2023-12-29, 06:22
Bannlyst
Delstaten Maine går på samma linje som Colorados Högsta Domstol. USA vill inte ha en kuppmakare och bedragare i presidentvalet, tydligare kan det inte bli. I detta nu arbetar 25 andra delstater med samma sak, att porta den vedervärdige Trump.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/annu-en-delstat-utesluter-trump-fran-valsedeln
Den amerikanska delstaten Maines statssekreterare följer i Colorados fotspår och tar bort Donald Trump från valsedeln med anledning av hans inblandning i Capitoliumstormningen.

Maines högsta valtjänsteman, demokraten Shenna Bellows har beslutat att plocka bort Donald Trump från delstatens valsedel 2024. Beslutet – baserat på upprorsförbudet i det 14:e tillägget i den amerikanska konstitutionen – fastslogs knappt tio dagar efter Colorados dom om att utesluta expresidenten på samma grunder.
Citera
2023-12-29, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
Det blir ju allt mer uppenbart att demokraterna i någon desperation försöker göra sig av med Trump genom närmast fascistiska metoder som vi sett i länder som Ryssland, Kina eller Venezuela.

Detta skickar inga bra signaler till omvärlden och usas position som en demokrati försvagas rejält då de aldrig kan påstå att något annat land beter sig som en diktatur.

Det måste dock betyda att de faktiskt ger Biden 0 % chans att vinna presidentvalet nästa år då dessa försök skriker desperation.

Verkar som han får ställa upp både i Colorado och Maine tills SCOTUS tar upp saken. I Maine är det 1 person som försöker ställa in valet .....

Men om demokraterna hade SCOTUS så kunde de ha ställt in presidentvalet som Hitler och Hamas gjorde ....
Citera
2023-12-29, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Verkar som han får ställa upp både i Colorado och Maine tills SCOTUS tar upp saken. I Maine är det 1 person som försöker ställa in valet .....

Men om demokraterna hade SCOTUS så kunde de ha ställt in presidentvalet som Hitler och Hamas gjorde ....

Nej, han får inte delta i val och det är ett faktum. Ryska trollkonton kan drömma och fantisera men Trump är portad.
Citera
2023-12-29, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Nej, han får inte delta i val och det är ett faktum. Ryska trollkonton kan drömma och fantisera men Trump är portad.

Vad jag har läst så genomförs inte besluten från Maine och Colorado i praktiken för att valen är så nära förrän SCOTUS uttalar sig. I praktiken är han portad tills de säger något dock. De vet och väntar sig givetvis att deras "beslut" om att bara de själva ska få vara med och leka och ställa upp i valet kommer att rivas upp och vill inte dra på sig kostnader säkerligen.
Citera
2023-12-29, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Vad jag har läst så genomförs inte besluten från Maine och Colorado i praktiken för att valen är så nära förrän SCOTUS uttalar sig. I praktiken är han portad tills de säger något dock. De vet och väntar sig givetvis att deras "beslut" om att bara de själva ska få vara med och leka och ställa upp i valet kommer att rivas upp och vill inte dra på sig kostnader säkerligen.

USA är en demokrati som inte tolererar statskupper, därav att Trump är portad.

USA är inte som Ryssland
Citera
2023-12-29, 08:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

USA är inte som Ryssland

Nej USA är inte en demokrati om det inte är fritt fram för medborgare att ställa upp i val.

Vilket statskupp menar ni? Inbördeskriget var väl inte direkt någon statskupp utan ett utbrytningsförsök. Har väl inte varit något sedan dess.
Citera
2023-12-29, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej USA är inte en demokrati om det inte är fritt fram för medborgare att ställa upp i val.

Vilket statskupp menar ni? Inbördeskriget var väl inte direkt någon statskupp utan ett utbrytningsförsök. Har väl inte varit något sedan dess.

Gör dig inte dummare än du är

De två (hittills) delstater som portat Trump har noga angett sina skäl till sina beslut. Läs på lite innan du glappar med käften.
Citera
2023-12-29, 08:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Gör dig inte dummare än du är

De två (hittills) delstater som portat Trump har noga angett sina skäl till sina beslut. Läs på lite innan du glappar med käften.

Nu begär jag inte att du ska förstå grundläggande demokratiska principer, det vore för mycket begärt om vi ser till kvaliteten på de inlägg som du producerar här på Flashback.

President Trump är inte fälld i domstol, än mindre åklagad för det som demokratiska partiaktivister i Colorado och Maine påstår att President Trump har begått.

Demonstrationen kan knappast definieras som uppror/kuppförsök.

President Trump hade inte någon kontroll över dessa demonstranter.

Vi kommer att få se att Högsta Domstolen kommer att olagligförklara dessa taffliga försök till statskupp som Colorado och Maine gör sig skyldiga till.
Citera
2023-12-29, 08:48
Medlem
Nixters avatar
Maine tar bort Trump från valsedeln.
När detta når Högsta domstolen kommer den att ogiltigförklara dessa politiska ej rättsligt laddade beslut, och demokraterna bevisar att Demokratiska partiet ​​gör allt, även går över lagens gränser för att hålla Trump borta från valsedeln.

Denna samordnade koordination av delstats regeringar i samklang med den federala regeringen, befäster nu ytterligare att Deep State existerar och att Biden-administrationen har övergått till att bli en totalitär diktatur.

Som resultat kommer detta att väcka vanliga människor i USA och hela världen i kolossal skala. Maine, Colorado och andra "hantlangare" kommer dock i sig inte att åstadkomma något i slutändan, förutom att fortsätta att öka Trumps stöd.

https://www.politico.com/news/2023/12/28/maine-kicks-trump-off-ballot-under-14th-amendment-00133294
Senast redigerad av Nixter 2023-12-29 kl. 08:51.
Citera
2023-12-29, 08:58
Medlem
Citat:

USA är inte som Ryssland

Inte Usa men demokraterna.

Att försöka påverka varenda val med rysslandskonspirationer, censur och inte tillåta motståndare att ställa upp går längre än Putin.
Citera
2023-12-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
OK, här kommer det litmus-test jag alltid brukar använda när någon skriver ord som woke,homofiler,transor,blattar,etc. Enbart för att differentiera respondenten från infowars/rumble foliehattar som får sina argument från videoklipp och poddar med känslofyllda argument.

Finns det bevis för att systematiskt valfusk förekom i 2020 till den grad att joe biden illegitimt vann valet i 2020?
om ja,
utveckla då gärna ditt argument med hjälp av en källa i text.

Nej, jag anser inte att det finns några bevis för valfusk. Jag utesluter inte att det förekom (seriöst, skulle det förvåna någon?), men jag skulle heller aldrig stå på något torg med en megafon och skrika om det.

Är min åsikt plötsligt legitim nu, eller hur funkar det? Många verkar ha svårt att greppa konceptet med konservativt lagda människor som inte helt i blindo omfamnar precis allt som är konservativt -- det är ungefär som att det finns demokrater som inte gillar homofili, transvurm, illegal massinvandring och annat woke, men som aldrig skulle rösta på pedo-Biden. Men jag lovar, de finns, precis som konservativa som är ateister, pro-life och anti-gun (vilket nog är vad jag skulle anses vara om jag var jänkare. Jag skulle röstat på GOP, men jag hade fan inte velat ha Trump som president om det fanns ett annat alternativ.

Nu tror jag han har bekräftat att han inte ställer upp i presidentvalet, men Josh Hawley levererar gång på gång, och jag hade kunnat se honom som en värdig kandidat. Kanske om några år. (Om Staterna finns kvar då. Jag tror väldigt, väldigt, väldigt mycket hänger på nästa års val; om demokraterna vinner och massinvandringen fortsätter så kommer det att totalt - och menar totalt - sänka ett land som redan håller på att spricka i sömmarna).

Min schadenfreude är förvisso påtaglig, men som jag ser det så kommer Kina garanterat ta över som världsmakt #1 om demokraterna tillåts ytterligare fyra år vid rodret, och det skulle kunna leda till att USA och dess inflytande minskar, och om vi då slipper källan för precis allt woke-trams så kommer den nationalistiska vågen som sveper över Europa växa sig så stor att muslimerna i Europa med all rätt kommer börja svettas. Kina som världspolis skiter blankt i vad Europa gör med sina svartskallar, och utan Ers Moraliska Höghet USA kommer vi ha friare händer till att bedriva den politik som Europas vita majoritet faktiskt vill se, och make no mistake, vi är trötta på gurglande muslimer som återfinns varje stad, by och håla.

Oavsett vem som vinner så ser jag det fina i kråksången. Det vore dessutom jävligt komiskt om en eventuell demokratseger (och då en seger för just homofili, LBGTQXYZ, massinvandring och woke) visar sig vara den droppe som får bägaren att rinna över och ser USA går under p.g.a. sitt eget godhetsknarkande, och till följd lär vi se en gigantisk europeisk nationalistisk våg som inte längre har någon världspolis som är intresserad av att förtrycka den. Love this shit. Jag tror det börjar i Frankrike och sprider sig vitt och brett. Från Ierapetra i söder till Kiruna i norr. Make Europe Great Again, typ.
Senast redigerad av robinhoodvarUCsnut 2023-12-29 kl. 11:04.
Citera
2023-12-29, 11:41
Medlem
Torsuss avatar
Jag ser stora problem med det här"

Förutom att det är konstigt att han tas bort från valsedlarna innan han har någon dom emot sig så ser jag följande framför mig:

Om han sedan vinner valet och blir president så lovar jag att han kommer att hämnas. Huvuden kommer att rulla

Det spelar Putin och andra skurkstater rakt i händerna. Det kommer att heta: "jaså ni anklagar oss för valfusk? Ni då, som tar bort kandidater från valsedlarna!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in