2023-12-29, 13:26
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Inte Usa men demokraterna.

Att försöka påverka varenda val med rysslandskonspirationer, censur och inte tillåta motståndare att ställa upp går längre än Putin.
Skönt att vi har Republikanerna som inte försökt att påverka några valresultat då....
Ja, förutom konspirationsteorierna om var Obama var född, att Georgia skulle hitta 11000 röster eller att gå in i ändlöst många åtal om valfusk. De lyckades dock aldrig vilket ju är toppen för demokratin!

Däremot har jag svårt att tro att detta skulle kunna påverka Trumps möjligheter så länge det inte finns en dom mot honom.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-12-29 kl. 13:30.
Citera
2023-12-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kanske inte så överraskande:

Wall Street Silver@WallStreetSilv

The founder of the group behind the lawsuit removing President Trump from the Colorado Ballot reveals their largest donor is George Soros.

https://nitter.net/WallStreetSilv/status/1740089008737366085#m

Se där. Tror vi har nått end of discussion för tillfället.

Västvärldens och kanske hela den fria nationalstatens antikrist är inblandad. Om än i andra led.

Så förvånande (not!)
Citera
2023-12-29, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Källa på det?

Tucker Carlson har skrivit om det. Jösses vad du är okunnig
Citera
2023-12-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Skönt att vi har Republikanerna som inte försökt att påverka några valresultat då....
Ja, förutom konspirationsteorierna om var Obama var född, att Georgia skulle hitta 11000 röster eller att gå in i ändlöst många åtal om valfusk. De lyckades dock aldrig vilket ju är toppen för demokratin!

Däremot har jag svårt att tro att detta skulle kunna påverka Trumps möjligheter så länge det inte finns en dom mot honom.

Man måste vara född i USA för att bli president. Det är ingen konspiration utan så regelverket ser ut.

Har inget med att ställa in val likt Hitler och Hamas gjorde.
Citera
2023-12-29, 14:20
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Man måste vara född i USA för att bli president. Det är ingen konspiration utan så regelverket ser ut.

Ja? Obama är född i USA.
Citera
2023-12-29, 14:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
7 demokrattillsatta domare förlitar sig på demokraternas partiska J6-kommiées narrativ.
Det är inte rättvist och högsta domstol kommer komma till den uppfattningen.
Domare dömer bara på bevis och med vittnen som berättar att brott begåtts.
Det du skriver är bara skräp i sammantaget.
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej USA är inte en demokrati om det inte är fritt fram för medborgare att ställa upp i val.

Vilket statskupp menar ni? Inbördeskriget var väl inte direkt någon statskupp utan ett utbrytningsförsök. Har väl inte varit något sedan dess.
Kanske inte donalds skulle brutit mot konstitutionen då och försökt sig på samhällsomstörtande verksamhet
Det är ingen hjälp för dig att du skriver nonsens.
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu begär jag inte att du ska förstå grundläggande demokratiska principer, det vore för mycket begärt om vi ser till kvaliteten på de inlägg som du producerar här på Flashback.

President Trump är inte fälld i domstol, än mindre åklagad för det som demokratiska partiaktivister i Colorado och Maine påstår att President Trump har begått.

Demonstrationen kan knappast definieras som uppror/kuppförsök.

President Trump hade inte någon kontroll över dessa demonstranter.

Vi kommer att få se att Högsta Domstolen kommer att olagligförklara dessa taffliga försök till statskupp som Colorado och Maine gör sig skyldiga till.
Jo, vi förstår konstitutionen och vi vet också att donaolds har deltagit i samhällsomstörtande verksamhet.
Citat:
Inte Usa men demokraterna.

Att försöka påverka varenda val med rysslandskonspirationer, censur och inte tillåta motståndare att ställa upp går längre än Putin.
Konstitutionen verkar du glömma av här, antar det är medvetet då den berättar att en som deltagit i samhällsomstörtande verksamhet mot USA får inte vara med på röstsedeln.

Rätt intressant att ni fascister glömmer av den punkten varje gång
Men det är lugnt, jag påminner så gärna så.
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag ser stora problem med det här"

Förutom att det är konstigt att han tas bort från valsedlarna innan han har någon dom emot sig så ser jag följande framför mig:

Om han sedan vinner valet och blir president så lovar jag att han kommer att hämnas. Huvuden kommer att rulla

Det spelar Putin och andra skurkstater rakt i händerna. Det kommer att heta: "jaså ni anklagar oss för valfusk? Ni då, som tar bort kandidater från valsedlarna!"
De har baserat beslutet på vittnen och bevis, kanske donalds inte skulle försökt med en statskupp.
DU har aldrig tänkt på det?

Och hämnas, menar du att donalds ska ge sig på politiker som inte gjort något fel?
För om du säger det, så berättar du att donalds är en fascist, då det är så fascister gör.
Citera
2023-12-29, 14:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kanske inte så överraskande:

https://nitter.net/WallStreetSilv/status/1740089008737366085#m
Kanske inte donalds skulle deltagit i samhällsomstörtande verksamhet?
Eller försöker du säga att Soros gjorde detta och genom attackera Capital Building och försökte byta ut elektorerna till falska elektorer?
Citera
2023-12-29, 14:33
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Domare dömer bara på bevis och med vittnen som berättar att brott begåtts.
Det du skriver är bara skräp i sammantaget.

Kanske inte donalds skulle brutit mot konstitutionen då och försökt sig på samhällsomstörtande verksamhet
Det är ingen hjälp för dig att du skriver nonsens.

Jo, vi förstår konstitutionen och vi vet också att donaolds har deltagit i samhällsomstörtande verksamhet.

Konstitutionen verkar du glömma av här, antar det är medvetet då den berättar att en som deltagit i samhällsomstörtande verksamhet mot USA får inte vara med på röstsedeln.

Rätt intressant att ni fascister glömmer av den punkten varje gång
Men det är lugnt, jag påminner så gärna så.

De har baserat beslutet på vittnen och bevis, kanske donalds inte skulle försökt med en statskupp.
DU har aldrig tänkt på det?

Och hämnas, menar du att donalds ska ge sig på politiker som inte gjort något fel?
För om du säger det, så berättar du att donalds är en fascist, då det är så fascister gör.
Är inte helt insatt i detta. Är det en dom eller ett beslut?
Citera
2023-12-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ja? Obama är född i USA.

Och han ställde upp. Han blev inte portad. Jag vet inte själv var han är född men kan konstatera att han har varit president.
Citera
2023-12-29, 14:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Är inte helt insatt i detta. Är det en dom eller ett beslut?
De tagit sina beslut/dom av vittnen de förhört och bevis de tagit del av.
Vilket av dom eller beslut det är kan undra, inte för det har någon betydelse för utkomsten och att det sen domen/beslutet hamnar i HD eller inte.

Vi får väl forska lite i vad som är rätt term här.
Citera
2023-12-29, 14:46
Medlem
Citat:

Det är inte glasklart. Man ska vara en natural born citizen.

” The U.S. Constitution uses but does not define the phrase "natural born Citizen" and various opinions have been offered over time regarding its exact meaning. The consensus of early 21st-century constitutional and legal scholars, together with relevant case law, is that natural-born citizens include, subject to exceptions, those born in the United States. As to those born elsewhere who meet the legal requirements for birthright citizenship, the consensus emerging as of 2016 was that they also are natural-born citizens”
Citera
2023-12-29, 14:47
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Och han ställde upp. Han blev inte portad. Jag vet inte själv var han är född men kan konstatera att han har varit president.
Om du missat republikanernas alla försök att obstruera att demokraterna kommer till makten, är jag den första att beklaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in