditt påstående om att Ryssland inte använder vapen/material från Nordkorea.

Hur fan dumma är folk egentligen. Varför i helvete besvarar du mig utan att ens se över vad jag skriver och länkar till?

Jag frågade om du kan översätta det den ryssen säger framför Nordkoreanskt artilleri eftersom du följer så mycket ryskt på telegram.

Men jag kan göra det åt dig så slipper vi orda mer.

Ryssen säger att artilleriet från Nordkorea har längre räckvidd och har bättre precision än det ryska artilleriet. Samt att ryska militären är väldigt glada över att ha fått detta material.

Första inlägget undvek du, sedan påminde jag dig om det och nu en tredje gång förlöjligar du dig.

Vad är det för fel på dig?

Ska jag behöva skicka dig länken en tredje gång. Glöm det Mr.nonsens.
Senast redigerad av CanisMinor 2023-12-29 kl. 18:35.
Citera
2023-12-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska elitsyrkor ur VDV släpptes med fallskärm nära presidentpalatset och hårda strider utbröt. Deras huvudmål var Zelenskyy. Samtliga dödades till slut.

Reznikov har berättat att de hade order att besätta regeringskvarteren inom 12h. Uppenbart att Zelensky var målet precis som du påstår.
Planen var att ta Kyiv på 3 dagar.
De ryska brottslingarna blev dock tillintetgjorda av ukrainska hjältar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in